hulp gezocht bij veel storing

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#31 Bericht door andre »

Ja, en misschien hebben die een mooi plasma scherm.. :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: hulp gezocht bij veel storing

#32 Bericht door PA4JAN »

En dat staat 24uur per dag aan ????
Nee nee

pd3jme

Re: hulp gezocht bij veel storing

#33 Bericht door pd3jme »

PD0AJW schreef:Quote:Ik wil niet als een zeikstengel overkomen maarre een 847 op 27MC? Die is daar ook helemaal niet voor gemaakt. Sterker nog; het is verboden.

Moet je hier eens kijken: http://www.cbforum.nl/ en lezen met wat voor apparatuur een
hoop CB'ers werken (staat vaak als onderschrift onder de reacties) Menig echte amateur
zou jaloers worden.
wees blij dat menig cb gebruiker goede apparatuur gebruikt ipv die zogenaamde spitbakken vol klodders soldeer....
en menig amateur is ook jaloers,en niet te zuinig ook..

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#34 Bericht door andre »

PA4JAN schreef:En dat staat 24uur per dag aan ????
Nee nee

Nee dat lijkt me niet Jan, Maar zoals je wellicht hebt gelezen is overdag de storing(wat dat dan ook mogen zijn) rond de S7, en 's avonds tot 20/40 over S9.
Ook ik weet hoe moeilijk het is om hf storingsoverlast op te snorren. Als je echter niks uitsluit waar het mogelijk vandaan kan komen, los je het nooit op.
De variatie in de storing maakt het daarbij extra lastig. Daarbij komt nog dat wanneer het daadwerkelijk PLC is ergens, het nog extra moeilijk kan worden. Probeer maar eens een PLC signaal in een flatgebouw te lokaliseren. Ik wens je veel succes. AT begint er niet eens aan.
Helaas spreek ik uit ervaring.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pd3jme

Re: hulp gezocht bij veel storing

#35 Bericht door pd3jme »

andre schreef:
PA4JAN schreef:En dat staat 24uur per dag aan ????
Nee nee

Nee dat lijkt me niet Jan, Maar zoals je wellicht hebt gelezen is overdag de storing(wat dat dan ook mogen zijn) rond de S7, en 's avonds tot 20/40 over S9.
Ook ik weet hoe moeilijk het is om hf storingsoverlast op te snorren. Als je echter niks uitsluit waar het mogelijk vandaan kan komen, los je het nooit op.
De variatie in de storing maakt het daarbij extra lastig. Daarbij komt nog dat wanneer het daadwerkelijk PLC is ergens, het nog extra moeilijk kan worden. Probeer maar eens een PLC signaal in een flatgebouw te lokaliseren. Ik wens je veel succes. AT begint er niet eens aan.
Helaas spreek ik uit ervaring.
nee idd,ik denk dat het agentschap niet snel een storing gaat opsporen van een cb gebruiker en luisteraar van de hf,geen prio vrees ik..
en das eigenlijk wel triest gezien nieuwe aanwas in de amateurwereld in de meeste gevallen daar wel uit ontstaat.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#36 Bericht door andre »

Je mag de bijdrage cb-er of luisteramateur in je betoog rustig weglaten hoor.
Ook voor een amateur wordt er niet of nauwelijks onderzoek gedaan naar PLC storing.

Storingen op vhf-uhf of hoger worden aangepakt, korte golf mag je zelf uitzoeken. Als je dan daadwerkelijk de bron zelf hebt gevonden, ja dan is het AT bereid je bij te staan met een oplossing.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

skippybal
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2012, 22:53

Re: hulp gezocht bij veel storing

#37 Bericht door skippybal »

tja je hobby word gewoon dan onmogelijk gemaakt zo :evil:
zowel voor de cb,er als voor de amateurs
zou deze helpen de MFJ-1062 noise canceller???

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#38 Bericht door andre »

Ik neem aan dat je de 1026 bedoeld.
Ik las net wat lovende berichten op Eham over dat ding, ook bij powerline ruis.
Ik weet niet wat dat ding moet kosten, maar valt te proberen. Je moet alleen wel blijven afstemmen heb ik begrepen, als je van rx veranderd.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: hulp gezocht bij veel storing

#39 Bericht door PA4JAN »

Kun je vergeten tegen PLC

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: hulp gezocht bij veel storing

#40 Bericht door maarten_c »

Zo'n MFJ noise cancelor werkt goed tegen lokale storingen.
Heb er hier zelf ook een, maar:

Je hebt er ten eerste een hulpantenne bij nodig. Deze hulpantenne moet de storing wel opvangen.
Anders werkt het niet.
Ook moet de storing duidelijk uit 1 bepaalde richting komen. Komt het overal vandaan,
dan gaat ook de noise cancelor niet werken.

Het is een fijn apparaat, maar verwacht er ook geen wonderen van

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#41 Bericht door PA9RD »

pd3jme schreef:
PD0AJW schreef:Quote:Ik wil niet als een zeikstengel overkomen maarre een 847 op 27MC? Die is daar ook helemaal niet voor gemaakt. Sterker nog; het is verboden.

Moet je hier eens kijken: http://www.cbforum.nl/ en lezen met wat voor apparatuur een
hoop CB'ers werken (staat vaak als onderschrift onder de reacties) Menig echte amateur
zou jaloers worden.
wees blij dat menig cb gebruiker goede apparatuur gebruikt ipv die zogenaamde spitbakken vol klodders soldeer....
en menig amateur is ook jaloers,en niet te zuinig ook..
Ja....en menig "amateur" en CB'er vergeet dat amateur apparatuur eigenlijk specifiek en alleen gemaakt EN gefilterd is voor de amateurbanden en niet voor buiten de bedoelde, geijkte amateurbanden. Zoals je ook mag veronderstellen dat "goedgekeurde" CB apparaten ook ALLEEN in die specifieke band werken.....of heb ik het nu mis...?? Er zijn sets die buiten de band niet werken, dus modificeren maar zodat hij "doorlopend" is, maar werkt de filtering dan nog wel?? Of gaan ze die ook aanpassen aan het gebruik buiten de bedoelde specificaties....... :)
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

pd3jme

Re: hulp gezocht bij veel storing

#42 Bericht door pd3jme »

PA9RD schreef:
pd3jme schreef:
PD0AJW schreef:Quote:Ik wil niet als een zeikstengel overkomen maarre een 847 op 27MC? Die is daar ook helemaal niet voor gemaakt. Sterker nog; het is verboden.

Moet je hier eens kijken: http://www.cbforum.nl/ en lezen met wat voor apparatuur een
hoop CB'ers werken (staat vaak als onderschrift onder de reacties) Menig echte amateur
zou jaloers worden.
wees blij dat menig cb gebruiker goede apparatuur gebruikt ipv die zogenaamde spitbakken vol klodders soldeer....
en menig amateur is ook jaloers,en niet te zuinig ook..
Ja....en menig "amateur" en CB'er vergeet dat amateur apparatuur eigenlijk specifiek en alleen gemaakt EN gefilterd is voor de amateurbanden en niet voor buiten de bedoelde, geijkte amateurbanden. Zoals je ook mag veronderstellen dat "goedgekeurde" CB apparaten ook ALLEEN in die specifieke band werken.....of heb ik het nu mis...?? Er zijn sets die buiten de band niet werken, dus modificeren maar zodat hij "doorlopend" is, maar werkt de filtering dan nog wel?? Of gaan ze die ook aanpassen aan het gebruik buiten de bedoelde specificaties....... :)
ja daar zeg je me wat,daar had ik niet bij stilgestaan! :?

mijn ervaring met enkele goedgekeurde cb apparatuur is dat menig zover is,hoe moet je nou even zoiets benoemen,,,eh..afgeknepen?dat van een behoorlijke werking bijna geen sprake kon wezen,geen fatsoenlijke modulatie uit te krijgen met de standaard knijper,of doof...wie de overstap dan maakt naar,verboden waar,die gaat niet snel weer terug!
maar gezien je reactie betreft het filteren,ik zou het niet weten.
gezien het standaard cb werk,zit daar wel filtering in......? mijns inziens niets tot als het wel zo is,erg minimaal.. 8)
ik denk maar zo,gebruik is voor eigen risico,controle is er niet,oke,bijna niet.
maar is dat bij ons amateurs dan anders.....nee toch :wink:

ze hebben het wel druk met de 3 mtr piraterij,al jaaaaaaaren :lol: ,en dat lukt ook niet erg,30kw kasten of meer is al niet ongewoon meer,masten tot 100 mtr net zo,mobiel ook nog wel,landelijke dekking gegarandeerd bij beetje condities.
maar wij hebben er weinig aan,mijn ervaring is zelfs dat men daar in groningen er raar van opkeek dat ik een achterbuur probeerde te helpen bij een door mij veroorzaakte storing{inslag van 70 op centr.portier.vergr van zijn auto}
was zijn probleem werd er doodleuk door de telefoon gezegd,hij moest zelf maar bellen.....asjemenou... :shock:
hoezo,hufterigheid...

skippybal
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2012, 22:53

Re: hulp gezocht bij veel storing

#43 Bericht door skippybal »

ik heb hier een midland 48BS 40 kanalen fm/am
ik zit er altijd mee te praten met de mensen uit de buurt
4 watt geen spitbak nog helemaal verzegeld
de yaesu daar praat ik niet meer op tot ik mijn lincentie heb
ik luister erop om ervaring op te doen
hoe het gaat op de HF banden
maar door die storingen is het op mijn yaesu erger dan op de midland
de midland fm een 5 ot S7
op de yaesu overdag S9 en savonds 20/40 db op ssb
en op fm ook een 5/7 storing
het is gewoon niet leuk meer
niet voor amateurs maar ook niet voor aankomend amateur
en er zijn er al niet zoveel
de hobby moet gewoon hooggehouden worden :D

pd3jme

Re: hulp gezocht bij veel storing

#44 Bericht door pd3jme »

skippybal schreef:ik heb hier een midland 48BS 40 kanalen fm/am
ik zit er altijd mee te praten met de mensen uit de buurt
4 watt geen spitbak nog helemaal verzegeld
de yaesu daar praat ik niet meer op tot ik mijn lincentie heb
ik luister erop om ervaring op te doen
hoe het gaat op de HF banden
maar door die storingen is het op mijn yaesu erger dan op de midland
de midland fm een 5 ot S7
op de yaesu overdag S9 en savonds 20/40 db op ssb
en op fm ook een 5/7 storing
het is gewoon niet leuk meer
niet voor amateurs maar ook niet voor aankomend amateur
en er zijn er al niet zoveel
de hobby moet gewoon hooggehouden worden :D
jazeker moet deze hobby hooggehouden worden,maar de ontwikkelingen van allerhande draadloze rommel baart zorgen,dat gaat alleen maar erger worden met de jaren.
en dat een halt toeroepen zal al helemaal niet gaan,wij worden meer en meer gezien als een stel stoffige hobbyisten met grote masten en hekwerken wat volgens anderen nergens op lijkt....dat kan je per computer toch veel beter word er steeds vaker tegen mij gezegd....ja zeg ik dan,maar jij laat je in de weekends bont en blauw trappen op een grasveld voor jouw tijdverdrijf met 22 man achter een bal aan,en als alles meezit kom je weer thuis zei ik eens tegen een collega op het werk...... :lol: stil was hij.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: hulp gezocht bij veel storing

#45 Bericht door pb1a »

Deze man heeft over ontvangst op 10 11 rn 12 meter. Volgens mij is luisteren niet veboden. :mrgreen:
Een goedekope kortegolfradio van 10 Euro of minder werkt vaak het beste om de storing op te lossen.
Zorg er wel voor dat je antennes zoveel mogelijk boven je huis uit komen. Dat scheelt vaak al een hoop elende.
Een Hyendfed antenne van pa3eke is ook storingsarm en je kunt er schitterend mee luisteren van 40 t.m 10 meter.
Succes ermee.

Gr. Anne PB1A (cw included) :mrgreen:
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie