hulp nodig voor een nieuwe set

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

hulp nodig voor een nieuwe set

#1 Bericht door PE1LGW »

Ben op zoek voor een nieuwe ( tweede hands) 2 m 70 cm set voor in de auto.

Deze zet moet aprs optie hebben en natuurlijk de gebruikelijke dingen ctcss en dtmf tonen.
Graag met afmeembaar frontje

Kwam de Yeasu FTM 350 tegen, zijn er amateurs die ervaring hebben met deze set.

Heb nu een kenwood tmg 707 in de auto, dit wordt dan de thuis set, ben wel zeer tevreden met deze set.
Maar mis hier de aprs optie.

Mag natuurlijk ook een andere set zijn, alle opties staan open.

Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#2 Bericht door PA2LO »

Kenwood TM-710 vind ik zelf een fijne set. Kan je een APRS module van greenlabs opzetten: plug&play.

PG2P
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jan 2007, 14:03
Locatie: Almere

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#3 Bericht door PG2P »

Ik heb zelf de afweging tussen de FTM-350 of TMD-710 een paar jaar geleden gemaakt voor in de auto; ik heb uiteindelijk gekozen voor de FTM-350 en er nog geen dag spijt van gehad.

De FTM-350 heeft Bluetooth optioneel; je schuift een printje in het bedieningspaneel en je maakt verbindingen via je draadloze BT headset. Wel zo veilig als je op de weg zit...

En in plaats van een losse GPS ontvanger aan de achterzijde van je bedieningspaneel te plakken, schuif je bij de Yaesu het printje zo in het bedieningspaneel...

73!

Paul, PG2P

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#4 Bericht door PE2AAB »

Rens,

Ik maak al jaren met veel plezier gebruik van de Kenwood TM-D700. Deze doos doet 2, 70, diverse ontvangstgebieden en APRS. Tevens kun je er mee packetten op 1200bd ;-)

Vooral het splitsen van het scherm en de Kenwood User Interface (het menu en display dus ;-)) spraken me destijds zeer aan.
Ik vind persoonlijk de menustructuren van Yaesu radio's wat lastig. Hoe het menu van de FTM 350 is, weet ik echter niet.

Qua prestaties werkt de radio ook prima!

Even to the point...de TM-D700 wordt niet meer gemaakt en is vervangen voor de TM-D710. Eveneens een prima doos.
Overweeg deze radio zeker in je keuze.

Als groot voordeel van de FTM 350 trouwens zie ik de bleutooth interface en de ingebouwde GPS antenne!

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#5 Bericht door pa5cal »

Het is zelfs mogelijk om van een tmv-7 of de nieuwe tmv71 een tmd710 te maken. Het frontje van de 710 is los te verkrijgen en daarmee kun je een oudere set "upgraden" de intelligentie zit namelijk allemaal in het frontje. Ik weet het niet zeker maar ik verwacht dat je G707 OOK te upgraden is op deze manier!

-P

PS toch even gekeken en ja het kan: zie hier http://www.kenwoodusa.com/Communication ... es/RC-D710

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#6 Bericht door PE1LGW »

pa5cal schreef:Het is zelfs mogelijk om van een tmv-7 of de nieuwe tmv71 een tmd710 te maken. Het frontje van de 710 is los te verkrijgen en daarmee kun je een oudere set "upgraden" de intelligentie zit namelijk allemaal in het frontje. Ik weet het niet zeker maar ik verwacht dat je G707 OOK te upgraden is op deze manier!

-P

PS toch even gekeken en ja het kan: zie hier http://www.kenwoodusa.com/Communication ... es/RC-D710
Volgens het lijstje staat mijn set er ook bij TMG707 het verbaast mij wel.
Nu ziet het voor frontje van de 707 er wel anders, maar mogelijk wel aan te sluiten op de verleng optie.
zal er eens in duiken en kijken wat de mogelijkheden zijn.

kan een berg geld uitsparen, dan zoek ik nog wel een setje voor thuis eis weinig 2 en 70 ctcss.

dank voor de tip

Pe1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#7 Bericht door pa5cal »

Inderdaad. Mogelijk moet je het frontje wel overzees bestellen ivm ROHS (dus maggie in .nl niet meer in de winkel blablabla) maar wellicht zijn er al nieuwe ROHS compliant varianten op de schap bij sneerlands dealers.

Ik zou er wel voor gaan, maar let wel, de frontjes zijn niet enorm goedkoop if memory serves.

-P

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: hulp nodig voor een nieuwe set

#8 Bericht door PE1LGW »

pa5cal schreef:Inderdaad. Mogelijk moet je het frontje wel overzees bestellen ivm ROHS (dus maggie in .nl niet meer in de winkel blablabla) maar wellicht zijn er al nieuwe ROHS compliant varianten op de schap bij sneerlands dealers.

Ik zou er wel voor gaan, maar let wel, de frontjes zijn niet enorm goedkoop if memory serves.

-P
Was er ook al achter gekomen de prijs incl koppel doosje en kabel set, kom ik al uit op ruim 300 euro's.
Maar ze zijn er nog wel te koop in Nederland.
Kan dan beter op zoek gaan naar een set die deze optie al hebben.
Kan de oude set door schuiven voor thuis, geen goedkoop grapje.

Dus maar eens rond kijken wat de optie zijn, mogelijk een tweede hands set die de optie al heeft.
Moet mogelijk wel lukken voor rond die 300 euro's

dank voor de tips.

Pe1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie