Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#16 Bericht door PE2AAB »

Zwart? Of puntjes op het display?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#17 Bericht door PA2ER »

Als je gebruikt maakt van een schakelende voeding, en die wordt te zwaar belast, schakelt deze ook uit.
Ook hebben kenwoods van die leeftijd, het niet graag dat de voeding te veel inzakt. Dit heb ik ook gemerkt met mijn vorige set, een TS870S.
Er moet een goede stabiele voeding aan. En ook de aansluitkabels niet te lang, en te dun.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

PD0JDG
Berichten: 499
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#18 Bericht door PD0JDG »

Hier hetzelfde met een FT450D. Bij zenden viel hij uit. Bleek een slecht contact van de zekering in de voedingskabel te zijn.

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#19 Bericht door PD0NHM »

PD0NHM schreef:
PD2RTO schreef:Graag gedaan. Geniet van de set.
Heb nu toch weer een storing in de Radio, van de week had ik de Set aangezet, en was even weg gelopen toen ik terug kwam was hij uit, vreemd door op de aan en uit te drukken gebeurde er niet buiten iets licht gekraak. heb toen de voedings kabel los gemaakt en weer aangesloten, set aangezet niets aan de hand daar ging hij weer.
Nu vandaag, had de set een half uurtje aanstaan hier en daar een paar qso's gemaakt niets aan de hand, ik zal net een aanroep doen ik druk de PTT in en de set viel uit, alles op zwart, nogmaals voeding er uit en er in en daar ging hij weer.
Wat kan dit nu weer zijn ouderdom !!
Ben er inmiddels achter dat de power knop geen goed kontakt meer maakte intern, zal hem binnenkort gaan vervangen zal ook weer opgelost zijn dan.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#20 Bericht door PA2RU »

PD0JDG schreef:Hier hetzelfde met een FT450D. Bij zenden viel hij uit. Bleek een slecht contact van de zekering in de voedingskabel te zijn.
Dat had ik in het verleden met een TS570..bleek idem te zijn...
73 René PA2RU

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Kenwood TS-440s tx stopt tijdens zenden

#21 Bericht door PD0NHM »

Heb toch weer een storing in de Radio, van de week had ik de Set aangezet, en was even weg gelopen toen ik terug kwam was hij uit, vreemd door op de aan en uit te drukken gebeurde er niet buiten iets licht gekraak. heb toen de voedings kabel los gemaakt en weer aangesloten, set aangezet niets aan de hand daar ging hij weer.
Nu vandaag, had de set een half uurtje aanstaan hier en daar een paar qso's gemaakt niets aan de hand, ik zal net een aanroep doen ik druk de PTT in en de set viel uit, alles op zwart, nogmaals voeding er uit en er in en daar ging hij weer, had het idee dat het aan de power knop zou kunnen liggen heb deze vervangen maar de storing blijf.
Wat kan dit nu weer zijn ouderdom !!

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s tx stopt tijdens zenden

#22 Bericht door PD0NHM »

[quote="PD0NHM"]Heb toch weer een storing in de Radio, van de week had ik de Set aangezet, en was even weg gelopen toen ik terug kwam was hij uit, vreemd door op de aan en uit te drukken gebeurde er niet buiten iets licht gekraak. heb toen de voedings kabel los gemaakt en weer aangesloten, set aangezet niets aan de hand daar ging hij weer.
Nu vandaag, had de set een half uurtje aanstaan hier en daar een paar qso's gemaakt niets aan de hand, ik zal net een aanroep doen ik druk de PTT in en de set viel uit, alles op zwart, nogmaals voeding er uit en er in en daar ging hij weer, had het idee dat het aan de power knop zou kunnen liggen heb deze vervangen maar de storing blijf.

Toch nog iets kunnen vinden, de stekker plug achterin de set de 12 volt aansluiting bij het bewegen van de stekker ging de set uit, die stekker is natuurlijk ook bejaard, en volgens mij zijn deze verzilverd, kennelijk iets geoxideerd van binnen, heb de stekker nu inwendig schoon gemaakt vier busjes, en de storing is opgelost hopelijk blijft het zo werken, een ieder bedankt voor het mee denken.

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s tx stopt tijdens zenden

#23 Bericht door PD0NHM »

PD0NHM schreef:
PD0NHM schreef:Heb toch weer een storing in de Radio, van de week had ik de Set aangezet, en was even weg gelopen toen ik terug kwam was hij uit, vreemd door op de aan en uit te drukken gebeurde er niet buiten iets licht gekraak. heb toen de voedings kabel los gemaakt en weer aangesloten, set aangezet niets aan de hand daar ging hij weer.
Nu vandaag, had de set een half uurtje aanstaan hier en daar een paar qso's gemaakt niets aan de hand, ik zal net een aanroep doen ik druk de PTT in en de set viel uit, alles op zwart, nogmaals voeding er uit en er in en daar ging hij weer, had het idee dat het aan de power knop zou kunnen liggen heb deze vervangen maar de storing blijf.

Toch nog iets kunnen vinden, de stekker plug achterin de set de 12 volt aansluiting bij het bewegen van de stekker ging de set uit, die stekker is natuurlijk ook bejaard, en volgens mij zijn deze verzilverd, kennelijk iets geoxideerd van binnen, heb de stekker nu inwendig schoon gemaakt vier busjes, en de storing is opgelost hopelijk blijft het zo werken, een ieder bedankt voor het mee denken.
jammer het zit binnen in. Nu hoe krijg ik netjes die inbus stekker eruit op een simpele manier, zal wel niet simpel zijn denk ik.

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s tx stopt tijdens zenden

#24 Bericht door PD0NHM »

Kan slotje op alles is opgelost.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#25 Bericht door PE2AAB »

Slotjes op topics zijn niet nodig. Wie weet heeft er in de toekomst ook nog iemand iets aan dit topic. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#26 Bericht door PA3HMP »

oudere beestjes als de ts440 kennen wel wat problemen, puntjes in display omdat hij niet locked(net als bij de r5000) aan/uit schakelaar die versleten is, ik heb er hier zelfs een ter reparatie gehad waarvan een gat gebrand was in de filter unit en een die uitgeleend was voor de jota en terug kwam met een uitgefikte eindtrap (waar de eigenaar bij de volgende jota pas achterkwam)

de tuners hadden ook nog wel eens problemen, hij stemt vrolijk af maar vervolgens branden de relais uit

PD0NHM
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jul 2010, 08:29
Roepletters: PD0NHM
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kenwood TS-440s geen zend vermogen op 10 meter.

#27 Bericht door PD0NHM »

PE2AAB schreef:Slotjes op topics zijn niet nodig. Wie weet heeft er in de toekomst ook nog iemand iets aan dit topic. ;-)
:D

Plaats reactie