Icom 7300....is die nu echt zo goed?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#16 Bericht door pa0ejh »

Kees, via de USB poort van de 7300
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#17 Bericht door Geen belang »

PA1FJ schreef:Nu is er een aanzienlijk verschil tussen de TS-590s en de TS-590sg.
De FT-590sg is een aanzienlijke verbetering t.o.v. de TS-590s.
Ik heb hier de TS-590sg een geweldige machine, met een gewoon LCD display zoals als de Elecraft K3.
Laat je niet verleiden door een mooi kleuren scherm, het gaat over de uiteindelijke eigenschappen van een tansceiver. Ik zou nog even wachten, ik heb ook de eerste serie van de Yaesu FT-950 gehad waar de eerste periode bijna maandelijks een software update voor uit kwam i.v.m. diverse kinderziektes later kwam er een verbeterde versie. Geduld is een schone zaak!
Volgens mij is het enige verschil de DRV die je kan omtoveren tot een PAN-adapter.
Verder zit er geen verschil tussen dat ik weet.

Maar mijn probleem is opgelost, ik hem opengemaakt en zelf een pan-aansluiting gemaakt, zo kan ik mensen mee laten luisteren op de band naar wat ik hier hoor.
Al moet ik zeggen dat de RTL-Dongle redelijk goed ontvangt op 80m maar de 590 zelf is een pak beter :lol:
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#18 Bericht door PA1FJ »

Bas,

Er zit zeker een groot verschil in;

TS-590SG Upgraded features, replaces the original TS-590S model

Enhanced RX performance with superb 3rd-order Dynamic Range
New On-screen CW decoder
Extended Digital IF Filter selections
“ANT Out” function like TS-990S
TX/RX Equalizer DSP now settable per Mode
Now up to 20 steps adjustment for TX Monitor and CW Side-tone
Enhanced VGS-1 “Voice Guide” functions
New Quick Split-frequency Operation function like TS-990S
New Tri-Colour LCD Display (Amber, Green or Yellow)
Extra (3rd) PF function via push-switch in the MULTI/CH knob
De-luxe new VFO knob design

The enhanced Kenwood® TS-590SG improves on the already highly aclaimed TS-590S to provide affordable, high performance amateur operation on the HF and 6 meter bands. Thanks to a down-conversion receiver, narrow first roofing filter and dedicated first mixer, the TS-590SG has the best dynamic range in its class when handling unwanted adjacent off-frequency signals¹. Having the first roofing filter (6 kHz BW) directly after the mixer enhances the noise blanker’s ability to deal with adjacent off-frequency signals. The result is excellent receive performance, revealing signals that would be hidden to lesser rigs.



Kenwood was the first in the amateur radio market to deploy DSP based AGC at the IF stage with the TS-870S. This DSP technology was taken to the next level with the TS-590S/SG. The TS-590SG goes one step further adopting technology from the flagship TS-990S. With this transceiver, a 32-bit DSP is deployed from the IF stage forward, the TS-590SG marks a bold chapter in Kenwood’s proud history of making compact, high-performance transceivers. The DSP based AGC has been improved for the target signal in the IF passband, this result is greatly improved in-band IMD characteristics that are on par with those “top of the line” transceivers costing much more¹ (¹for 160/80/40/20/15 CW/SSB/FSK).

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#19 Bericht door ON9KVE »

PA1FJ schreef:Bas,

Er zit zeker een groot verschil in;

TS-590SG Upgraded features, replaces the original TS-590S model

Enhanced RX performance with superb 3rd-order Dynamic Range
New On-screen CW decoder
Extended Digital IF Filter selections
“ANT Out” function like TS-990S
TX/RX Equalizer DSP now settable per Mode
Now up to 20 steps adjustment for TX Monitor and CW Side-tone
Enhanced VGS-1 “Voice Guide” functions
New Quick Split-frequency Operation function like TS-990S
New Tri-Colour LCD Display (Amber, Green or Yellow)
Extra (3rd) PF function via push-switch in the MULTI/CH knob
De-luxe new VFO knob design

The enhanced Kenwood® TS-590SG improves on the already highly aclaimed TS-590S to provide affordable, high performance amateur operation on the HF and 6 meter bands. Thanks to a down-conversion receiver, narrow first roofing filter and dedicated first mixer, the TS-590SG has the best dynamic range in its class when handling unwanted adjacent off-frequency signals¹. Having the first roofing filter (6 kHz BW) directly after the mixer enhances the noise blanker’s ability to deal with adjacent off-frequency signals. The result is excellent receive performance, revealing signals that would be hidden to lesser rigs.



Kenwood was the first in the amateur radio market to deploy DSP based AGC at the IF stage with the TS-870S. This DSP technology was taken to the next level with the TS-590S/SG. The TS-590SG goes one step further adopting technology from the flagship TS-990S. With this transceiver, a 32-bit DSP is deployed from the IF stage forward, the TS-590SG marks a bold chapter in Kenwood’s proud history of making compact, high-performance transceivers. The DSP based AGC has been improved for the target signal in the IF passband, this result is greatly improved in-band IMD characteristics that are on par with those “top of the line” transceivers costing much more¹ (¹for 160/80/40/20/15 CW/SSB/FSK).
Mee eens dat er best veel verschillen zijn, maar met die laatste alinea slaat men de plank enigszins mis.
Ik heb ook de SG nu, maar voor DSP (vooral NR) kunnen ze best wel wat van Yaesu en ICOM leren hoor.
Ik zet mijn snorkeltje altijd op al ik het aanzet :-)
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PD5ML
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 sep 2017, 08:57
Roepletters: PD5ML
Locatie: Nederweert

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#20 Bericht door PD5ML »

pa0ejh schreef:De 7300 heeft wel een IQ uitgang, en met Logger N1MM-Plus kun je het Spectrum op je PC zien, inclusief de Call's die actief zijn..
IC7300-N1MM logger PLUS.png
Klopt, maar dan is dat ook gelijk je enige bediening op de radio. Daarnaast is de spectrum en waterval net zo traag als binnen RS-BA1, terwijl deze op de radio mooi vloeiend is. De baudrate v/d ci-v connector is gewoon te langzaam om een mooie waterval te laten zien. Met de RS-BA1 software kun je overigens veel meer regelen, terwijl N1MM+ een contest logger tool is met weinig functies..

Al met al ben ik in de SDR capaciteiten van de 7300 een beetje teleurgesteld. Een radio met IF of RX (FTDX3000 bijv.) uit naar een SDRPlay met Omnirig werkt een stuk prettiger.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#21 Bericht door PA0FRI »

Is een IC7300 wel zo goed? Dat hangt af van wat je eisen zijn. Wat je ook aanschaft er is altijd een betere. Met een IC7300 krijg je wel veel waar voor je geld. Het uitgezonden signaal voldoet qua IMD gedrag aan de specificaties, mits het zendvermogen 70 -100 W is. Dat is niet zo vreemd want de eindtrap is berekend voor ongeveer 50 Ohm belasting bij vol vermogen. Met veel minder vermogen is er een andere output impedantie van de halfgeleiders en is er dus een misaanpassing met de outputfilters.
De modulatie is goed en als dat niet zo is moet er met de instellingen gestoeid worden. Diverse bevriende zendamateurs hebben een IC7300 en hun modulatie komt overeen met hun werkelijke stem.
De ontvanger kan vergeleken worden met een direct conversie systeem. De preselectie vindt vooraan plaats direct na de antenneaansluiting. Dat zouden selectieve bandfilters per band moeten zijn, maar in de IC7300 zijn dat breedband circuits waarbij de fabrikant ook nog bezuinigd heeft met circuits voor meer dan één band. Een overjarige transceiver met een bandfilter per band zal het als ontvanger over het algemeen beter doen.
Van een IC7300 is bekend dat bij sterke signalen de ontvanger overstuurd wordt. Gebruik geen voorversterker en draai de HF versterker terug. Het een en ander komt waarschijnlijk ook door de beperkte prestaties van de AD converters, maar ook door verzadiging van de ferriet kernen van de miniatuur circuits aan de ingang.
Overigens hoe vaak heeft men, wonend tussen huizen en werkend met een te korte of te lage antenne, last van een sterke zender in de buurt? Nee,tegenwoordig is het probleem een S7-S9 storing van consumenten elektronica. Dat kan met de digitale NB en doorlaatfilters redelijk ondervangen worden.
Kortom heeft men bij ons in de praktijk echt last van de negatieve eigenschappen die bollebozen met hun meetapparatuur in een laboratorium ontdekt hebben?
in de recenties van mijn eerste HF transceiver meer dan 40 jaar geleden stond dat er 2 piepjes op de 15 m band waren en 4 piepjes op de 10 m band. Welnu bij intensief gebruik van 20 jaar ben ik die "hinderlijke" piepjes nog nooit tijdens een QSO tegengekomen.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#22 Bericht door Geen belang »

Ik heb wel een heel aantal amateurs op korte afstand zitten die met >1KW zitten met dikke beams.
Die zetten hier signalen neer waar je verlichting spontaan van gaat branden. :lol:

Nu hangt het wel een beetje af welke band er gebruikt wordt maar voor mij is selectiviteit en hoog-vermogen-stabiliteit van de ontvanger erg belangrijk.
Storing van electronica heb ik hier amper tot geen last van, als bv de 80m dicht slaat dan daalt mijn s-meter netjes tot S0 en dat gebeurd ook op de meeste andere banden.

Maar ik heb al besloten de 7300 niet aan te schaffen, ik ga wachten tot dat spul langer op de markt is en wat de effecten door de jaren zijn.
De TS-590S voldoet prima maar een pan is wel leuk om op het apparaat zelf te hebben, enkel daarvoor zou ik het gekocht hebben.
pa3kve schreef:
PA1FJ schreef:Bas,

Er zit zeker een groot verschil in;

TS-590SG Upgraded features, replaces the original TS-590S model

Enhanced RX performance with superb 3rd-order Dynamic Range
New On-screen CW decoder
Extended Digital IF Filter selections
“ANT Out” function like TS-990S
TX/RX Equalizer DSP now settable per Mode
Now up to 20 steps adjustment for TX Monitor and CW Side-tone
Enhanced VGS-1 “Voice Guide” functions
New Quick Split-frequency Operation function like TS-990S
New Tri-Colour LCD Display (Amber, Green or Yellow)
Extra (3rd) PF function via push-switch in the MULTI/CH knob
De-luxe new VFO knob design
Mee eens dat er best veel verschillen zijn, maar met die laatste alinea slaat men de plank enigszins mis.
Ik heb ook de SG nu, maar voor DSP (vooral NR) kunnen ze best wel wat van Yaesu en ICOM leren hoor.
Ik zet mijn snorkeltje altijd op al ik het aanzet :-)
Sorry maar die paar zaken zijn niet de moeite on de TS-590S te verkopen en een SG aan te schaffen.
Want de S heeft al een aantal van die zaken bekomen via firmware updates nadat de SG uitkwam.

De NR werkt perfect hoor, ligt er maar aan hoe je hem instelt, combineer dat met de NB2 en BC1 zonder Notch te gebruiken en hij pikt de zwakste signalen eruit.
NB2 is een speciale (digitaal) en veel beter dan NB1 (analoog) die er met een botte bijl doorheen gaat, die laatste gebruik ik dan ook nooit, veel te grof.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#23 Bericht door pa0ejh »

Selective Fading kan de modulatie aan de ontvangst kant ook aantasten.

Als je ontvanger een Pan-adapter heeft dan is het zichtbaar in de Waterval als diagonale onderbrekingen.
SelectiveFading.png
Selectieve Fading kan ontstaan in de Atmosfeer wanneer er meerdere reflectie lagen zijn, zie plaatje van Dourbes.
Dourbes2.png
Ook kunnen er gaten in een laag zijn die in een andere laag niet voorkomen.
In de Groene laag kan zelfs polarisatie draaiing optreden.

Maar daar hebben alle signalen last van en niet alleen die van SDR transceivers....
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#24 Bericht door PA1ZP »

Dag Bas

Als je heel grote signalen heel kort bij hebt zitten denk ik niet dat de 7300 iets voor jou is, bij testen op de camping kwam aan het licht dat de TS590S (niet de SG die hebben we niet, dus kunnen we hem ook niet testen) beduidend beter tegen grote signalen op de ontvanger kon als de IC7300.
Zeker ook als de zeer sterke signalen van andere banden af kwamen was de TS590S beduidend beter hier tegen bestand.

Op SSB vond ik de TS590S een haartje lekkerder klinken op ontvangst , op CW de IC7300 beter en de NR op de TS590S vond ik om te janken in CW, op SSB vond ik de NR van de TS590 prima al is die van de IC7300 nog net iets beter.
Ik gebruik echter nooit NR op SSB, ik heb het op beide sets uitgebreid getest, maar kon er geen heil in vinden, dus voor mij is dat om het even hoe NR werkt of niet werkt op SSB, ik gebruik het niet.
In CW staat de NR daar integen wel altijd aan.

De keuze om voor de IC7300 te gaan en de TS590S vaarwel te zeggen. was bij mij geheel gebaseerd op het audio uit de ontvanger in CW. in SSB was ik prima tevreden met de TS590S.

Verder zit er niet heel veel verschil in , het verschil zat bij mij met name op CW als je geen CW doet zal de TS590S misschien eerlijk gezegd de betere zijn.

Ga op je gemak eens luisteren bij iemand die een IC7300 heeft, en ervaar hoe het ding werkt op jou oren.
Het hele gedoe over de bandscope kan ik kort zijn, het is voor mij een enorm makkelijk hulpmiddel om mijn externe noise canceler af te stellen.
Verder vind ik het ding eigenlijk soms alleen vervelend omdat ik zo goed kan zien hoe ontzettend veel rotzooi ik uit de omliggende huizen binnen krijg aan QRM.

Veel succes met de keuze Bas, de laatste jaren is de conclusie eigenlijk dat het veel belangrijker is waar ik zit te ontvangen in verband met het lokale noise-level en met wat voor een antennes, als dat het belangrijk is met welke set je zit te ontvangen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hier in de directe thuis omgeving geen amateurs heb die actief zijn op HF en dus een heel sterk signaal op de ontvanger neer zetten.

Als je mij trouwens op de IC7300 digitaal vind klinken dan kan dat komen door de digitale draadloze microfoon die ik gebruik, als je wil kan ik wel van micro switchen als je me hoort.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#25 Bericht door pa1bvm »

gebruik hier de ic-7300 met transverter naar 432 Mhz .
IF op 28 Mhz gaat prima ..( geen doorbraak van sterke signalen )
kleine modificatie nodig om het pre-drive signaal de transverter in te sturen ( 5 minuten werk)
interne eindtrap gebruik je dan niet . uit de pre-driver komt +/- 7 DbM .

wel jammer dat er geen stukje software is om het display voor de gek te houden zodat hij 432.xxxx aangeeft inplaats van 28 .xxxx
misschien komt dat ooit nog .. of straks gewoon de VHF/UHF unit van ICOM erbij nemen.

ik had hiervoor een K2 als " achterzet" voor VHF en UHF ( op 14 en 28 Mhz )
dat ging ook prima .. ik weet niet zeker of de ic-7300 een verbetering is , het klinkt allemaal " lekkerder" .
Zeker de Noise Blanker en de Noise reduction zijn goed .. die zijn in een K2 nogal " zwak" ( en dan druk ik me voorzichtig uit )
Ik moet wennen aan SDR ..maar denk dat hij ook als achterzet prima werkt ..
oja .. nog geen last van " drift" gehad .. K2 moest even opwarmen voordat je EME via WSJt kon doen ..
Mijn k2 was ook gevoelig voor HF terugwerking .. IC-7300 blijf rustig ..
overal... ik ben er blij mee..

toeters en bellen als CAT besturing en spectrum monitoring .. pfff op UHF ??? niet echt nodig .. wanneer zijn er daar nou meer dan drie stations gelijk bezig .. 4 keer per jaar in een contest ??? ..misschien leuk straks op 6 meter of op 4 meter ..maar dat is bijna HF .. :lol: :lol:

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#26 Bericht door Geen belang »

PA1ZP schreef: Als je heel grote signalen heel kort bij hebt zitten denk ik niet dat de 7300 iets voor jou is, bij testen op de camping kwam aan het licht dat de TS590S (niet de SG die hebben we niet, dus kunnen we hem ook niet testen) beduidend beter tegen grote signalen op de ontvanger kon als de IC7300.
Zeker ook als de zeer sterke signalen van andere banden af kwamen was de TS590S beduidend beter hier tegen bestand.

Op SSB vond ik de TS590S een haartje lekkerder klinken op ontvangst , op CW de IC7300 beter en de NR op de TS590S vond ik om te janken in CW, op SSB vond ik de NR van de TS590 prima al is die van de IC7300 nog net iets beter.
Ik gebruik echter nooit NR op SSB, ik heb het op beide sets uitgebreid getest, maar kon er geen heil in vinden, dus voor mij is dat om het even hoe NR werkt of niet werkt op SSB, ik gebruik het niet.
In CW staat de NR daar integen wel altijd aan.
Ik doe geen CW omdat ik dat niet beheers, dus de mogelijkheden daar gaan aan mij voorbij.
De NR1 (Lev4) +NB2 (Lev10) +BC1 staan hier eigenlijk constant aan, zeker in de avond als de banden opengaan richting het oosten, dat samen met 300-2400Hz bandbreedte om te luisteren maakt dat heel zwakke signalen zeer goed verstaanbaar zijn.
Heb je dan nog veel luistergenot? Neen, zeer zeker niet, liever luister ik zonder NR1 en de filters op 0-4000/5000Hz maar hij is dan te breed.

Aangaande de audio heb ik een SP-23 in gebruik die is gevuld met luidspreker-foam waardoor de klank vele malen beter is dan de interne speaker, zonder die foam is het niks.
Op Youtube staan filmpjes van mensen die de 7300 testen tegenover andere sets op gelijke luidsprekers, maar dat is altijd met voldoende signaal en de meeste sets klinken dan ook vrijwel hetzelfde.

Kijk het allemaal nog wel een tijdje aan tot er meer op de markt komt.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#27 Bericht door ON9KVE »

PA5HB schreef: Ik doe geen CW omdat ik dat niet beheers, dus de mogelijkheden daar gaan aan mij voorbij.
De NR1 (Lev4) +NB2 (Lev10) +BC1 staan hier eigenlijk constant aan, zeker in de avond als de banden opengaan richting het oosten, dat samen met 300-2400Hz bandbreedte om te luisteren maakt dat heel zwakke signalen zeer goed verstaanbaar zijn.
Heb je dan nog veel luistergenot? Neen, zeer zeker niet, liever luister ik zonder NR1 en de filters op 0-4000/5000Hz maar hij is dan te breed.

Aangaande de audio heb ik een SP-23 in gebruik die is gevuld met luidspreker-foam waardoor de klank vele malen beter is dan de interne speaker, zonder die foam is het niks.
Op Youtube staan filmpjes van mensen die de 7300 testen tegenover andere sets op gelijke luidsprekers, maar dat is altijd met voldoende signaal en de meeste sets klinken dan ook vrijwel hetzelfde.

Kijk het allemaal nog wel een tijdje aan tot er meer op de markt komt.
Meen je dat nou, dat je die NR goed vindt?
Ik vind het een erg waterig geluid geven. Ik heb nu een SG, daarvoor een S, maar qua NR geen verandering. Vind het niet geweldig.
Vergeleken met de NR van mijn FT2000 is het zelfs een lachertje....De rest is wel goed, vooral de NB2 is zeer goed.

YouTube filmpjes zijn voor mij geen referenties: het is doorgaans allemaal opgenomen met flutmicrofoontjes......dus dat is vaak eenheidsworst.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#28 Bericht door PA0FRI »

De waterval etc. van een IC7300 kan er (in verkleinde vorm) net zo uitzien als dat van een FLEX1500. Een Amerikaan heeft dat uitgevogeld en in werkelijkheid ziet het er net zo uit als op mijn FLEX1500.
Zie hoe hij het voor elkaar kreeg: http://www.k0pir.us/icom-7300-spectrum- ... ngs-video/
Bijlagen
20160919_082035.png
20160919_082035.png (62.37 KiB) 5768 keer bekeken
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PD5ML
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 sep 2017, 08:57
Roepletters: PD5ML
Locatie: Nederweert

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#29 Bericht door PD5ML »

PA0FRI schreef:De waterval etc. van een IC7300 kan er (in verkleinde vorm) net zo uitzien als dat van een FLEX1500. Een Amerikaan heeft dat uitgevogeld en in werkelijkheid ziet het er net zo uit als op mijn FLEX1500.
Zie hoe hij het voor elkaar kreeg: http://www.k0pir.us/icom-7300-spectrum- ... ngs-video/
Kijk nou zeg. Dat is bijna precies hoe ik mijn spectrum en waterval heb ingesteld. Ik heb nooit een flex gehad, maar ik vond zo'n setup als deze het aller prettigste.

Verder kunnen we hier tot in de eeuwigheid discussiëren over de 7300. Feit blijft, dat het voor het geld een verdomd goede radio is. Zeker gezien alle features die erop zitten. Hij is misschien op sommige gebieden niet zo goed als andere radio's, maar het totaal pakket mag er absoluut zijn. Ik ben er nog steeds heel erg tevreden over.

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Icom 7300....is die nu echt zo goed?

#30 Bericht door Geen belang »

Zeker een mooie radio, dat is ook de reden dat ik hem overwoog.

Maar ik heb hier gewoon heel sterke signalen staan en daarom is die voor mij niet geschikt.

Juist omdat het een SDR is die zonder computer te gebruiken is was de reden van mijn overweging.
Maar goed, er komen er nog meer op de markt als ik mijn vriend Ger PA0RYS mag geloven, dus ik kijk het allemaal nog even aan.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Plaats reactie