Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Gesloten
Bericht
Auteur
Nickkk89
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:38

Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#1 Bericht door Nickkk89 »

Beste Leden,

Ik heb een probleem met de Kirisun S780. Na programmeren verscheen er opeens "Power-on Password" in beeld.
Ik dacht dat dit probleem bij de porto lag en heb deze dan ook direct terug gestuurd.
Toen ik de nieuwe ontvangen had deed ik wederom een poging deze te programmeren. Hierbij stuitte ik echter op het zelfde probleem.
Dit vind ik vreemd omdat ik andere S780's wel al tijden lang zonder problemen programmeer.
Het enige verschil is dat deze nieuwe porto een iets nieuwere versie lijkt te zijn aangezien het aan de buitenzijde wat kleine details verschilt van elkaar.

Ik ben al een tijd opzoek op internet naar dit probleem, echter zonder resultaat. Het probleem komt wel voor alleen staan er helaas geen oplossingen bij.

De verkoper doet ook erg zijn best dit probleem op te lossen, maar ook hij staat voor een raadsel omdat dit de eerste keer is dat deze melding verschijnt bij portofoons die door hem verkocht zijn.

Wederom een nieuwe op laten sturen heeft dus ook geen zin omdat dit het probleem niet zal verhelpen en de porto waarschijnlijk hetzelfde reageert.

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een code of tip hoe ik de porto kan resetten of iets dergelijks? De porto reageert niet op lees/schrijf opdracht simpelweg omdat ie zegt geen verbinding te hebben. Ik denk dat dit geblokkeerd word in deze modus.

Vriendelijke groeten,

Nick

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#2 Bericht door PE2AAB »

Lees eerst even deze sticky.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... =4#p168511
Deze porto voor PMR gebruiken mag niet. Met of zonder vergunning.

Helpen met illegaal gebruik is op dit forum niet toegestaan.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Nickkk89
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:38

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#3 Bericht door Nickkk89 »

PE2AAB schreef:Lees eerst even deze sticky.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... =4#p168511
Deze porto voor PMR gebruiken mag niet. Met of zonder vergunning.

Helpen met illegaal gebruik is op dit forum niet toegestaan.
Sticky?

Iedere portofoon mag op pmr kanalen werken mits deze niet meer zendvermorgen hebben dan 0,5 watt.
Maar bedankt voor je hulp, je reacties hebben echt meerwaarden gehad aan het oplossen van het probleem (y)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#4 Bericht door PE2AAB »

Nickkk89 schreef:
PE2AAB schreef:Lees eerst even deze sticky.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... =4#p168511
Deze porto voor PMR gebruiken mag niet. Met of zonder vergunning.

Helpen met illegaal gebruik is op dit forum niet toegestaan.
Sticky?

Iedere portofoon mag op pmr kanalen werken mits deze niet meer zendvermorgen hebben dan 0,5 watt.
Maar bedankt voor je hulp, je reacties hebben echt meerwaarden gehad aan het oplossen van het probleem (y)
Eigenlijk wil ik de norm even voor je opzoeken en aanstiften waar het netjes staat vermeld hoe het werkt met PMR maar dat laat ik maar even.

Wat betreft mijn hulp; je komt binnen en spuwt je vraag direct zonder je uberhaupt voor te stellen. Je wilt snelle hulp en vliegt wat forums af.
Wij helpen je hier niet en daar baal je nu van. Sorry maar zo gaat dat nu eenmaal.

PMR mag alleen met een daarvoor geschikte 0,5 W portofoon met vaste antenne. Oops nu rakel ik toch een stukje norm op. Zoek het even na. www.etsi.org en dan op PMR.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#5 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

Nickkk89
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:38

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#6 Bericht door Nickkk89 »

PE2AAB schreef:
Nickkk89 schreef:
PE2AAB schreef:Lees eerst even deze sticky.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... =4#p168511
Deze porto voor PMR gebruiken mag niet. Met of zonder vergunning.

Helpen met illegaal gebruik is op dit forum niet toegestaan.
Sticky?

Iedere portofoon mag op pmr kanalen werken mits deze niet meer zendvermorgen hebben dan 0,5 watt.
Maar bedankt voor je hulp, je reacties hebben echt meerwaarden gehad aan het oplossen van het probleem (y)
Eigenlijk wil ik de norm even voor je opzoeken en aanstiften waar het netjes staat vermeld hoe het werkt met PMR maar dat laat ik maar even.

Wat betreft mijn hulp; je komt binnen en spuwt je vraag direct zonder je uberhaupt voor te stellen. Je wilt snelle hulp en vliegt wat forums af.
Wij helpen je hier niet en daar baal je nu van. Sorry maar zo gaat dat nu eenmaal.

PMR mag alleen met een daarvoor geschikte 0,5 W portofoon met vaste antenne. Oops nu rakel ik toch een stukje norm op. Zoek het even na. http://www.etsi.org en dan op PMR.
Tuurlijk wil ik antwoord op mijn vraag anders had ik de moeite niet genomen om 'm hier te stellen.
Betreft het forum's af vliegen: dit forum is er 1 waar ik heel regelmatig op te vinden ben, ik heb me niet eerder aangemeld omdat ik de informatie die ik uit doel of om mijn kennis hobby matig te verrijken, hier vaak met grote belangstelling heb kunnen lezen zonder dat hier een account voor nodig was.

Nu stel ik een vraag en zijn we elkaars tijd aan het verdoen aan dit soort onzin. Dat is waar ik van baal en wat ik dan heel erg jammer vind! Maar als je van mening bent dat je zo met "nieuwe leden" om moet gaan, ga dan vooral zo door!

Ik vlieg snel van het forum af aangezien ik mijn antwoord heb van een engels forum met leden die wel bereid zijn hun kennis te delen zonder een voorafgaand recherche onderzoek. Nogmaals, bedankt! Je bent een fijne vent.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#7 Bericht door PE2AAB »

Nou je snapt de forumregels niet.
Van elk nieuw lid is het jammer als deze vertrekt. Is dit vanwege promoten van illegale activiteit, ben ik er in dat geval niet rouwig om.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#8 Bericht door PE2AAB »

Waarvan akte.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Kirisun S780 "Power-on Password" probleem

#9 Bericht door elsinga »

[mod] Onderwerp gaat op slot. Ik geloof niet dat ik de redenen uit hoef te leggen... [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten