reparatie adres

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: reparatie adres

#16 Bericht door PC1TK »

Waar het om te doen was . De set zelf is nog steeds niet weer in zijn bezit ..
Hij wacht nog steeds op een antwoord wat er gaat gebeuren en of het wat gaat kosten . Men geeft geen enkelen teken van leven .
Al weken lang niet ..... erg vaag ..

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: reparatie adres

#17 Bericht door PC1TK »

We waren tegelijk met antwoorden
Ik vrees ook dat hij een slechte aan koop heeft gedaan ... erg slechte .

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: reparatie adres

#18 Bericht door elsinga »

[mod]En houden we het ook on-topic? Anders gaat de boel op slot.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3HHO
Berichten: 914
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:17
Roepletters: PA3HHO
Locatie: Druten

Re: reparatie adres

#19 Bericht door PA3HHO »

PD1JSK schreef:CB set voor mij is 40 kanalen 4 watt ( voor Nederland ) ..
Strikt genomen heb je gelijk. Een President Jackson of een Superstar SS3900 of soortgelijke apparaten van Midland, KPO, Albrecht zijn ook geen "CB sets". Ze worden verkocht als "27 Mc export radios", ook het door jou genoemde type. CB shop (HI) in Overloon omschrijft het als "27 MC radios die meer kunnen dan wettelijk is toegestaan". Dat is een prima omschrijving denk ik; een 27mc radio die geschikt is gemaakt voor 10 en 12 meter. Waarom is dat? Omdat ze anders niet verkocht mogen worden. Er moet een amateurband op zitten, dan kun je 'm ook verkopen als "amateur transceiver", de markt voor (handel in) die apparaten is immers vrijgegeven. Ik echter denk dat ze in 9 van de 10 gevallen op 27.555 worden gebruikt, laten we daar niet geheimzinnig over doen. CB Shop schrijft: HAM Transceiver voor 10 & 12 Meter Bands, 10 Mtr 28,000 tot 29,6999 MHz en 12 Mtr 24,8900 tot 24,9900 MHz, (kan worden aangepast voor 11m CB-frequenties)

Dat is relevante on topic informatie waar terecht een opmerking over gemaakt wordt. De gebruikte technologie in dit soort apparaten is nl. van een wezenlijk andere orde/kwaliteit dan de technologie van "amateur radios" van merken als Yaesu, Icom, Kenwood, TenTec, Elecraft. Ook dat is logisch, er hangt immers een ander prijskaartje aan. Terecht vraagt iemand zich af of Leo, PA0LMD, er wel aan wil beginnen met het risico dat als er in de toekomst weer iets niet in orde blijkt te zijn, dat mogelijk wordt gerelateerd aan zijn reparatie. Het lijdt geen twijfel dat Leo deze radio weer aan de praat krijgt. De vraag is echter of hij er "zijn handen aan wil branden". Relevant, on topic en heeft niets met respect te maken maar met techniek.

Fijne feestdagen en een radioactief 2015!
IC-7300 | IC-7100 | 80/40/20 EFHW | Fritzel MFB-13 | Diamond V-2000 | Bezoek PA3HHO HWEF blog |

PA0LMD
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: reparatie adres

#20 Bericht door PA0LMD »

In diverse reacties is mijn naam genoemd m.b.t. reparatie van dit soort apparatuur.
Ik kan daar duidelijk over zijn, apparatuur van Ranger en soortgelijke producten zal ik niet repareren.
En de reden daarvoor is hierboven ook al genoemd.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: reparatie adres

#21 Bericht door PE2AAB »

Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: reparatie adres

#22 Bericht door PC1TK »

PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)

Zijn nu 2 opties wie ik hem aan kan bieden . Der bood zich al iemand aan . En geef hem de naam van Jan uit Oss .
Ik heb nog evt een 3de .. maar dat word effen zoeken .

PA0LMD
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: reparatie adres

#23 Bericht door PA0LMD »

PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
Rick,
Prima dat je aan me denkt bij zulke vragen, maar je begrijpt mijn standpunt vast wel.
73
Leo
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: reparatie adres

#24 Bericht door PE2AAB »

PA0LMD schreef:
PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
Rick,
Prima dat je aan me denkt bij zulke vragen, maar je begrijpt mijn standpunt vast wel.
73
Leo
Leo,

Is ook helemaal geen verwijt hoor :-)
Ik begrijp inderdaad het standpunt.

Maar ik blijf je aanprijzen als reparatie adres. Voor amteur spulletjes ;-)

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pe1lza
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2010, 15:36
Roepletters: pe1lza
Locatie: oss

Re: reparatie adres

#25 Bericht door pe1lza »

PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
met alleen {jan oss} kom je er niet op google , beter is qrz.com raadplegen
iedereen fijne feestdagen toegewenst!!!!!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: reparatie adres

#26 Bericht door PE2AAB »

pe1lza schreef:
PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
met alleen {jan oss} kom je er niet op google , beter is qrz.com raadplegen
iedereen fijne feestdagen toegewenst!!!!!
:-) Met 'Jan Oss 27MC' op Google kwam ik er wel ;-) Nu weten weet TS het ook en kan hij je adres inderdaad het beste even via QRZ.com nazien.
Bedankt voor je reactie Jan!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: reparatie adres

#27 Bericht door PC1TK »

pe1lza schreef:
PE2AAB schreef:Ok. Ik had je inderdaad genoemd als adres maar wist niet dat er geen 27mc apparatuur werd gerepareerd. Mijn fout. Dan raad ik de TS aan om eens contact op te nemen met Jan uit Oss (Google)
met alleen {jan oss} kom je er niet op google , beter is qrz.com raadplegen
iedereen fijne feestdagen toegewenst!!!!!
Dank je ik heb je al gevonden en door gegeven .
Maar aller eerst moet de set terug komen ..

-Verwijderd account

Re: reparatie adres

#28 Bericht door -Verwijderd account »

PD1JSK schreef:Weet wat het is ..
Als ik mij zonder licentie gemeld had met een en de zelfde set en daar bij vermeld had dat ik hem uit sluiten maar zo gebruiken op de CB kanalen en 4 watt . Was mij vast verteld dat dit GEEN CB set was en derhalve alleen gebruikt mag worden door amateurs op de 10 meter met N en met F ook op 12meter ( mende dat die dat bereik ook had ) . Maar als ik mij als amateur meld met zo een set is het op eens wel een CB set .
Ik heb het idee dat de 27MHz gebruikers om de een of andere reden een negatief imago hebben (gekregen).
Daar zal vast wel een reden voor (geweest) zijn, maar dit soort discussies komen we vaker tegen.

Feit is dat een zendontvanger voor de CB-band ook probleemloos werkt in de 10m amateurband. En in een aantal gevallen is het frequentiebereik zo ruim dat de 12m amateurband ook binnen het bereik valt van zo'n zendontvanger. Tja, bij een CB-shop wordt zo'n doosje verkocht als zijnde een CB-zendontvanger. Maar precies hetzelfde doosje is ook te koop in een winkel die zich hoofdzakelijk richt op de amateurmarkt. En daar wordt ie verkocht als zijnde een 10m transceiver, incl. 11m :)
Puur technisch is er geen enkel verschil te ontdekken, het verschil wordt gemaakt door een paar jumpertjes te verzetten, that's all.
En de ene koper koopt 'm voor de CB-band en een ander als een 10m transceiver :)

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: reparatie adres

#29 Bericht door PA1ZP »

Dag Allemaal

ik was geslaagd voor het C-examen en had nog nooit een 2 mtr of 70 cm set gezien.
Ik wist niet eens wat er te beleven viel.

toen ik het jaar erop de A-status haalde , ben ik lekker op 10 meter begonnen met mijn President Lincoln en mijn zelfbouw 4 elements 11 mtr yagi even omgetornd naar 5 elements voor 10 meter.
De Zetagi BV135 even naar 10 mtr getrokken (letterlijk de tankspoel wat uit elkaar getrokken haha)

Ik was toen een tijdje een van de hardste stations in PA, er waren er niet veel met 5-elements monoband beams haha.

Later een HF set bij elkaar gespaard en vele andere antennes gebouwd, maar ja ik bouwde al 20 jaar mijn eigen antennes en al een jaar of 5 zelfs met antenne simulatie software voordat ik amatuer was.

De scheiding in sets amateur/CB is erg dun op 10/11 meter.
Origineel zijn vele zelfs 10 meter sets die "uitgebreid" zijn met 11 meter, zoals de Lincoln.

de Lincoln kon zich op 10 meter erg goed staande houden zowel op RX als TX in SSB was niet slechter als een Kenwood TS430 hoor.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Plaats reactie