Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 05 jun 2020, 23:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 mei 2020, 20:12 

PA9CW schreef:
Yannick schreef:
Vandaag via de post een QSL kaart gekregen van mijn aller eerste CW QSO :)
Moet zelf nog een kaart sturen

Mooi hoor Yannick. Je eerste (CW) QSO vergeet je niet gauw. Mijn eerste QSO ( ruim 20 jaar geleden) was met een Rus. Dat was onvergetelijk. Helaas geen QSL kaart van.
Na een paar weken met de Kent hand sleutel ben ik toen overgestapt op een paddle. Dat gaat stukken makkelijker. En sinds 2011 een Begali Pearl gold/gold.

Ik heb geen idee wat voor sleutel ik heb :), een zwarte, 15 euro op de rommelmarkt, gewoon simpele straight key. Niet de beste, soms hapert hij of maakt slecht contact, maar mijn theorie is, als ik het hier mee kan, dan kan ik het overal mee ;-)

Hobby heeft bij mij een paar jaar stil gelegen (afstuderen, verhuizen, baan, tijdje in het buitenland wonen,weer verhuizen, trouwen, nog een keer verhuizen, vader worden.) Vorige zomer weer opgepakt, inclusief dus CW leren. Maar afgelopen jaar weer een klein fortuin aan uitgegeven (IC7300, veel componenten, oscilloscoop, antenne materialen, van alles en nog wat) dus budget voor een duurdere key is er ook even niet meer :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 mei 2020, 21:08 

Contacten schoonmaken door er een stuk papier tussendoor te trekken, terwijl je lichtjes drukt op de sleutel.
Dat helpt (hopelijk) tegen die haperingen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur