Oldtimers

Alles over morse.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oldtimers

#31 Bericht door PA3DAT »

PA30FPV is een tijdelijke call vanwege 30 jaar radioamateur. Er was hier al eens iemand lid als PA3FPV.
Met eenzelfde soort foto als avatar.

Alleen zegt PA30FPV dat dat dan een piraat moet zijn geweest, met zijn call...

Hier bijvoorbeeld: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 49#p173249
Klik daar maar eens op de knop Profiel: heel merkwaardig...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Oldtimers

#32 Bericht door elsinga »

[mod] We kunnen ophouden over PA3(0)FPV, daar hebben de beheerder zich mee bezig gehouden. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Oldtimers

#33 Bericht door Frankyboy »

meganerd schreef:Illegaal was toch leuker destijds sorry
Ik persoonlijk denk niet dat het door het "illegale" kwam, maar door destijds.

Ja, ruim 35 jaar geleden ook plaatjes gedraaid op de MG en FM band.
Gezellig, bekende club mensen, altijd bezig met antennes, zelfbouw en elkaar inseinen voor de opsporingsdienst.
En de verzoekjes, hier op de veluwe, op zondag godsdienst platen en een vaste club luisteraars.
Zelfs toen ik uit de lucht gehaald werd was het een soort van "gezellig" vriendelijke ambtenaar met agenten, alles gemoedelijk.

Toen "zendamateur" geworden en lid van de VERON, gezellig, zeker gezellig en leerzaam.
Ook een leuke club die samen kwam toen in een kleuterschool in 't Harde. (NOV zat toen in 't Harde)
Ik ging er met plezier heen.

Het is nu helaas behoorlijk anders geworden in de wereld en dat vinden we helaas overal terug, ook hier.

Illegaal? Gezellig? Nee hoor, je wordt volledig uitgekleed door de overheid. Het is veel meer commercieel en harder geworden. Het gemoedelijk uit de lucht halen is er ook niet bij, ze staan elkaar soms naar het leven. Dat gaat echt nergens meer over. Leuker.... zeker niet meer.

En de VERON enz, ja allang niet meer lid. Wanneer ik zie hoe leden van de diverse club's en niet leden met elkaar soms omgaan. Laat maar.
(Let op, dit is niet de schuld van de VERON of een andere club. Het zijn de leden en niet leden die steeds verder afglijden op de "gezelligheids" schaal)

Kortom de wereld is veranderd, was vroeger alles beter? Nee echt niet, maar kan het nu beter? Ja echt wel.

Het gaat snel en hard. De gezelligheid moeten we zelf maken en dat valt niet mee.

De OldTimer Club gezellig? Geen idee, ruim voldoende jaren (helaas gaan bij mij de jaartjes ook snel) maar ook daar houden ze de deur behoorlijk dicht door de voordracht eis. Laat dan maar denk ik dan.
De 30 jaar is ook geen prestatie, blijven ademen en dan kom je er vanzelf.

Het is hier op het forum al heel lastig om het gezellig te houden. En waar hebben we het over qua leden aantal.
Eigenlijk best wel triest dat het dan toch misgaat in een relatief kleine groep.

Ik vermoed dat juist de opkomst van internet, het beeldscherm en de sociale media het asociale in mensen naar boven haalt.
Ook onze omgeving gaat hard, bedrijven willen steeds meer winst, want groei moet. Dus steeds meer werk met minder mensen, het hoort er allemaal bij. Alles draait om groei en geld.
Persoonlijke aandacht en oog voor elkaar wordt minder en minder. Op alle vlakken, gewoon een constatering.

Maar ok mijn mening en een oplossing heb ik ook niet, sorry.
Ik probeer altijd wel de discussie open te houden en iedereen in zijn waarde te laten, dat is volgens mij een goede basis.

En de OldtimerClub? ik probeer nog driftig een YoungTimer te zijn :D 8) hopelijk kan ik dat nog even volhouden.

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

Re: Oldtimers

#34 Bericht door PA0KLS »

Mijn ervaring met de OTC is dat diegenen die lid worden, meestal veel te laat, want: "Ik ben niet oud", nadat ze eenmaal een bijeenkomst meemaakten zeggen: "O, wat is dat leuk, dit had ik véél eerder moeten doen". Maar de tijd kun je niet terugdraaien.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Oldtimers

#35 Bericht door PE2AAB »

PA0KLS schreef:Mijn ervaring met de OTC is dat diegenen die lid worden, meestal veel te laat, want: "Ik ben niet oud", nadat ze eenmaal een bijeenkomst meemaakten zeggen: "O, wat is dat leuk, dit had ik véél eerder moeten doen". Maar de tijd kun je niet terugdraaien.
Over 5 jaar mag ik me al als aspirant lid aanmelden Klaas ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

Re: Oldtimers

#36 Bericht door PA0KLS »

Moet je doen Rick. Helaas zijn er slechts eens per jaar bijeenkomsten, maar dat is elke keer weer heel leuk. Soms gaat de XYL ook mee.

PD0FYA
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2016, 00:37
Roepletters: ONYX
Locatie: Geleen

Re: Oldtimers

#37 Bericht door PD0FYA »

Ik heb geen idee wat hier gaande is dan allemaal Frankieboy? Ja ik denk echt dat het vroeger leuker was maar dat is wel erg subjectief omdat je als jongeman natuurlijk allemaal nieuwe dingen ontdekt. Wat ik nog wel erg goed herinner is dat je in het 2M 'echte' zendamateur wereldje met de nek werd aangekeken als je 3M amateur was of er alleen maar mee sympathiseerde. Is dat wat je bedoelt ? Om nog maar te zwijgen van het 'alleen over techniek mogen hebben' ik weet niet hoe dat nu is ? Ik heb destijds een waarschuwing gekregen van de RCD (wie kent ze niet) dat ik direct moest stoppen met bediscussieren van andere zaken dan de amateur hobby. Je gelooft het niet !!!! Misschien heb ik dat schrijven nog wel ergens, als ik t vind zal ik t ff inscannen en hier plaatsen. Dat was het moment dat ik na een inval van de RCD waarbij ze een arsenaal aan apparatuur met voor mij een enorme verzamelwaarde, de PD0 licentie aan de wilgen heb gehangen. Nee sorry, het illegale 3 meter wereldje was onbeslist veel veeel leuker. Maar dat neemt niet weg dat we natuurlijk allemaal dezelfde interesse delen .. en daar zou het toch om moeten gaan, nietwaar ? oh, ik herinner me nu ook, als PD0 deed je bij een aantal mensen alleen voor spek en bonen mee :):) PD0 kon je echt niet serieus nemen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oldtimers

#38 Bericht door PA3DAT »

meganerd schreef:oh, ik herinner me nu ook, als PD0 deed je bij een aantal mensen alleen voor spek en bonen mee :):)
PD0 kon je echt niet serieus nemen.
Het was toch ook slechts bedoeld als opstapje? Oorspronkelijk zou ie na 2 jaar(?) weer vervallen. Dat is echter niet
doorgegaan, zodat er nu na bijna 40 jaar nog PD0'ers zijn uit de beginperiode.

Mij xyl wilde niet eens een PD0-call omdat je dan, als vrouw, helemaal niet meetelde. Zij ging meteen voor C en
daarna voor A, met cw. Ze werd achtereenvolgens PE1JNH en PA3DWK. Ik wilde wel een D-call. Ik ben begonnen als
PD0KBB, toen PE1IQT en daarna PA3DAT.

Mijn tijd(je) als niet-amateur, met een officiële 11m-transceiver herinner ik me als zeer beschamend. God, wat een
asociale bende was dat in Zwolle. Toen ben ik, aangestoken door Yme PA0JA, toch maar bij Goos PA0SIR de D-cursus
gaan doen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Oldtimers

#39 Bericht door andre »

PA3DAT schreef:
Mijn tijd(je) als niet-amateur, met een officiële 11m-transceiver herinner ik me als zeer beschamend. God, wat een
asociale bende was dat in Zwolle. Toen ben ik, aangestoken door Yme PA0JA, toch maar bij Goos PA0SIR de D-cursus
gaan doen.

Nee, dan hier. Ik bedoel dan niet direct het forum hier maar wel het tegenwoordig repeater gebruik. Dat zijn allemaal keurige heren en dames, toch?
Ik heb nooit iets met 11 meter marc gehad, wel met het internationale aspect op 11 meter, en verder alle banden die God verboden had, maar ik kan me redelijk vinden in het betoog van FrankyBoy, alhoewel ook daar wel wat nuances te maken zijn.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Oldtimers

#40 Bericht door PA-een »

Het verbaast me dat er nog geen Youngtimer (of geef het een naam) club is.. :mrgreen:

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Oldtimers

#41 Bericht door Radioot »


Plaats reactie