Gebruik van MRP40

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Gebruik van MRP40

#1 Bericht door Danny. »

Ik weet het dat de CWisten het op een andere en betere manier doen, maar ik zou dit met MRP40 willen doen :oops:

Ik heb het programma aangekocht en heb daarvoor ook de registratie en unlock key bekomen.
Ik wil die op mijn PC met Windows 7 proberen, en daar krijg ik een foutmelding 2005401480, er zou geen geluidkaart gevonden worden :shock:
Ook op mijn ander PC met Windows 8 krijg ik dezelfde foutcode te zien.

Op beide PC's kan ik nochtans met Skype werken, er is dus wel degelijk een soundkaart aanwezig.

Iemand enig idee waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Re: Gebruik van MRP40

#2 Bericht door Danny. »

Per toeval de oplossing gevonden :o

Op beide PC's dient er een microfoon aangesloten te zijn om die melding bij het starten niet te krijgen.

Dit mag als opgelost worden beschouwd.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Re: Gebruik van MRP40

#3 Bericht door Danny. »

Rien, ik zie dat je mijn antwoord op jouw vraag betreffende het gebruik van MRP40 niet afgehaald hebt, ook is er geen antwoord op mijn mail bericht naar jouw toe, daarom langs deze weg eveneens mijn antwoord.
Hey Rien, wat zie ik? Een lotgenoot :? :twisted:
Wel Rien, ik ben een beetje ontgoocheld in de manier waarop Norbert Pieper handelt.
Ik heb in 2011 de nodige stappen (betaald) ondernomen om met de MRP40 te kunnen werken.
Ik heb toentertijd, ook bekomen dat ik deze software op drie computers mocht installeren, daarvoor heb ik ook drie verschillende "sleutels" bekomen.
De "radioactiviteiten" zijn toen door omstandigheden op een heel laag pitje komen te staan, maar sinds enkele weken opnieuw "geactiveerd".
Daarom was het mijn bedoeling met een Windows 7 machien te gaan werken, maar daar kreeg ik dus die reeds beschreven melding.
Dan maar op mijn Windows 8 machien geprobeerd met hetzelfde gevolg :roll:
Ook de trial versie gaf mij dezelfde meldingen
Op een mailtje naar Norbert Pieper kreeg ik eveneens de melding dat dit het gevolg zou zijn van een update van Windows, maar dan denk ik hierbij toch dat het zijn probleem is dit op te lossen.
Van die update was echter niets van waar om volgende reden:
- ik werk nooit met ingeschakelde webcam (met ingebouwde microfoon)
- ik werk nooit met ingeplugde microfoon en/of koptelefoon
- kortom, ik werk niet met ingeschakelde apparatuur die ik niet gebruik :wink:
Wel met ofwel met ingeschakelde webcam ofwel met gelijk wat (kabeltje of microfoon) op de microfoon ingang van de computer aangesloten, werkt MRP40 trial wel.
Ik heb hiervan Norbert Pieper op de hoogte gesteld, en hem ook gevraagd hoe het kwam dat de door hem gegeven "sleutels" niet werkten waardoor ik geen enkele trial versie kon registreren, deze meldingen bleven tot op heden zonder gevolg, wat ik zeer eigenaardig vindt vanwege Norbert Pieper.
Ik heb enkele dagen terug besloten mij een MFJ-1279MX aan te schaffen, en de MRP40 te laten voor wat hij is, namelijk een foutieve investering. :evil:

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Plaats reactie