Ft-817nd go-kit

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
PG0DX
Berichten: 617
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#31 Bericht door PG0DX »

Hallo !

Ja, ik ga dit ook volgen....heb nu vaak een ic706 mee met een gewone huis tuin en keuken accu.
Dus veel verbetering (gewicht) mogelijk lijkt me.

Vanaf Engelsmanplaat :
Bijlagen
006.jpg

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Ft-817nd go-kit

#32 Bericht door pd9ray »

Afgelopen zondag nog heel even op de Landtong bij Rozenburg actief geweest:


Afbeelding

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#33 Bericht door PD7MAA »

Een relay ( geen latch ) schakelt bij de 817 de voor of de achter antenne uitgang. Bij gebruik van de BNC uitgang is het relay niet bekrachtigd , scheelt weer een paar mA. 8)
Bij uitgeschakelde set blijft de eindtrap onder spanning staan... gebruik dus een aparte hoofdschakelaar naar de accu.
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Ft-817nd go-kit

#34 Bericht door pd9ray »

Iemand weleens gehoord van Anderson power poles? Dit zijn handige stekker blokjes die je aan elkaar kunt koppelen. om heel handige patch kabeltjes mee te maken.
Ze zijn stevig, makkelijk te monteren en handig in gebruik. Ik heb er een aantal gebruikt om mijn Qrp Go-Kit te completeren. Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ken ze al een tijdje, en had het idee dat dit weleens handig kon zijn, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer toepassingen ik ervoor bedenk.
De prijs is wel wat pittig, ik betaalde voor 20 sets ( dat zijn 20 rode, 20 zwarte en 40 clipjes ) een bedrag van 17 euro incl. verzending. Maar dit is echt een serieus stekkertje.

Ray

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6249
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#35 Bericht door PA3DAT »

Dat is toch niet zo duur als je het vergelijkt met 40 bananestekkers; die koop je niet voor € 17.
Waar heb je ze vandaan? Ik heb ze een paar jaar geleden in de VS besteld. Toen was de dollar nog
gunstiger. Zie http://www.powerwerx.com/anderson-powerpoles
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 02 jun 2015, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Ft-817nd go-kit

#36 Bericht door pe1mix »

Ik gebruik niets anders meer.
Banaan is volledig uitgebannen voor dit soort spul.
XLR ook haast, gebruik deze allen nog voor mijn APRS rugzakjes,
Ik bestel deze altijd:
http://www.powerwerx.com/anderson-power ... -sets.html
Deze zijn ultrasoon aan elkaar gelast.
Geen gedoe en geen risico met geleidende koppelpinnetjes.

Groeten Eric.

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Ft-817nd go-kit

#37 Bericht door PA1LH »

Ik ben voor mijn set nog op zoek naar een zonnepaneeltje. inclusief laadregelaar.
Deze wil ik dan gebruiken om de 12volt loodgel accu afgetopt te houden op 12 volt.
Ik heb het vorig jaar ergens gezien op internet, een volledige set: een zonnecel, laadregelaar en de bedrading, voor nog niet eens zoveel geld.
Ik had zelf altijd het idee dat de laadstroom van zo'n cel misschien wel eens te laag zou kunnen zijn, maar meen op youtube vorig jaar toch verschillende filmpjes gezien te hebben waarin bovengenoemde set werd gebruikt: de ft-817, een zonnecel, loodgel accu en een laadregelaar.
Iemand die met zo'n opstelling bekend is misschien, en zo ja, wat de bevindingen zijn?

Het geheel wil ik dan monteren op een driepoot. De kop van die driepoot is draaibaar, waardoor je het paneel naar de zon kunt draaien.
Mogelijkerwijs zou je er zelfs een volgmotortje op kunnen aansluiten, waardoor het paneel geheel uit zichzelf met de zon meedraait.
Een volgmotortje heb ik hier nog liggen, zat destijds bij mijn telescoop :)

@edit: https://www.youtube.com/watch?v=Tp_BMK5EEGY Zoiets (op 2.26 in de video) bedoel ik.
Leon - PA1LH.

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Ft-817nd go-kit

#38 Bericht door pd9ray »

@pa3dat :
Ik heb ze op Ebay.com besteld , en inderdaad, in vergelijking met een fatsoenlijke banaanstekker is het geen geld.
Maar ik heb een aantal amateurs in m'n omgeving erover verteld, en er was er niet 1 bij die ze kende, dus dacht ik: Dan zullen er vast nog meer mensen zijn die ze niet kennen.

Ray

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#39 Bericht door PD7MAA »

Een goede stekker is ook de Deans . Groot voordeel is dat men hem niet kan verpolen en een drukveer zorgt voor een goed contact. De solderingen worden bedekt met een stukje krimpkous. Kan stromen tot 60A probleemloos aan . Wordt veel gebruikt in de modelbouw en is redelijk in prijs. Deze zijn reeds jaren bij mij in gebruik.

Have fun
Bijlagen
Deans stekker.png
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Plaats reactie