zoek koptelefoon 433MHz

Voor het particulier aanbieden of zoeken van radioamateur gerelateerde zaken. Ook voor onderdelen is dit de juiste plek.
Bericht
Auteur
PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

zoek koptelefoon 433MHz

#1 Bericht door PA3FBO »

Ik ben op zoek naar een draadloze koptelefoon. Tegenwoordig is alles bijna BlueTooth of zit op 2,5GHz.
Ik zoek er eentje op 433MHz (LPD versie).
Mijn auto heeft keyless entry waarvoor de sleutel in de buurt moet zijn van de auto.
Hij werkt op 433.925, dezelfde frequentie als die koptelefoons.
Nu zijn er slimmerikken die d.m.v. relais-kastjes de auto laten "denken" dat de sleutel in de buurt is.
Door zo'n koptelefoon boven op de auto sleutel te zetten hoort die sleutel alleen nog maar de koptelefoon en hebben de slimmerikken het nakijken.
Wie heeft er nog zo'n ding of weet er te koop?

PD1JAP
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#2 Bericht door PD1JAP »

Wat dacht je van het opbergen van je autosleutel in een degelijk metalen doosje als je thuis bent? Lijkt me handiger dan een koptelefoon waarvan de batterijen leeg raken. Je krijg vast geen toegang tot je auto als probeert met de key in het doosje.
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#3 Bericht door DC4CP »

Moderne sleutels gaan als ze een tijdje geen beweging waargenomen hebben in een slaapmodus zodat ze niet reageren op "ontgrendel de deur aanvragen".

If the key does not move for 3 minutes, the motion sensor will cause the battery to go into sleep mode. As a result, no signal is sent out by the key and a Relay Attack is no longer possible. You will not notice anything in the daily use of your car key.

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#4 Bericht door Roy pd8rw »

In een blikke sleutelpot is een goede oplossing

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#5 Bericht door PE1PQX »

i.d.d. een blikken doossie om de sleutel in op te bergen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#6 Bericht door PA3FBO »

zal van de week controleren, zitten nu in een metalen sigaren doosje, nog van opa geweest.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#7 Bericht door TheoP »

Als een merk zo iets gebruikt, dan weet je dat het niet veel soeps kan zijn. :D
Een frequentie gebruiken waar Jan en Alleman op zit met zijn gratis te gebruiken zendertjes.
Terwijl je dan als auto fabrikant weet dat er andere banden zijn die speciaal voor deze toepassingen zijn.
Maar dat kost natuurlijk iets meer, en is dan minder winst.

Ik meen dar er in Canada nu een verbod komt op SDR ontvangers om sleutel kopiëren te voorkomen.
Wat natuurlijk totaal het paard achter de wagen spannen is.
Maar het komt lekker krachtdadig over bij je achterban, ik heb......(niets opgelost) :mrgreen:

Theo

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#8 Bericht door andre »

Mijn Duitse automobiel heeft dit keyless gedoe al een poosje. Welliswaar niet op 433MHz maar ik heb dat toch al direct laten uitschakelen. Ik ben niet lui genoeg om even in de nabijheid van mijn mobiel even een knopje in te drukken om het systeem te ver/ontgrendelen.

En dan nog komen er 's morgens bezitters bij hun auto die voor de helft uit elkaar ligt....Recent nog in de media geweest.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#9 Bericht door Snof »

Ik maak mijn Audi als ik thuis ben zelden op slot, hoeven ze niets te slopen als ze erin willen zijn.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#10 Bericht door PA0LMD »

De meeste autosleutels werken al zeker 10 jaar op 866.xxx MHz.
Het veiligste is om keyless-entry te laten de-activeren.
Overigens zend de auto op een lage frequentie ( circa 500 kHz ) periodiek een signaal naar de sleutels die dan al of niet reageert met een UHF signaal.
De dieven zenden dus een sterk 500 kHz signaal en relayeren en versterken dan het UHF signaal van de sleutel .
Meten is (z)weten

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#11 Bericht door PA3FBO »

Mijn auto is van 2020 en de sleutels zitten op 433,925MHz
Een sigarenblikje werkt niet, dat heb ik vanavond getest, met blikje met de sleutels er in bij de auto, auto open...
Morgen zo'n Faraday tasje halen, ben benieuwd of dat werkt.

Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#12 Bericht door Snof »

Bakje-doosje van lood dan maar eens proberen.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#13 Bericht door PA0LMD »

PA3FBO schreef: 10 mar 2024, 18:45 Mijn auto is van 2020 en de sleutels zitten op 433,925MHz
Een sigarenblikje werkt niet, dat heb ik vanavond getest, met blikje met de sleutels er in bij de auto, auto open...
Morgen zo'n Faraday tasje halen, ben benieuwd of dat werkt.
"**Mijn auto is van 2020 en de sleutels zitten op 433,925MHz** verouderd systeem dus.
Meten is (z)weten

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#14 Bericht door PA3FBO »

alle auto's zijn verouderd, zit te wachten op autonome voertuigen die op afroep beschikbaar zijn en die je van A naar B brengen, natuurlijk volkomen CO2 neutraal en emissie vrij.

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: zoek koptelefoon 433MHz

#15 Bericht door DC4CP »

Sint-Juttemis zal sneller komen.

Plaats reactie