Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 04 apr 2020, 17:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 12:22 

Beste allemaal,

Wie kan mij helpen aan een recent N licentie boek? Veron heeft de webshop op slot gedaan en levert niets uit. Overigens gaan de examens in mei te Assen en Vlaardingen niet door, maar ik zou toch graag het boek willen hebben, naast de online cursus van DLZA die ik volg. Dank alvast!

Gr.
FB64

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 12:58 
Moderator

Ik heb op mijn site een samenvatting staan, wellicht helpt dat? www.pc5e.nl/examen

Icom IC-7000, X50N (14m asl), MFJ926B+ZS6BKW (inverted V, 12m asl), Kenwood TH-F7E, Retevis RT90, Polmar DB-50M, Diamond SG7500 (2m ASL ;) ), Hytera PD-785G, 18x Baofeng BF888S, Uniden UBC3500XLT, Garmin NuviCam, Garmin Montana 650t
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, EMC apparatuur overzicht, Scannerfrequenties NL e.o.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 14:07 

Dankjewel Robert! Dat helpt zeker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 15:08 

Als je lid bent van de vrza kan je daar gratis een cursus downloaden...

Daarnaast kan je veel online vinden. Ik heb de cursus van de DLZA gedaan zonder extra boeken oid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 16:18 

Jammer dat Mei niet doorgaat maar zeer begrijpelijk. Dus moet ik wachten tot September. Weet iemand waar ik oefen examens kan vinden? Ooit een link ergens gezien maar kan deze niet meer vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 18:51 

elsinga schreef:
Ik heb op mijn site een samenvatting staan, wellicht helpt dat? http://www.pc5e.nl/examen

Let wel: het leren van de examens is niet de oplossing!! Het gebruiken als naslag kan zeker helpen!

@FB64: Leer de stof en begrijp het... Dan weet je tenminste waar de examenvraag over gaat en weet je vlot de juiste antwoord te geven.
Succes met de studie en straks (wanneer dat mag zijn) met het examen.

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 20:12 
Moderator

Ik heb zelf deze studiewijze gehanteerd:
- Veron boek gekocht (na een poging met de rare humor van de DLZA te leven...) en uittreksel gemaakt
- historisch examen gemaakt
- voor elke fout gekeken hoe het zit met de theorie (in het boek, met google en door hier een vraag te stellen als ik er anders niet uit kwam) en proberen te snappen wat ik fout deed
- herhalen totdat ik moeiteloos door (ook eerder niet gemaakte) examens kwam

Uiteindelijk bleek dat (en een luie examencommissie, ik kreeg als examen een exacte kopie van een examen een half jaar eerder, wat ook al weer een kopie was van een examen een jaar ervoor of zo, is ook de enige keer dat een examen hergebruikt is en dan gelijk twee keer... ik had het betreffend examen de avond ervoor als proefexamen gedaan) een goede strategie voor mij. Toch nog 4 fout... kl*te korte termijn geheugen en twijfel over de antwoorden.

Icom IC-7000, X50N (14m asl), MFJ926B+ZS6BKW (inverted V, 12m asl), Kenwood TH-F7E, Retevis RT90, Polmar DB-50M, Diamond SG7500 (2m ASL ;) ), Hytera PD-785G, 18x Baofeng BF888S, Uniden UBC3500XLT, Garmin NuviCam, Garmin Montana 650t
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, EMC apparatuur overzicht, Scannerfrequenties NL e.o.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2020, 20:24 

Zowel N als F via de DLZA behaalt. Geen andere bronnen geraadpleegd.
Terwijl m‘n meissie Tv aan het kijken was, deed ik de stof doornemen en de opgaven maken.
Cursus zit goed in elkaar zodat je de stof goed begrijpt en in de opgaven kan toepassen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 maart 2020, 10:03 

Dank allemaal voor de tips!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 maart 2020, 11:42 

Niet gehinderd door enige vorm van kennis een proefexamen gemaakt, er zit nog wat werk aan.

Je hebt van de 40 vragen er 23 goed beantwoord. Je hebt 17 vragen fout beantwoord, deze zijn rood gemarkeerd. Je bent 0 vragen vergeten in te vullen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur