Funkamateur niet meer in de boekhandel

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Funkamateur niet meer in de boekhandel

#1 Bericht door PA2LO »

Vanaf januari 2011 is het blad Funkamateur niet meer in de Nederlandse boekhandel te verkrijgen.

De uitgever, Knut Theurich (DG0ZB), laat -vrij vertaald- weten:

"In Nederland hebben we op dit moment 412 abonnementhouders. Daarnaast worden er er maand 650 magazines aan Nederlandse boekhandels aangeleverd. Er worden echter maar 200 'Funkamateurs' per maand verkocht, waardoor er maandelijks 450 magazines onverkocht weggegooid worden. Wij vinden dat vanuit ecologisch oogpunt niet langer te verantwoorden.

Daarom hebben wij besloten vanaf januari 2011 FUNKAMATEUR in Nederland niet langer via de boekhandels te verkopen. Funkamateur is vanaf dat moment in Nederland uitsluitend via een abonnement te ontvangen. Abonnementen kunnen op de website http://www.funkamateur.de worden aangevraagd.

Met vriendelijke groet,

Knut Theurich, DG0ZB"

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#2 Bericht door PD4M »

Het is een fijn blad en een abonnement waard. Voor de prijs hoef je het niet te laten en bovendien kun je, door een beetje meer te betalen, ook de CD krijgen met de hele jaargang erop.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#3 Bericht door PA3DAT »

Maarten, helemaal met je eens!
Fantastisch blad. Veel nieuws, technische info, dx en dx-pedities, ontwikkelingen.
Maar ook elke maand aandacht voor IOTA, SOTA, packet, D-Star etc. Die hebben allemaal een
eigen pagina. Lekker dik magazine, full colour, mooie zelfbouwprojecten, lezersservice met
allerlei onderdelen en bouwpakketten. Teveel om op te noemen!

Met een blik op deze maand: http://www.funkamateur.de/Inhalt_FA12_Vorschau_FA1.pdf

Een abonnement, inclusief maandelijkse verzending naar Nederland, kost slechts € 41,90 per
jaar. Of mét CD (één keer per jaar, de complete jaargang als PDF) voor € 47,90.

Wie nu bestelt, vóór 31 december, krijgt de volgende extra's:
"Nutzen Sie Ihre Chance und bestellen Sie bis spätestens 31.12.2010 ein Abonnement. Bis zu
diesem Zeitpunkt erhalten Sie als Begrüßungsgeschenk das Heft 1/2011, eine Jahrgangs-CD 2010,
und einen nützlichen Taschenkalender für das Jahr 2011 im Gesamtwert von fast € 20."

Vertaling: wie voor 31 december een abonnement neemt krijgt het januari-nummer gratis, plus
de CD met de complete jaargang 2010 én de handige Funk Amateur zakagenda met veel info
als een actuele DXCC-landenlijst, alle Duitse repeaters, bandplannen etc. etc.
(Een soort mini-Vademecum).

Zie http://www.funkamateur.de/abo/abo_geschenke.htm

Ik ben nu zo'n 2 jaar abonnee, en ik kijk er élke maand naar uit!
Ik heb dit geschreven om een beetje reclame te maken voor FA. Ik zou het doodzonde vinden als zo'n
mooi en onafhankelijk blad zou verdwijnen! Dus hoe meer abonnees, hoe beter! :D

(P.S.: ik ben een gewone abonnee, ik schreef dit op eigen houtje en heb dit niet overlegd met FA.
Ik krijg er ook geen geld voor, geen gratis abonnement, helemaal niets!)
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#4 Bericht door PA2LAD »

Ik ben best ook een fan van FA, maar ik weet niet waar het blad te koop was hier in Nederland. Op de NS stations kwam je het niet tegen in het assortiment en dat is toch de plek waar veel publiek komt.

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#5 Bericht door PA3EYC »

PA3DAT schreef: Vertaling: wie voor 31 december een abonnement neemt krijgt het januari-nummer gratis, plus
de CD met de complete jaargang 2010 én de handige Funk Amateur zakagenda met veel info
als een actuele DXCC-landenlijst, alle Duitse repeaters, bandplannen etc. etc.
(Een soort mini-Vademecum).

Zie http://www.funkamateur.de/abo/abo_geschenke.htm
Ik heb FA als proef aangevraagd. 3 gratis nummers. Plus de funkagenda bij het eerste nummer wat ik in december kreeg. Zo'n proefabo is zeker een aanrader voor iemand die twijfelt.
Wel op tijd reageren want na drie nummers wordt het automatisch een vast abonnement. Voor diegenen die dat willen hoeven natuurlijk dan niets te doen.

Mijn eerste indruk is dat het een niet te makkelijk te lezen blad is. Er staat inderdaad heel veel te lezen in. Normaal gesproken heb ik geen enkele moeite met de Duitse taal maar moest hier toch enkele keren terug om te begrijpen wat ze bedoelen.
Als layout ziet het blad er zeer netjes uit.
Echt beoordelen kan ik het natuurlijk niet na 1 nummer. Dus ik wacht minimaal de andere 2 nog af.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#6 Bericht door PA3FS »

Ik ben al jaren abo en,vind het een fijn tijdschrift. Volgens mij zijn nu alle tijdschriften op zendamateur gebied niet meer te koop in de winkel . Mochten ze bovendien nog bestaan.

Gebruikersavatar
gelderjg
Berichten: 341
Lid geworden op: 06 sep 2005, 08:03
Roepletters: PA3ANF
Locatie: Utrecht (JO22MC)

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#7 Bericht door gelderjg »

Heb al jaren een abo. op het engelse blad "Practical Wireless".
Kun je ook niet meer kopen in de kiosk
Ook erg veelzijdig met allerlei rubrieken van VHF to HF en antenne ontwerpen en testen.
Nu ligt engels mij beter.

Funkamateur is zeker ook een een uitstekend blad.
Kocht het wel eens....kan dus niet meer....

Zo'n onafhankelijk blad missen we hier eigenlijk. Vroeger hadden we de RAM, maar dat heeft het niet gered.
Was aanvankelijk voor de 27 mc jongens..

Best 73 de Jos PA3ANF :D
Amateurradio is a way of life...but life is more then amateurradio....

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#8 Bericht door pe1br »

Ik snap niet dat we in de amateur wereld niet met de mode mee gaan en onze bladen als e-books pdf of iets dergelijks gaan aanbieden.
Abonnement op alle buitenlandse bladen (of eventueel zelfs als een soort leesmap) zou toch een stuk voordeliger zijn en zeker zo praktisch als normale verzending vanuit het buitenland.
Ik snap alle problemen van kopieer beveiligingen enzo maar ja ze kunnen nu toch ook boeken verkopen waarom dan geen tijdschriften.

Het heeft zeker hetzelfde voordeel als de losse verkoop, je kan een blad online bestellen en binnen 5 minuten in je mailbox hebben.
Alleen niet het nadeel van een grote aantal bladen die niet verkocht worden.
Mocht die boeken kiosk er ook iets aan willen verdienen dan kunnen wij ze eventueel daar ook kopen, je koopt dan gewoon een sd kaartje of usb stick van een paar MB.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#9 Bericht door PA3DAT »

Dat komt misschien nog wel, maar ondertussen ben ik bang dat met het teruglopen van
ons aantal hobbyisten er niet alleen spullen, merken en winkels verdwijnen, maar straks
ook tijdschriften... Jammer!

En ik weet nog niet zo goed een verdienmodel voor digitale tijdschriften. Wie wil er nou
€ 10 of € 20 betalen voor een digitaal blad, in pdf? Op internet is toch alles gratis? Via
torrents of usenet downloaden we dan toch gewoon hele jaargangen van alle bladen in
één keer?

Dan zijn ze nog sneller weg... :(
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Pd0djk
Berichten: 152
Lid geworden op: 29 jan 2010, 18:23
Locatie: JO21BU

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#10 Bericht door Pd0djk »

[quote="PA2LO"]Vanaf januari 2011 is het blad Funkamateur niet meer in de Nederlandse boekhandel te verkrijgen.

De uitgever, Knut Theurich (DG0ZB), laat -vrij vertaald- weten:

"In Nederland hebben we op dit moment 412 abonnementhouders. Daarnaast worden er er maand 650 magazines aan Nederlandse boekhandels aangeleverd. Er worden echter maar 200 'Funkamateurs' per maand verkocht, waardoor er maandelijks 450 magazines onverkocht weggegooid worden. Wij vinden dat vanuit ecologisch oogpunt niet langer te verantwoorden.
##############################################################################
Wellicht een idee om dan maar 200 stuks aan te leveren, of op deze manier proberen meer abonnementen te verkopen?
FA SDR TRX 25 W, Sandpiper MV 6+3

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#11 Bericht door pe1br »

PA3DAT schreef:Dat komt misschien nog wel, maar ondertussen ben ik bang dat met het teruglopen van
ons aantal hobbyisten er niet alleen spullen, merken en winkels verdwijnen, maar straks
ook tijdschriften... Jammer!

En ik weet nog niet zo goed een verdienmodel voor digitale tijdschriften. Wie wil er nou
€ 10 of € 20 betalen voor een digitaal blad, in pdf? Op internet is toch alles gratis? Via
torrents of usenet downloaden we dan toch gewoon hele jaargangen van alle bladen in
één keer?

Dan zijn ze nog sneller weg... :(
Je moet ook niet zelf het wiel willen uitvinden.
Op een of andere manier zijn er genoeg online shops die hier veel geld aan verdienen.
Dus geen de verkoop uit handen aan een bol.com amazone of weet ik veel welke er nog meer zijn (wij gaan toch ook niet in de kiosk staan?)

Natuurlijk zal men proberen de bladen samen te delen maar dat gebeurd nu ook, bij ons in de afdeling hebben we een bibliotheek en in een andere afdeling hier in de buurt hebben ze een leesmap die van lid naar lid schuift.
Toch zijn er genoeg leden die alsnog een abonnement hebben bij andere bladen.

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#12 Bericht door pa3agz »

Elke maand lagen bij ons, in het centrum van Amersfoort , in de kiosk een 8-tal Funkamateur bladen.
Toen ik ze nog los kocht, stopte het plots. Maar toen ik navraag deed, werd het blad alsnog weer opgenomen in de verkoop.

Jammer te lezen dat het blad stopt met de verkoop via de kiosk.

P.S. Heb nu een abo via de VERON lopen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#13 Bericht door pe5jw »

Had ook een abbo via de veron maar ben vergeten die te verlengen :( helaas.
Ik er dus ook niet meer zo makkelijk aankomen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#14 Bericht door PA3DAT »

pe5jw schreef:Ik er dus ook niet meer zo makkelijk aankomen.
Jij er wel makkelijk aankomen, aan abbo!
Jij gewoon zelf een abbo nemen, zie aanbieding boven! Ugh... :P
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Funkamateur niet meer in de boekhandel

#15 Bericht door pe5jw »

Tja daar heb je wel gelijk in :) .

Maar: Kreditkarte nur bei Bestellungen aus dem Ausland
Betekent dat nou dat je vanuit het buitenland ook met creditcard kan betalen of alleen met creditcard.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie