PA0ETE nu op radio TPOT

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#16 Bericht door PA0ETE »

Hier de tweede van de omnibus-uitzendingen:


youtu.be/r2wlQyCL7hs
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#17 Bericht door PA0ETE »

Daily Minutes Popular Science van vandaag

De lotgevallen van Captain Calamity

https://pa0ete.com/archive/2020/2023112 ... AL_192.mp3
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#18 Bericht door TheoP »

Vandaag ging er iets mis met de uitzending.
Ik hoorde de silly putty aflevering van gisteren weer.
Verbijsterd kijk ik naar het afspeel programma en zie dat ik een fout gemaakt heb,
Dus na een stations ID de aflevering van vandaag er achter aan uitgezonden.
Ik was duidelijk niet met het hoofd bij de radio uitzending maar bij de instellingen van D Star op de 705 :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#19 Bericht door PA0ETE »

De aflevering van vandaag over... Juist ja.... ChatGPT

En ik heb een gastpresentator!

https://pa0ete.com/archive/2020/2023112 ... AL_192.mp3
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#20 Bericht door Paula Bean »

PaulaBean: "Geef in de stijl van de dichter Shakespeare (in het Nederlands, dan) een betoog waarom Artificial Intelligence nog niet geschikt is om podcast afleveringen te maken, in ongeveer 30 regels."


ChatGPT4:

"In 't rijke rijk der kunsten, waar klank en taal zich mengen,
Daar schuilt een wezen, wreed en ongetemd,
Een schepsel van verstand, doch zonder hart,
Een kunstmatig vernuft, nog onvolmaakt gestart.

Het mist de toon, de warmte van 't menselijk spreken,
De subtiele dans van woorden, zo uniek,
Die in de stem van vlees en bloed zich openbaart,
In AI, een echo slechts, van 't menselijk bedaard.

De podcast, kunstvorm rijk aan nuance en gevoel,
Vereist meer dan enkel data, koude doel.
Een AI mist de ziel, de passie, het verhaal,
Die menselijke stem geeft aan elk woord een ademhaal.

Verhalen vloeien voort uit levens diep en rijk,
Gevuld met liefde, leed, een koninkrijk.
Maar AI, in zijn huidige gestalte blind,
Ziet niet de schoonheid die zich in het leven vindt.

Zo blijft het slechts een instrument, een koude kracht,
Die menselijke diepte en emotie niet verwacht.
Totdat het leert, met hart en ziel te zijn begift,
Blijft AI in de kunst van podcasts slechts een mythe, stug en stiff."

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#21 Bericht door PA0ETE »

Dat is heel aardig inderdaad. Maar maak er 10 en 6 tot 8 zijn er onder de maat.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#22 Bericht door PA0ETE »

Bromsnor's antenneverbod

In het rustige dorpje van Swiebertje en zijn vrienden was de tijd aangebroken voor een nieuwe rage: de 27 MHz-bakjes. Malle Pietje, altijd op zoek naar nieuwe handeltjes, had zich gestort op deze communicatieapparaten. Hij opende naast zijn zaak in tweedehands rommel een klein winkeltje aan de rand van het dorp waar hij 27 MHz-bakjes verkocht en repareerde.

Swiebertje en Saartje waren meteen geïntrigeerd door deze nieuwe technologie. Ze konden nu met elkaar communiceren zonder elkaar fysiek te ontmoeten. Swiebertje, altijd in voor een geintje, vond al snel allerlei manieren om de bakjes te gebruiken. Ze werden zijn nieuwe favoriete speeltje.

Malle Pietje, met zijn karakteristieke hoed en sjofele kleding, stond in zijn winkeltje te glunderen. Zijn handeltje liep als een trein. Hij repareerde bakjes met de snelheid van het licht en verkocht ze als warme broodjes. Het dorp gonste van de geruchten over de nieuwe communicatiemiddelen, en al snel had bijna iedereen in het dorp een 27 MHz-bakje.

Bromsnor, de immer serieuze en strenge diender van het dorp, begon echter argwaan te krijgen. Hij zag overal mensen met die kleine bakjes lopen en hoorde geruchten over geheime boodschappen en samenzweringen. Hij besloot dat er een einde moest komen aan deze ongein.

Op een dag liep Bromsnor naar het gemeentehuis om een serieus gesprek aan te gaan met de burgemeester. Hij pleitte voor een algeheel antenneverbod in het dorp. "We moeten de orde en veiligheid handhaven," betoogde Bromsnor, "en deze bakjes vormen een bedreiging voor onze gemeenschap."

De burgemeester, altijd een tikje wereldvreemd, keek bedenkelijk. Hij wist niet precies waar Bromsnor zich druk om maakte, maar hij had altijd al een zwak gehad voor diens autoritaire optreden. "Een antenneverbod, zeg je? Ach, waarom ook niet. Als het de rust in het dorp bevordert, dan moeten we dat maar doen."

En zo vaardigde de burgemeester een officieel antenneverbod uit. Bromsnor was tevreden, maar Swiebertje en zijn vrienden waren not amused. Ze lieten zich niet zomaar de mond snoeren en gingen ondergronds. In het geheim tokkelden ze nog steeds op de 27 MHz-kanalen, altijd op zoek naar nieuwe manieren om de diender te slim af te zijn.

Het dorpje beleefde een tijd van spanning en avontuur, waarin Malle Pietje zijn 27 MHz-bakjes bleef verkopen, Swiebertje en Saartje stiekem communiceerden en Bromsnor als een havik over het dorp waakte. Het was een tijd waarin de kleine dingen groot werden, en waar vriendschap en avontuur hand in hand gingen, net zoals in de goede oude televisieserie. En zo bleef het dorpje van Swiebertje bruisen van leven, zelfs in de hoogtijdagen van de 27 MHz.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#23 Bericht door pe1rea »

Deze is leuk.... :mrgreen:
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#24 Bericht door Charles_ »

Hoe wordt ik zendamateur?

Het behalen van een zendamateurlicentie vereist enige kennis en inspanning, maar het is een haalbaar proces. Hier zijn de algemene stappen die je moet volgen om zendamateur te worden:

Onderzoek de basisprincipes: Begin met het begrijpen van de basisprincipes van radiocommunicatie en amateurradio. Leer over frequenties, modulatietechnieken en de basis van elektronica.

Regelgeving: Bestudeer de regelgeving met betrekking tot zendamateurs in jouw land. Elk land heeft zijn eigen set voorschriften en vereisten voor het verkrijgen van een zendamateurlicentie. Dit kan variëren op basis van de klasse van licentie die je wilt behalen.

Selecteer de klasse van licentie: In veel landen worden zendamateurlicenties verdeeld in verschillende klassen, zoals Technician, General en Extra. De klasse die je kiest, bepaalt de reikwijdte van frequenties en modi waarop je mag zenden.

Voorbereiding op het examen: De meeste landen vereisen dat je slaagt voor een examen om een zendamateurlicentie te verkrijgen. Er zijn bronnen beschikbaar, zoals studiegidsen en online oefentests, die je kunt gebruiken om je voor te bereiden op het examen.

Inschrijven voor het examen: Nadat je je voldoende hebt voorbereid, moet je je inschrijven voor het officiële zendamateur-examen. De locatie en procedure voor inschrijving kunnen variëren, dus raadpleeg de relevante instanties in jouw land.

Slaag voor het examen: Neem deel aan het examen op de geplande datum en slaag ervoor. Het examen kan theoretische en praktische componenten bevatten, afhankelijk van de regelgeving in jouw land.

Licentieaanvraag: Nadat je het examen hebt gehaald, dien je een licentieaanvraag in bij de bevoegde instantie. Dit kan ook gepaard gaan met het betalen van een vergoeding.

Verkrijg apparatuur: Zodra je je licentie hebt ontvangen, kun je beginnen met het aanschaffen van zendapparatuur en antennes. Leer de basis van het bedienen van de apparatuur en volg de ethische praktijken van amateurradio.

Word actief: Ga de lucht in en begin met het uitoefenen van je hobby. Amateurradio biedt verschillende activiteiten, zoals het maken van verbindingen over lange afstanden, het deelnemen aan noodcommunicatie en het experimenteren met verschillende technologieën.

Houd er rekening mee dat deze stappen algemeen zijn en dat de details kunnen variëren afhankelijk van het land waarin je woont. Raadpleeg daarom altijd de lokale regelgeving en de relevante autoriteiten voor de meest actuele en accurate informatie.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#25 Bericht door PA0ETE »

Is dat ook door ChatGPT Charles?
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#26 Bericht door Charles_ »

PA0ETE schreef: 30 nov 2023, 22:43Is dat ook door ChatGPT Charles?
Ja, ik was benieuwd wat ChatGPT als resultaat zou geven. Erg algemeen en vooral Amerikaans als ik afga op de gebruikte termen.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: PA0ETE nu op radio TPOT - De 50e!

#27 Bericht door PA0HJA »

Gefeliciteerd met de alweer 50e uitzending van de "Daily Minutes PS" op Radio TPOT John!

PA0HJA
....The Singularity is near!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#28 Bericht door TheoP »

Ja het gaat snel :D
Ik besprak gister met de TPOT crew het afgelopen jaar, en we zijn er trots op dat we een up time hebben gehaald van 100% dit jaar.
Dus John gaat de 100 ook halen 8)

Theo

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#29 Bericht door PA0HJA »

Ook zeker een compliment voor jou en de hele crew waard Theo!
Ik kan me zo ongeveer voorstellen dat je daar best heel druk mee kunt zijn!

Ik luister de laatste tijd regelmatig naar TPOT Radio (via jouw WebSDR) en kan de muziekkeuze vaak ook best wel waarderen.

Ik zou zeggen: Ga zo door!

PA0HJA
....The Singularity is near!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#30 Bericht door TheoP »

Dank je, we doen ons best om er iets van te maken, en beseffen dat we geen wereld station zijn.
Ik ben gepensioneerd en doe vrijwilligers werk als station manager, je kunt hier goed je ei in kwijt.
Wij vinden dit heerlijk om zo fulltime met de zend hobby bezig te zijn.
Veel knutselen, heerlijk :D
DSCF1888.JPG
Koplers om HF modules te koppelen en daar dan aan te ontdekken dat het ferriet veel beter kan.
Het uitzoeken welk ferriet je moet hebben, en dan uitproberen meten en het verschil zien in rendement.
Nu worden ze niet warm meer :mrgreen:
Waterkoeling HF versterker maken, heerlijk stil.
chiller en radiator.jpg
En dan vragen ze mij ook of ik me niet verveel.............

Theo

Plaats reactie