Rapport Novice Herijking online

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Rapport Novice Herijking online

#31 Bericht door PC1TK »

-Sven- schreef:
PC1TK schreef:
-Sven- schreef:Jammer.

Die 20 en 40 meter kunnen mij gestolen worden, inclusief die 100 watt.

Geef me meer op VHF/UHF en SHF.

Met een teleurgestelde groet,

Sven, PD2SKZ.


Och ja … Leuk voor al die mensen die er veel tijd en moeite hebben gestoken .
Jij weet wel de mensen te motiveren … die zich wellicht nog eens voor jou in moeten zetten .
Ik ben van geen enkele vereniging en verwacht derhalve dus ook geen enkele inzet voor mij.

Lees eens een hele thread door, alvorens je iets bekritiseerd. Dan had je namelijk mijn motivatie gelezen.

Wellicht is het voor alle F amateurs moeilijk te verkroppen dat er in elk geval 1 N amateur ( ikke dus ) er niet om gevraagd heeft, er niet blij mee is en het eigenlijk niet wil.

Stel je eens voor dat dat argument van "jullie krijgen alles maar" ineens ongegrond blijkt te zijn.

Prettige dag,

Sven.


Dat je nergens lid van bent en nergens aan mee wil doen en ook nergens voor inzet DAT mij heel goed bekend Sven ..
Jou motivatie ook . Je wil voor al zo veel mogelijk commentaar geven .. en voor al een drama een verhaal ophangen over N amateurs en grootte boze F amateurs .
JOU wensen voor al kenbaar maken .. en de rest kan je gestolen worden .. Ik heb een prettige dag een van de zo vele ..


Of dat voor jou ook geld ??? ik hoop het …. Hoop dat alleen hier voor al negatief bent .

- PD2SKZ -
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Rapport Novice Herijking online

#32 Bericht door - PD2SKZ - »

Zeker ! Zonnetje, biertje, happie ...

Helemaal toppie ! :D

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Rapport Novice Herijking online

#33 Bericht door pe1rxq »

Als je naar de enquete resultaten kijkt was er niet zoveel animo voor de hogere banden. In ieder geval lang niet zoveel als voor HF.
De N amateurs die zich wel door de verenigingen lieten vertegenwoordigen hebben dus redelijk hun zin gekregen.

Dat niet iedereen gelukkig zou worden wisten we aan het begin al. Hopelijk is het een kleine hoeveelheid amateurs.

pd7yy
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 mei 2012, 11:09
Roepletters: PD7YY

Re: Rapport Novice Herijking online

#34 Bericht door pd7yy »

Als Novice maakt het mij allemaal niet zo veel uit wat mij wordt toegewezen. Als ik het maximale wil kan ik mijn full halen. Wel vind ik mensen die het dan een novice misgunnen mensen van het meest sneue soort. Ook zijn er mensen die denken dat een novice een persoon is die eerder rotzooi maakt op de banden alsof ik een soort minderwaardig mens ben. Gelukkig deze commentaren hier niet gelezen. Ik denk dat een echt probleem is dat de fransen 144 mhz willen inpikken voor andere primaire gebruikers en de afnemende toestroom vanuit de jeugd. Groeten en allemaal veel plezier met je full of novice marcel pd7yy

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Rapport Novice Herijking online

#35 Bericht door PD2B »

Beste Sven,

Dat jij niet lid bent van een vereniging is jou keuze, of je het onderzoek destijds wel of niet hebt ingevuld is ook je eigen keuze.

Een aantal personen hebben het onderzoek uitgewerkt en hebben een advies uitgebracht richting het AT. Het AT neemt het advies over op de 80m band na. Wees blij dat we er iets hebben bijgekregen en loop niet te klagen dat het niet goed is en dat je andere banden wilt hebben. Als je graag op die banden wil werken is dat een hele mooie motivatie om meteen de studieboeken te pakken en te gaan leren voor FULL licentie.

Er is altijd wel iets wat niet goed is. En let wel AT had ook kunnen zeggen, dat gezeik altijd met de Novice, hoppa HF eraf of weet ik veel wat. Wil je meer doe er dan wat voor maar loop niet te klagen.

Ik ben met de uitkomst tevreden en als ik mer wil dan pak ik de boeken wel.

Prettig weekend!
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Rapport Novice Herijking online

#36 Bericht door johnp »

Mensen laten we het niet teveel op één ding toespitsen.

Sven heeft zijn zegje gedaan. Al klinkt wat hij schrijft een beetje ondankbaar, en misschien zou het sympathieker zijn als hij desondanks blij was voor degenen die zich hier wel over verheugen, ik vind wel dat hij het recht heeft op zjin mening.

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Rapport Novice Herijking online

#37 Bericht door PD2B »

johnp schreef:Mensen laten we het niet teveel op één ding toespitsen.

Sven heeft zijn zegje gedaan. Al klinkt wat hij schrijft een beetje ondankbaar, en misschien zou het sympathieker zijn als hij desondanks blij was voor degenen die zich hier wel over verheugen, ik vind wel dat hij het recht heeft op zjin mening.
Ben ik helemaal met je eens, een ieder heeft recht op zijn mening en op dit forum is al veel over de herijking geroepen alleen vind ik wel nu het onderzoek klaar is en er een uitslag is men zich daar dan ook bij neer moet gaan leggen. Om nu weer een discussie op te gaan starten met ik wil dit.... en dat hoef ik niet...... Tja daar is het nu te laat voor. Er is een advies uitgebracht naar het AT en zij nemen het grotendeels over dus dat is het dan.

We kunnen hier meerdere topics aan wensen en vele berichten schrijven maar er is maar 1 oplossing, STUDEREN voor F als je meer wil.
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Rapport Novice Herijking online

#38 Bericht door johnp »

Mensen willen altijd meer... dat kan ook misgaan. De ON3's zijn onlangs een paar mogelijkheden kwijtgeraakt.

Enige tijd gold op dit forum trouwens dat dit onderwerp (moet N meer mogelijkheden krijgen?) verboden was omdat de discussie hierover vaak uit de hand liep.

Dat is de reden waarom ik probeer de discussie een beetje te dempen.

Ik vind het overigens niet zo erg als iemand nu nog wat te wensen over heeft. Een mogelijkheid is inderdaad examen doen, maar een verdere uitbreiding, hoewel op dit moment niet zo waarschijnlijk is ook een mogelijkheid.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Rapport Novice Herijking online

#39 Bericht door PD7HB »

Ik vind het super dat we als N amateur meer krijgen op 20 en 40 en dat het vermogen wordt verhoogd van 25 naar 100 watt. Wat mij wel iedere keer opvalt is dat er personen zijn die steeds maar roepen "wil je meer dan moet je maar leren voor je Full" iets wat bij sommige en zeker bij mij best "pijnlijk" over komt. Na 55 chemo behandelingen laat mijn geheugen mij behoorlijk in de steek en moet ik of mijn wederhelft, mijn wandelende agenda, vragen mij te herinneren of ik moet dingen opschrijven om het niet te vergeten. Voor een groep personen is er de mogelijkheid van een aangepast examen echter in mijn geval is dit niet mogelijk. Ik zou graag doorgaan voor F maar door mijn beperking is dat helaas niet mogelijk. Nu zullen er personen zijn die zeggen dan heb je dikke pech maar het zou mooi zijn als er voor personen die kampen met dit soort kwalen ook een mogelijkheid zou komen om verder te komen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Rapport Novice Herijking online

#40 Bericht door Juul - PE0GJG »

pd7yy schreef:Als Novice maakt het mij allemaal niet zo veel uit wat mij wordt toegewezen. Als ik het maximale wil kan ik mijn full halen.

Kijk Marcel, jij snapt het !
Zo is het in het hele leven, "als je iets wilt bereiken moet je er wel iets voor doen".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: Rapport Novice Herijking online

#41 Bericht door nightowl »

En als je niet meer wilt of kunt, dan is dat ook prima. De N-licentie is tenslotte ook een volwaardig licentie, aldus de verenigingen en AT. Als een zendamateur daarmee tevreden is, prima. Hij of zij is dan ook een volwaardige zendamateur. :)

73 Nightowl

En voorlopig blijft het de komende tien jaar zo, tenzij de harmonisatie...........

pd7yy
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 mei 2012, 11:09
Roepletters: PD7YY

Re: Rapport Novice Herijking online

#42 Bericht door pd7yy »

Voor hams met problemen om te leren door omstandigheden vind ik in modules kunnen afnemen geen slechte suggestie.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rapport Novice Herijking online

#43 Bericht door PA0ETE »

Ik heb een korte periode een cursus geleid, en ik dacht toen ook dat iedereen het moest kunnen leren. Een vriend van me (inmiddels overleden) bekende me dat hij maar vier klassen lagere school had gehad en dat hij daarna op de brouwerij aan het werk moest. Die kon de wiskunde die je in de jaren 80 nodig had echt niet bevatten. Er zijn ook mensen die zoals Henk gezondheidsproblemen hebben en ook behoorlijk wat mensen in Nederland die laaggeletterd zijn.

En ik weet niet hoe dat met jou zit Juul, maar ik denk dat ik het huidige F-examen zonder de nodige voorbereiding waarschijnlijk ook niet zomaar zou halen, ondanks dat ik een aantal jaren productontwikkeling gedaan heb, zeg maar beroepsmatige zelfbouwer van elektronica. Ik kan bijv. de vragen die er tegenwoordig over software defined radio in staan niet beantwoorden. Ik weet het nodige van SDR, maar ik ken simpelweg de terminologie die in het examen gebruikt wordt niet voldoende.

Bovenal vind ik dat iedereen zelf mag weten hoeveel tijd hij in de hobby wil steken. Als hij (of zij) niet bereid is om hobbytijd voor een F-call te investeren maar in plaats daarvan veel lol heeft aan knutselen of QSO's maken, dan vind ik dat helemaal prima. Sterker nog ik ken ook mensen die luisteren veel leuker vinden en die doen zelfs het N-examen niet :-)

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Rapport Novice Herijking online

#44 Bericht door pd1ahm »

PD0Q haalde het al een stukje eerder aan:
Mogelijk modulair examen naar F?? Das waar ik nog niemand over hoorde wat wel in het rapport genoemd is..
Dat zou ook voor mensen die beperkt tijd hebben of een beperking hebben een mooie oplossing zijn. Denk gewoon eens aan mantelzorgers, die zijn er veel en dat worden er de komende jaren nog veel meer. Dus zelf hoef je niet een beperking te hebben, men kan ook simpelweg soms echt niet de tijd hebben.
Zo is het in het hele leven, "als je iets wilt bereiken moet je er wel iets voor doen".
Ja inderdaad, als het ook maar een beetje kan... Maar het bovengenoemde is waar ik nu stukje bij beetje ook mee te maken heb. Nu valt de tijd die ik nu kwijt ben nog mee maar ik weet dat het de komende jaren meer wordt. En wat dan? Dan kan ik nog zoveel willen. Maar eerlijk is eerlijk, ik had de jaren hiervoor wel tijd en toen heb ik de stap niet gemaakt, dat kan ik mijzelf wel verwijten.


#Doeslief

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Rapport Novice Herijking online

#45 Bericht door Toon pd0dfm »

Hmm,,...

Ik ben zeker heel tevreden, ( was ik eerst ook al ) maar dat kleine stukje op 20 meter, de contestvrije ruimte.
Prima zo, de rest is mooi meegenomen, maar voor mij,.. niet echt van belang.
20 meter is een leuke band, daar maak ik ook meestal gebruik van.
100 watt,.. ehh, 25 watt of 100, dat scheelt niet zoveel, een goede antenne, dat scheelt.
Prima zo, ik ben blij met alles.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

Gesloten