D.A.R.U

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#61 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0ETE schreef:Lang niet alle klagers zijn zeurpieten. Bij de reacties op het forum aan mijn adres gebeurt dat zelden.

Ik ben niet via PB te bereiken, omdat ik op behoorlijk wat platforms en chats zit, en dat is gewoon geen doen, zelfs als ik bevestigingsmailtjes van een bericht krijg met een link daarin. Je kunt mij bereiken via het onderstaande adres dat je desnoods ook gewoon in een post mag noemen (dat doe ik ook :-) ).

Verder staat er bij iedere post rechts onderaan een klein rood uitroeptekentje. Daarmee kun je aangeven als er iets aan een post of poster daarvan niet in de haak is. Dat komt niet alleen bij mij binnen maar bij alle beheerders/moderatoren. De regel is dat de eerste die hem ziet het afhandelt. Je kunt het uitroeptekentje ook gebruiken als er bijv. iemand een post twee keer plaatst. De afgelopen weken kwam dat soms door drukte op de zendamateur.com-server voor.

Je bent bijna een politicus......."geen antwoord geven op de vragen.." hi.

Maar Ok laten we maar stoppen. Ik ga weer verder heeeeel andere dingen.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#62 Bericht door PA0ETE »

Ik dacht dat ik je vraag al beantwoord had. :)

Ik wil liever niet dat mensen bij zoiets in het forum reageren. Beter van niet.

Ik denk dat je een totaal verkeerd beeld hebt van de (tamelijk onschuldige, bijna saaie) praktijk op dit gebied. Om te beginnen zie ik reageren op iets niet echt als klagen. Er is zo goed als nooit iemand die schrijft dat hij/zij gekwetst is. Dat komt echt heel zelden voor. Reacties gaan meestal ook niet over personen. En als dat wel zo is, dan is het eerder dat degene die reageert bezorgd is over iemand anders of over de sfeer op het forum dan wat anders.

De reacties gaan gewoonlijk over heel eenvoudige dingen die in zo'n geval heel snel op te lossen zijn. Veruit de meeste reacties gaan erover dat een onderwerp door iemand in de verkeerde categorie geplaatst is, of dat iemand die nieuw is op het forum zijn bericht in twee categorieën plaatst. In veel gevallen is het dan niet eens nodig om degene die de vergissing maakt dit te laten weten. Ik verhuis gewoon de topic direct naar waar hij thuis hoort.

De meeste mensen die vaker reageren zijn mensen van wie ik dat juist heel erg waardeer. Dit zijn in de bijna alle gevallen mensen die al heel lang op het forum actief zijn en die zich betrokken voelen bij het forum. En het zijn er ook niet veel. Soms wekenlang niets, soms drie reacties kort achter elkaar.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#63 Bericht door elsinga »

Ik krijg ook die uitroeptekentjes/meldingen te zien. En zoals John al zegt: heel vaak niet spannend. Ik gok dat 80% in de categorie "verkeerde forum deel", "oeps, dubbel gepost" of "draadje mag dicht, ding is verkocht" valt. 19% is dan iets als "er wordt in dit draadje erg op de man gespeeld, kun je even meekijken?" En die laatste 1% (ja, dat komt dus voor, maar heel weinig" is een klacht over iemand die echt onhandig bezig is.

En notoire klagers? Er zijn een paar melders die als "extra ogen" fungeren voor ons, die dus dingen melden die aan onze aandacht ontsnappen (dank!). Bijvoorbeeld in draadjes die wij niet interessant vinden (en dus niet lezen). Dat zijn voor mij geen klagers. De rest is (ik heb even in de lijst met meldingen gekeken) eigenlijk allemaal eenmalig spul, er zit niet 1 melder bij die meerdere draadjes gemeld heeft (1 melder heeft in 1 draadje 2x iets gemeld).

Verder is het aantal meldingen niet erg groot. 50 gesloten meldingen sinds september vorig jaar, gemiddeld dus 1 per week. We zijn hier kennelijk vrij netjes en zeker geen azijnzeikers. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#64 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

Het valt mij op dat het stil is geworden binnen dit "draadje"
Is alles duidelijk en een ieder tevreden over dit onderwerp?
Beheerder en moderator bedankt voor uw inbreng. :)

Een slecht voorbeeld dat klagers geen reactie geven aan de steller van dit onderwerp maar hun heil elders poneren....
Zwakke knieën of afhangende schouders die de weelde niet kunnen dragen.....?

73

pd0hdf

Roelof.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#65 Bericht door PA0ETE »

Ow wacht, ik was vergeten klager Roelof te noemen :lol:

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: D.A.R.U

#66 Bericht door pa3kc »

elsinga schreef:Ik krijg ook die uitroeptekentjes/meldingen te zien. En zoals John al zegt: heel vaak niet spannend. Ik gok dat 80% in de categorie "verkeerde forum deel", "oeps, dubbel gepost" of "draadje mag dicht, ding is verkocht" valt. 19% is dan iets als "er wordt in dit draadje erg op de man gespeeld, kun je even meekijken?" En die laatste 1% (ja, dat komt dus voor, maar heel weinig" is een klacht over iemand die echt onhandig bezig is.

En notoire klagers? Er zijn een paar melders die als "extra ogen" fungeren voor ons, die dus dingen melden die aan onze aandacht ontsnappen (dank!). Bijvoorbeeld in draadjes die wij niet interessant vinden (en dus niet lezen). Dat zijn voor mij geen klagers. De rest is (ik heb even in de lijst met meldingen gekeken) eigenlijk allemaal eenmalig spul, er zit niet 1 melder bij die meerdere draadjes gemeld heeft (1 melder heeft in 1 draadje 2x iets gemeld).

Verder is het aantal meldingen niet erg groot. 50 gesloten meldingen sinds september vorig jaar, gemiddeld dus 1 per week. We zijn hier kennelijk vrij netjes en zeker geen azijnzeikers. ;)
Ik heb absoluut niet iets tegen jou Robert maar al dat ROOD iedere keer als je wat post, is dat echt nodig?

In je naam, in je profiel foto en zelfs in je onderschrift van je pret domein.

Je gebruikt de account ook om zelf mee te doen met de vele discussies.

Kan dat niet gescheiden worden dat je en een mod account gebruikt en een normale account zoals wat John heeft?

Oog het allemaal wat vriendelijker :)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#67 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3kc schreef:
elsinga schreef:Ik krijg ook die uitroeptekentjes/meldingen te zien. En zoals John al zegt: heel vaak niet spannend. Ik gok dat 80% in de categorie "verkeerde forum deel", "oeps, dubbel gepost" of "draadje mag dicht, ding is verkocht" valt. 19% is dan iets als "er wordt in dit draadje erg op de man gespeeld, kun je even meekijken?" En die laatste 1% (ja, dat komt dus voor, maar heel weinig" is een klacht over iemand die echt onhandig bezig is.

En notoire klagers? Er zijn een paar melders die als "extra ogen" fungeren voor ons, die dus dingen melden die aan onze aandacht ontsnappen (dank!). Bijvoorbeeld in draadjes die wij niet interessant vinden (en dus niet lezen). Dat zijn voor mij geen klagers. De rest is (ik heb even in de lijst met meldingen gekeken) eigenlijk allemaal eenmalig spul, er zit niet 1 melder bij die meerdere draadjes gemeld heeft (1 melder heeft in 1 draadje 2x iets gemeld).

Verder is het aantal meldingen niet erg groot. 50 gesloten meldingen sinds september vorig jaar, gemiddeld dus 1 per week. We zijn hier kennelijk vrij netjes en zeker geen azijnzeikers. ;)
Ik heb absoluut niet iets tegen jou Robert maar al dat ROOD iedere keer als je wat post, is dat echt nodig?

In je naam, in je profiel foto en zelfs in je onderschrift van je pret domein.

Je gebruikt de account ook om zelf mee te doen met de vele discussies.

Kan dat niet gescheiden worden dat je en een mod account gebruikt en een normale account zoals wat John heeft?

Oog het allemaal wat vriendelijker :)

Ja, goed plan.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: D.A.R.U

#68 Bericht door johnp »

pa3kc schreef:Ik heb absoluut niet iets tegen jou Robert maar al dat ROOD iedere keer als je wat post, is dat echt nodig?

In je naam, in je profiel foto en zelfs in je onderschrift van je pret domein.

Je gebruikt de account ook om zelf mee te doen met de vele discussies.

Kan dat niet gescheiden worden dat je en een mod account gebruikt en een normale account zoals wat John heeft?

Oog het allemaal wat vriendelijker :)
Ik vind het prima dat je deze kritiek hebt, maar ik vind dat dat ook via een PB'tje kan of via de mail. Normaal zit ik daar niet zo op, maar het is off-topic en het is bovendien kritiek op één van de mensen van het team, en de toon daarvan vind ik ook niet de meest fijne. Met name dat pret-domein zit me niet lekker.

Ooit is besloten dat de kleur rood alleen door het team zou worden gebruikt. Volgens mij was dat rond het moment dat Robert tot het team toetrad. Degene die in het verleden die kleur als teamlid het meest gebruikte was Pascal. Tegenwoordig doen we hier vaak niet zo streng meer over als anderen de kleur ook gebruiken.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#69 Bericht door PA0ETE »

Ik doe dat met de twee accounts pas sinds een maand of twee. In het verleden gebruikte ik de beheerdersaccount alleen als ik mijn commentaar extra kracht bij wilde zetten. Vandaar dat ik met dat account ook pas op 54 posts zit, vergelijk dat maar eens met het aantal posts van deze account :-)

Ik héb overigens destijds een apart beheerdersaccount genomen, omdat ik in het begin de werking van de forumsoftware nog niet zo goed kende, en ik bang was dat ik als beheerder ¨niet-terugdraaibare¨ vergissingen zou kunnen begaan :-)

PD1TB
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:02
Roepletters: PB1TB
Locatie: Groningen

Re: D.A.R.U

#70 Bericht door PD1TB »

Misschien dit in een apart draadje verder bespreken? Want de link met DARU is wel weg nu geloof ik,

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#71 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik pas.

We zeiden vroeger: "plaatje maar weer"............ met deze temperatuur.
Bijlagen
screen 31.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: D.A.R.U

#72 Bericht door pa3kc »

Al dat rood zet echt een verkeerde toon. Het riekt meer naar een hoog gehalte van kijk mij nou, en dan al helemaal als je naar het onderschrift kijkt.

Waarom mag dit niet gezegd worden?

Het is positieve kritiek om het hier allemaal wat leuker te maken, zie maar wat je er mee doet :)

// on-topic
Ook hier een nieuw D.A.R.U lid.

Het is nu zo ongeveer 20 jaar dat ik lid ben van de VERON en in die tijd heb ik veel goeds gezien en mee mogen maken, maar ook heel veel niet goeds.

Helaas lees en hoor ik veel gelijke geluiden van andere amateurs die lid zijn en geweest over de VERON en dat is erg jammer.

Actieve deelname bij de VERON is geen garantie om veranderingen te bewerkstelligen zoals sommige amateurs willen doen geloven. Misschien op lokaal niveau nog wel maar dan houd het echt wel op.

Ik blijf nog even VERON lid omdat ik hun wel een warm hart toedraag en de VERON alleen nog op dit moment overal aan tafel mag schuiven, de D.A.R.U nog niet, hopelijk gaat dat snel veranderen.

Een frisse wind en geluid was DKARS in Nederland radio land en dat vind zijn voortzetting in de nieuwe D.A.R.U vereniging!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#73 Bericht door PA0ETE »

Juul - PE0GJG schreef:Ik pas.

We zeiden vroeger: "plaatje maar weer"............ met deze temperatuur.
Op Radio Jackie in Londen zeggen ze zoiets van "Enjoy the summer and pull your top off!" Als je ernaar vraagt dan zitten de meeste luisteraars in dat deel van Londen er warmpjes bij, die rijden in mooie cabrioletten waar de top dan af mag, maar als je het de eerste keer hoort dan denk je toch iets anders : :lol:

Zie en/of luister:
http://www.radiojackie.com/

Het station is even oud als Radio Caroline, maar is van oorsprong een land-based piraat. Hun naam is ook vergelijkbaar gekozen met dat van Caroline, waarschijnlijk zonder dat ze dat van elkaar wisten. Naar verluid zag Ronan O'Rahilly in een vliegtuig een tijdschrift met op de voorpagina de dochter van de Amerikaanse president, Caroline. Dit station is vernoemd naar de vrouw van deze president.

Op de site kun je een boek kopen over de historie van het station en dat kan ik zeer aanbevelen. Hilarische toestanden met een middengolfzender in een kinderwagen waar ze elk weekend mee vanuit een park uitzonden. Een bevriende Ofcom-ambtenaar die de jongelui wel sympathiek vond en bij iedere inval alleen niet meer werkende zendapparatuur van het station meenam zodat ze konden blijven uitzenden, en later een gedoogstatus onder Thatcher, en een verbod toen John Major (schrijf je dat zo?) aan de macht kwam. Maar tegenwoordig zijn ze ale een poos legaal...

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#74 Bericht door PA0ETE »

Oei, dit was geloof ik allemaal wel een beetje off-topic.

Ik wacht het wel even af, anders splits ik de boel wel in een nieuwe topic af...

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#75 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0ETE schreef:Oei, dit was geloof ik allemaal wel een beetje off-topic.

Ik wacht het wel even af, anders splits ik de boel wel in een nieuwe topic af...

"Dan dien ik hierbij een klacht in". Hi

En volkomen in de openbaarheid dus ! HI


Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie