D.A.R.U

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#46 Bericht door PE1PQX »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: Dat ligt niet aan jou volgens mij. Ik heb ook nog geen eigen plek van D.A.R.U. kunnen vinden op het grote internet. Lijkt mij toch handig als je iets in de startblokken zet en leden wil werven.

Het enige wat ik vind is dat het een eiland bij Papoea-Nieuw-Guinea is, :wink:
Om leden te werven moet je naar mijn mening ook niet met een gmail adres op de proppen komen. Als DKARS nu al opgeheven is en DARU nog niet eens 'opgericht' zijn ze in mijn ogen niet sim bezig.
De oprichting moet je dan al in gang hebben gezet (of nog beter afgerond hebben) als je de stichting wilt opheffen.

Dus ophef-datum DKARS = oprichtdatum DARU...
Laatst gewijzigd door PE1PQX op 06 aug 2019, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: D.A.R.U

#47 Bericht door pe1rxq »

Er is wel een website: daru.nu maar daar vind ik tot nu toe nog niet heel veel informatie.

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#48 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

pe1rxq schreef:Er is wel een website: daru.nu maar daar vind ik tot nu toe nog niet heel veel informatie.

Het bestuur is met reces,
Effe de tijd gunnen.
Binnenkort loopt het heilig water over de akkers en bij enkele hoogvliegers over de schoenen.....

Ook een betalingsbevel van het Agentschap Telecom voor hun inspanning en diensten ontvangen?

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: D.A.R.U

#49 Bericht door PA4WK »

Een hele gerust stelling
Enkele mensen op dit forum, tot functionarissen van andere verenigingen aan toe schijnen zich druk te maken over de contributie regeling van de nieuwe vereniging DARU.
Al deze mensen kunnen gerust zijn, DARU heeft dit meer dan netjes geregeld, op hun website was het volgende te lezen:
Donateurs die hun donatie na 01-01-2019 en 31-12-2019 aan DKARS al hadden voldaan, zijn tot en met 31-12-2020 vrijgesteld van contributie van de DARU, dit als extra bonus van onze nieuwe vereniging.
Donateurs voor het leven van DKARS, zullen ook automatisch lid voor het leven zijn van de DARU, mits zij daar prijs op stellen.
Een meer dan nette regeling lijkt mij.
Groet Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#50 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4WK schreef:Een hele gerust stelling
Enkele mensen op dit forum, tot functionarissen van andere verenigingen aan toe schijnen zich druk te maken over de contributie regeling van de nieuwe vereniging DARU.
Al deze mensen kunnen gerust zijn, DARU heeft dit meer dan netjes geregeld, op hun website was het volgende te lezen:
Donateurs die hun donatie na 01-01-2019 en 31-12-2019 aan DKARS al hadden voldaan, zijn tot en met 31-12-2020 vrijgesteld van contributie van de DARU, dit als extra bonus van onze nieuwe vereniging.
Donateurs voor het leven van DKARS, zullen ook automatisch lid voor het leven zijn van de DARU, mits zij daar prijs op stellen.
Een meer dan nette regeling lijkt mij.
Groet Wim PA4WK
Donateurs die hun donatie na 01-01-2019 en 31-12-2019 aan DKARS al hadden voldaan, zijn tot en met 31-12-2020 vrijgesteld van contributie van de DARU, dit als extra bonus van onze nieuwe vereniging.

Wat wordt hier nu bedoeld?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: D.A.R.U

#51 Bericht door PG7VG »

Uit de recent ontvangen e-mail van de DARU ledenadministratie;

Was je donateur van DKARS en heb je voor 2019 gedoneerd, geef ons dat dan door want dan hoef je bij ons tot 2021 niet te betalen.



Ze gaan hun plekje echt wel vinden. :D
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#52 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PG7VG schreef:Was je donateur van DKARS en heb je voor 2019 gedoneerd, geef ons dat dan door want dan hoef je bij ons tot 2021 niet te betalen.
Dat is duidelijker taal. ;-)
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#53 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PA4WK schreef:Een hele gerust stelling
Enkele mensen op dit forum, tot functionarissen van andere verenigingen aan toe schijnen zich druk te maken over de contributie regeling van de nieuwe vereniging DARU.
Al deze mensen kunnen gerust zijn, DARU heeft dit meer dan netjes geregeld, op hun website was het volgende te lezen:
Donateurs die hun donatie na 01-01-2019 en 31-12-2019 aan DKARS al hadden voldaan, zijn tot en met 31-12-2020 vrijgesteld van contributie van de DARU, dit als extra bonus van onze nieuwe vereniging.
Donateurs voor het leven van DKARS, zullen ook automatisch lid voor het leven zijn van de DARU, mits zij daar prijs op stellen.
Een meer dan nette regeling lijkt mij.
Groet Wim PA4WK

Wim dank voor de duidelijke uitleg.
Commentaar komt vaak uit een niet nagedachte reactie en regio
Betrokken Om's zijn doorspekt met haatgevoelens ten opzichte van de medemens.
Inmiddels timmert de DARU duidelijk aan de weg op een zeer professionele wijze.
Anderen kunnen er wat van opsteken 8)


73 een DARU lid

pd0hdf

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: D.A.R.U

#54 Bericht door johnp »

-Pd0hdf- schreef:Betrokken Om's zijn doorspekt met haatgevoelens ten opzichte van de medemens.
DKARS en opvolger DARU laten een ander geluid horen, dat kan je aanstaan of niet. Ik heb deze topic grotendeels gevolgd, maar ik denk dat de discussie wel een beetje recht doet aan hoe de gevoelens hierover liggen. Er zijn mensen die zoals ik een beetje in het midden staan, en er zijn zowel mensen die de traditionele verenigingen nogal fanatiek aanhangen als mensen die dat bij DARU doen.

Ik heb als beheerder over deze discussie tot nu tot nog geen klachten ontvangen. Wel twee mensen die zich vandaag stoorden aan de zin 'haatgevoelens ten opzichte van de medemens'.

Ik vind het een krasse uitspraak, maar misschien bedoelt PD0HDF dit ook wel niet letterlijk, maar zet hij het zo sterk neer om zijn punt te maken.

Ik vind zelf dat de uitspraak nog wel kan, vooral omdat er niet iemand persoonljk mee aangevallen lijkt te worden.

PD1TB
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:02
Roepletters: PB1TB
Locatie: Groningen

Re: D.A.R.U

#55 Bericht door PD1TB »

johnp schreef:
-Pd0hdf- schreef:Betrokken Om's zijn doorspekt met haatgevoelens ten opzichte van de medemens.
DKARS en opvolger DARU laten een ander geluid horen, dat kan je aanstaan of niet. Ik heb deze topic grotendeels gevolgd, maar ik denk dat de discussie wel een beetje recht doet aan hoe de gevoelens hierover liggen. Er zijn mensen die zoals ik een beetje in het midden staan, en er zijn zowel mensen die de traditionele verenigingen nogal fanatiek aanhangen als mensen die dat bij DARU doen.

Ik heb als beheerder over deze discussie tot nu tot nog geen klachten ontvangen. Wel twee mensen die zich vandaag stoorden aan de zin 'haatgevoelens ten opzichte van de medemens'.

Ik vind het een krasse uitspraak, maar misschien bedoelt PD0HDF dit ook wel niet letterlijk, maar zet hij het zo sterk neer om zijn punt te maken.

Ik vind zelf dat de uitspraak nog wel kan, vooral omdat er niet iemand persoonljk mee aangevallen lijkt te worden.
Ik heb me als newby verbaasd over het oud zeer tussen de verenigingen, heb het beeld gekregen dat het niet bijdraagt aan het verspreiden van kennis etc.

Maar ben lid van de zowel de twee “oude” verenigingen als van het nieuwe DARU.

Het zou mijn inziens mooi zijn als het leden van DARU zou lukken om zich niet af te zetten tegen de 2 oudere partijen, maar te blijven focussen op het ideaalbeeld dat ze/we hebben.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#56 Bericht door PA0ETE »

Ik ben met name bij de VERON wel eens tegen iets opgelopen (misschien wel vaker dan 1x) waardoor ik me wel kan voorstellen dat mensen het daar niet mee eens zijn cq. aanstoot aan nemen. Toen DKARS voor het eerst opkwam, stond ik er in elk geval niet verbaasd van dat er protesterende geluiden waren die aanleiding gaven tot zoiets, en in meerdere van hun kritiekpunten uit het begin kon ik me toen goed vinden.

Ik heb zelf wel wat vrij stevige kritiekpunten tegen de traditionele verenigingen, maar gaandeweg naarmate DKARS langer bestond ontwikkelden zich daar ook wel wat 'dingetjes' dat ik dacht van er is overal wat.

Ik ben heel lang voor een samengaan van VRZA en VERON geweest, ooit ben ik zelfs lange tijd naast de VERON ook van de VRZA lid geweest om die reden. Ik heb dat lidmaatschap opgezegd nadat er in de destijds bestaande lokale vereniging en op landelijk gebied iets gebeurde waar ik niet achter stond, en dat gebeurde bovendien op een moment dat mijn betrokkenheid bij de zendhobby nihil was. (Die dingen liggen minstens 30 jaar in het verleden dus het doet er allang niet meer toe).

Ik vind het nu echter wel goed dat er enkele verenigingen zijn. Zeker als dat ertoe leidt dat er een gemeenschappelijk standpunt uit tevoorschijn komt. Die verschillende verenigingen kunnen misschien ook verschillende stromingen binnen de hobby vertegenwoordigen en een nieuwkomer onder die verenigingen, of in het geval van toen bij DKARS een stichting, kan in een aantal gevallen helpen dingen uit het verleden die vastgeroest zijn en vooruitgang blokkeren tegemoet te treden. Hoewel 'men' dat bij de VERON waarschijnlijk in alle toonaarden zal ontkennen zie ik bij die vereniging ook dat de komst van DKARS enige invloed heeft gehad. In elk geval is het altijd goed als er vanuit verschillende gezichtspunten naar een zaak gekeken kan worden.

Ik ben zelf lid van de VERON geworden in 1976, en ik ben altijd lid van die vereniging gebleven met als belangrijkste reden dat zij de vertegenwoordiger bij IARU zijn voor Nederland. Ik zou liever zien dat per land meerdere verenigingen hier vertegenwoordigd zouden zijn, maar ik snap wel dat daar een aantal onpraktische kanten aan zitten. Een alternatief zou zijn dat andere verenigingen door die ene vereniging bij de besluitvorming t.o.v. de IARU zouden worden betrokken. Dit is nooit formeel zo geregeld, maar ik begrijp dat de praktijk wel is dat VERON hierin rekening houdt met de VRZA.

Voor mij is het nog eens extra lastig, omdat ik al sinds 1992 ook als journalist over de hobby bericht. Veel mensen begrijpen dat tegenwoordig niet meer zo goed, maar journalisten zijn tegelijk ook mensen met hun eigen voorkeuren en misvattingen. :) Van één vereniging lid te zijn zou bij mij makkelijk uitgelegd kunnen worden dat ik zo'n vereniging door dik en dun in haar standpunten zou steunen. Dat is echter niet zo. Ik heb voor alle clubs zowel lof als kritiek. Beide zijn bij een club die groter is misschien ook wat groter, simpelweg doordat hun invloed groter is en hun standpunten daardoor meer uitmaken, maar dat hoeft ook niet per se het geval te zijn.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#57 Bericht door Juul - PE0GJG »

johnp schreef:
-Pd0hdf- schreef:Betrokken Om's zijn doorspekt met haatgevoelens ten opzichte van de medemens.
DKARS en opvolger DARU laten een ander geluid horen, dat kan je aanstaan of niet. Ik heb deze topic grotendeels gevolgd, maar ik denk dat de discussie wel een beetje recht doet aan hoe de gevoelens hierover liggen. Er zijn mensen die zoals ik een beetje in het midden staan, en er zijn zowel mensen die de traditionele verenigingen nogal fanatiek aanhangen als mensen die dat bij DARU doen.

Ik heb als beheerder over deze discussie tot nu tot nog geen klachten ontvangen. Wel twee mensen die zich vandaag stoorden aan de zin 'haatgevoelens ten opzichte van de medemens'.

Ik vind het een krasse uitspraak, maar misschien bedoelt PD0HDF dit ook wel niet letterlijk, maar zet hij het zo sterk neer om zijn punt te maken.

Ik vind zelf dat de uitspraak nog wel kan, vooral omdat er niet iemand persoonljk mee aangevallen lijkt te worden.
========
En ik vind het altijd behoorlijk vaag John als er geschermd wordt met.."Ik heb als beheerder over deze discussie tot nu tot nog geen klachten ontvangen."

Ik denk dan vaak:

1. de klacht is geschreven zoals zo vaak gebeurd tegenwoordig, zittend op de bank en verveeld denkend "wat zal ik nu weer eens doen?"

2. De klacht bestaat helemaal niet maar wordt gebruikt als "breekijzer" zodat de moderator kan zeggen;"ik vind het niet erg maar ja een klacht..."

3. En wat is dan het criterium om de klacht te beoordelen? Want 1 klacht is geen klacht. Moet jij weten werkende in de journalistiek.

groet,


Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#58 Bericht door PA0ETE »

Bedankt voor je reactie Juul. Dit klinkt een beetje pr-achtig, maar het is wel oprecht: het omgaan met dit soort dingen is wat mij betreft in hoge mate maatwerk

Het volgende is gebeurd:

Ik las deze discussie als beheerder al met iets meer belangstelling.

Vervolgens ontvang ik twee klachten.

Ik neem elke klacht serieus. Het is een hobby, maar ik zie de gebruikers van het forum in zekere zin toch ook in enige mate als klanten (ik zie jullie vooral als medehobbyisten overigens, want het liefst discussieer ik zelf ook gezellig mee).

De twee klagers zijn mensen die vaker klagen, maar alleen bij dingen die ook serieus zijn. Zelfs als die mensen een keer met iets komen dat er minder toe doet, vind ik toch dat dat allemaal meetelt. Tegelijk vind ik ook dat het niet ernstig genoeg is om de maker van de opmerking erop aan te spreken. Ik vind echter wel dat die maker van de opmerking mag weten dat erover geklaagd is. Vandaar de reactie op deze manier.

Met pogingen tot manipulatie heb ik veel ervaring, dus daar prik ik gewoonlijk wel doorheen :)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#59 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dank voor je antwoord John, ik snap het wel maar...............

Maar ik ben nogal "gevoelig" voor mensen die in mijn ogen lekker anoniem klagen. En kennelijk doen die mensen die je hierboven aanhaalt dat vaker. "beroepsklagers?".......volgens jou dus niet.
Ik zou niet weten hoe ik bij jou moet klagen. Zoiets van;"nou Pietje die schrijft nou iets daar voel ik mij gekwetst door of dit en dat slaat nergens op....."etc
Hoe gaat dan zoiets?

Ik kan dat niet beoordelen. Ik wacht op de klager die schrijft dat ie gaat klagen bij de moderator. Da's pas flink.

'je kwetsbaar opstellen in het leven is een groot goed", heb ik geleerd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#60 Bericht door PA0ETE »

Lang niet alle klagers zijn zeurpieten. Bij de reacties op het forum aan mijn adres gebeurt dat zelden.

Ik ben niet via PB te bereiken, omdat ik op behoorlijk wat platforms en chats zit, en dat is gewoon geen doen, zelfs als ik bevestigingsmailtjes van een bericht krijg met een link daarin. Je kunt mij bereiken via het onderstaande adres dat je desnoods ook gewoon in een post mag noemen (dat doe ik ook :-) ).

Verder staat er bij iedere post rechts onderaan een klein rood uitroeptekentje. Daarmee kun je aangeven als er iets aan een post of poster daarvan niet in de haak is. Dat komt niet alleen bij mij binnen maar bij alle beheerders/moderatoren. De regel is dat de eerste die hem ziet het afhandelt. Je kunt het uitroeptekentje ook gebruiken als er bijv. iemand een post twee keer plaatst. De afgelopen weken kwam dat soms door drukte op de zendamateur.com-server voor.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie