Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#46 Bericht door PA8MC »

Geen belang schreef: Sorry maar van veel respect richting anderen getuigen zulke uitspraken niet en doet ook niet goed aan het imago van de hobby = amateurisme :lol:
Maar het getuigt wel van respect om een zeer verdienstelijke Belgische radio amateur, zoals ON7YD Rik, op dit forum anoniem in diskrediet te brengen. En het getuigt ook van respect om op dit forum anoniem een Belgische overheidsdienst van onmenselijkheid te beschuldigen. Ik denk dat we van u zeker geen lessen in respect nodig hebben.

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#47 Bericht door Geen belang »

1: De UBA heeft dit over zichzelf uitgeroepen, want ze doen geen enkele moeite ON3's in te lichten en als ze het al doen is het met foutieve informatie. Ja gevraagd, maar niks krijg je terug buiten gewauwel van iemand die een communicatie cursus voor politiekers heeft gevolgd. Alles zou in de nieuwjaarsbrief dan CQ-QSO staan volgens hen, ja ja, niks dus, geen uitleg.

2: Onmenselijk is het iets in te voeren, 10 jaar te laten bestaan en dan 1 groep aan te pakken omdat je ineens iets anders bedacht hebt.

3: De UBA gaf aan cijfers van het BIPT te hebben dat het slechts 958 amateurs betrof in CQ-QSO noemen ze ineens 1547 ON3's, waarom ineens andere cijfers? Of tellen ze de CEPT ON3's niet mee? Want die moeten echt wel voldoen aan de ON3 voorwaarden en anders ON2 aanvragen.

Ze maken er samen een rotzooi van, het BIPT geeft nooit een reply (lekker makkelijk) en de UBA geen uitleg en als ze reageren dan is het wazig of compleet naast de kwestie.

Lees gerust even hier: http://on3nmr.be/

Door niet te communiceren naar ON3's en een datum te noemen van 1 januari 2019 hebben ze er een rotzooi van gemaakt. Zelfs de Novice-her-ijking van het AT gaat er netter aan toe dan deze puinhoop.
Ze doen dit zelf....maar jullie schieten liever op demonstranten.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#48 Bericht door elsinga »

[mod] Het begon netjes, maar de discussie begint nu wat uit de rails te lopen. Dus of we gaan netjes en respectvol met elkaar om of het draadje gaat op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#49 Bericht door Geen belang »

Doe maar op slot want alle info is gekend en het is niets anders dan moddergooien.

Ben het zelf al een tijd beu. Inhoud is al even zoek.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#50 Bericht door DK1NL »

Geen belang schreef:Doe maar op slot want alle info is gekend en het is niets anders dan moddergooien.

Ben het zelf al een tijd beu. Inhoud is al even zoek.
We weten nog steeds jouw call niet....
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#51 Bericht door PA3DJS »

Geen belang schreef:Ik heb een vraag Frank, ik neem aan dat je zo heet en je call eigenlijk ON4KZ is.
Waarom gebruik jij je vorige call op dit platform? En heb je bij QRZ alles leeg gehaald zodat je huidige niet gevonden kan worden?

Kwam trouwens leuke documenten tegen toen ik die call in Google stak, o.a. een blog met vertrouwelijke stukken.

Leg dat eens uit.
Kom op Bas, jij hebt jouw gebruikersnaam ook een jaar terug naar "geen belang" veranderd. Zie bijvoorbeeld deze draad (die daardoor minder makkelijk te volgen is door jouw actie).
http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=5&t=18665

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#52 Bericht door Geen belang »

DK1NL schreef: We weten nog steeds jouw call niet....
En wat maakt dat voor verschil? Ben ik dan ineens meer of minder? Hecht je daar status aan?
Waarom vraag je hetzelfde niet aan ON4ATV die zijn call ook niet gebruikt, want het is zijn VORIGE call.

Evengoed, kan je niet gewoon antwoorden zonder mijn call te kennen? Heel apart.

Ik geef mijn call expres niet, juist door ervaringen met Harec's in het verleden.

Voorbeeld ervan is dat de Veron geprobeerd heeft de PD0 vergunning tijd gelimiteerd te maken zonder de PD0 te betrekken in de discussie, noch namen ze het op richting AT-Telecom om de PD0 te verdedigen.
Sorry hoor, maar mijn ervaringen zijn slecht met F-amateurs als het aankomt op verdediging van de lagere licenties, het egoïsme is dan veelal van ongekend kaliber.

Ik pas er dus voor mijn gegevens vrij te geven, bovendien het heeft geen enkele toegevoegde waarde in het gegeven.

Steeds is het hetzelfde, vele Harec's hebben niets over voor een ander, hier op het forum en ook op de band.....ik doe daar NIET aan mee.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#53 Bericht door PA2S »

ON5HB de PA2S
Geen belang schreef: Ik geef mijn call expres niet, juist door ervaringen met Harec's in het verleden.
Niet bereid tot discussie, schuil zoeken achter een anonieme nickname, niet erg opbouwend allemaal, dus ga alsjeblieft ergens anders klagen.

...-.- . .

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#54 Bericht door on4avt »

On4avt is mijn van. Geen on4atv. En een vorige cal heb ik niet.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Bevraging nieuwe regels voor Belgische zendamateurs.

#55 Bericht door on4avt »

En wat heeft on4kz hier mee te maken? Ik ken die persoonlijk en ga het hem vragen.
Dit is geen demonstrant meer. Die schieten niet op de vakbond. Er is daar een andere naam voor.

Gesloten