Graag aandacht voor het volgende bericht.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24
Graag aandacht voor het volgende bericht.
Goede avond beste allemaal in dit forum.
Het onderstaand bericht is niet van een trol of luisteramateur wiens inbreng door moderatie sterk wordt gewogen maar een inhoud die mijns inzien tot nadenken stemt.
"Radio zendamateurs weest bevreesd,"
Gaat de voormalige Verkeersofficier in conclaaf met Ministerie van Justitie en Veiligheid om de daartoe aanwezige wet te wijzigen in dier voege dat het gebruik van een zendontvanger installatie in de auto/vrachtauto = dus ook in de andere communicatiebanden= wordt verboden in rijdende toestand.
Dit gespiegeld aan het gebruik van niet handsfree bellen etcetera.
De Heer Koos Spee kwam met dit voorstel naar aanleiding van het groeiend aantal ongevallen in het verkeer door afleidende handelingen en gebruik van de categorie telefoon, versturen van apps, tijdens de rit.
Ook oude bezems vegen kennelijk schoon.
Zo er vragen rijzen waar dit vandaan komt of hoe kom je er aan:
Dit werd ten tafel gebracht tijdens de uitzending van RTL Late Night.......
Het bovenstaande is geen opruiende inbreng maar geeft wel te denken over een mogelijk op handen zijnde verandering.
Er is een schone taak weggelegd voor de twee besturen van de VERON en VRZA hun oor te luisteren te leggen bij de verantwoordelijke instanties.
Laten wij onze gedachten over dit onderwerp de vrije loop laten en maak het bespreekbaar op een professionele wijze.
Een prettige avond,
73
Robert
Het onderstaand bericht is niet van een trol of luisteramateur wiens inbreng door moderatie sterk wordt gewogen maar een inhoud die mijns inzien tot nadenken stemt.
"Radio zendamateurs weest bevreesd,"
Gaat de voormalige Verkeersofficier in conclaaf met Ministerie van Justitie en Veiligheid om de daartoe aanwezige wet te wijzigen in dier voege dat het gebruik van een zendontvanger installatie in de auto/vrachtauto = dus ook in de andere communicatiebanden= wordt verboden in rijdende toestand.
Dit gespiegeld aan het gebruik van niet handsfree bellen etcetera.
De Heer Koos Spee kwam met dit voorstel naar aanleiding van het groeiend aantal ongevallen in het verkeer door afleidende handelingen en gebruik van de categorie telefoon, versturen van apps, tijdens de rit.
Ook oude bezems vegen kennelijk schoon.
Zo er vragen rijzen waar dit vandaan komt of hoe kom je er aan:
Dit werd ten tafel gebracht tijdens de uitzending van RTL Late Night.......
Het bovenstaande is geen opruiende inbreng maar geeft wel te denken over een mogelijk op handen zijnde verandering.
Er is een schone taak weggelegd voor de twee besturen van de VERON en VRZA hun oor te luisteren te leggen bij de verantwoordelijke instanties.
Laten wij onze gedachten over dit onderwerp de vrije loop laten en maak het bespreekbaar op een professionele wijze.
Een prettige avond,
73
Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7117
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Zorgelijk als je het mij vraagt. Een carkit met VOX is een lastig systeem. Autoruis laat de TX vaak ongewenst ingaan. Een losse PTT knop is feitelijk een microfoon.
Maar goed; meneer Spee wil wel meer en daar komt ook niets van terecht.
Taxichauffeurs, RWS, Ambu chauffeurs enz. moeten dan ook allemaal ontheffing krijgen.
En hoe meer 'stennis' we erover maken, hoe groter de kans dat het negatief in het nieuws komt.
Nederland, als er iets wordt opgemerkt komt er een verbod op.
Vuurwerk, Zwarte Piet, roken en ga zo maar door.
Maar goed; meneer Spee wil wel meer en daar komt ook niets van terecht.
Taxichauffeurs, RWS, Ambu chauffeurs enz. moeten dan ook allemaal ontheffing krijgen.
En hoe meer 'stennis' we erover maken, hoe groter de kans dat het negatief in het nieuws komt.
Nederland, als er iets wordt opgemerkt komt er een verbod op.
Vuurwerk, Zwarte Piet, roken en ga zo maar door.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
- Roepletters: pd0dfm
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Over dat besluit moet nog maanden zoniet jaren vergaderd worden.
Dus,.... ik ga morse leren, en schroef een seinsleutel op mijn dashboard.
Want dat is géén microfoon,..
Dus,.... ik ga morse leren, en schroef een seinsleutel op mijn dashboard.
Want dat is géén microfoon,..
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Als dat handsfree gebeurt is er geen realistische mogelijkheid om dat op te sporen. Want zing je mee met de radio, praat je in jezelf of ben je aan het zenden? Met een mobiele telefoon is dat in de oproepgeschiedenis nog eenvoudig na te kijken, maar met "onze" apparatuur is dat niet te doen voor een gemiddelde opsporingsambtenaar.
- PE1PQX
- Berichten: 4546
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Taxi chauffeurs werken NIET meer met mobilofoons. Al jaren niet meer.PE2AAB schreef:...
Taxichauffeurs, RWS, Ambu chauffeurs enz. moeten dan ook allemaal ontheffing krijgen.
....
Er wordt nu verplicht gewerkt met boordcomputers die via het GSM net gekoppeld zijn aan de centrale.
Deze boorcomputers houden ook de verplichte registratie van rij- en rust tijden bij i.c.m. met de verplich te behalen BCT (boordcomputer taxi) pas.
2 merken voor het verplicht apparatuur: CabmanBCT en Quipment. (er zou meer kunnen zijn, goedgekeurd door het KIWA register, maar deze 2 ken ik zelf)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Ik zou het helemaal niet erg vinden. Eigenlijk is de huidige wetgeving best raar. Er staat expliciet in dat het over telefoons gaat, maar hetzelfde gevaar kun je ook veroorzaken met bijvoorbeeld een portofoon.
Eigenlijk is het heel simpel: als een auto voor mij raar begint te slingeren over de weg omdat de bestuurder met andere dingen bezig is kan het me helemaal niet schelen of hij een zendamateur is of niet. Deze bestuurder is dan heel simpel een gevaar voor hemzelf en iedereen om hem heen.
En bestuurders van ambulances, brandweerwagens en ander hulddiensten hebben allemaal iets wat wij niet hebben: Een speciale opleiding (o.a. voor het rijden met zwaailicht en sirene).
Eigenlijk is het heel simpel: als een auto voor mij raar begint te slingeren over de weg omdat de bestuurder met andere dingen bezig is kan het me helemaal niet schelen of hij een zendamateur is of niet. Deze bestuurder is dan heel simpel een gevaar voor hemzelf en iedereen om hem heen.
En bestuurders van ambulances, brandweerwagens en ander hulddiensten hebben allemaal iets wat wij niet hebben: Een speciale opleiding (o.a. voor het rijden met zwaailicht en sirene).
- PE1PQX
- Berichten: 4546
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Artikel 5 (kapstokregel) is al heel vlug toegepast. Extra regelgeving is hier alleen al om ongewenst.
En de hulpdiensten laten de chauffeur nooit de communicatie doen, dat doet de bijrijder/ambulance-verpleegkundige. Reden is het juist het stuk rijvaardigheid en verkeersveiligheid naast die gedegen rij-opleiding OGS (Optische- en Geluidssignalen)
En de hulpdiensten laten de chauffeur nooit de communicatie doen, dat doet de bijrijder/ambulance-verpleegkundige. Reden is het juist het stuk rijvaardigheid en verkeersveiligheid naast die gedegen rij-opleiding OGS (Optische- en Geluidssignalen)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
-
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
- Roepletters: pa5cw
- Locatie: Pedralba Valencia Spanje
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Ik hoorde dat het in Duitsland in 2020 ook verboden wordt dus het zal wel doorgaan, met name in Europees verband.
Kees
Kees
-
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
- Roepletters: PA3CQN
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Even voorop gesteld: ik heb geen auto, dus eigenlijk boeit het me niet.
Maar toch, als ik nou eens naar de cijfers kijk ..
Sinds de toename van het smartphone-gebruik is het aantal verkeersdoden gedaald.
De grootste stijging van het aantal verkeersdoden komt voor rekening van 70-plussers op de fiets en in de auto, en dat is de groep met het minste
smartphone gebruik. En naar aantal gereden kilometers gerekend is dit beeld nog sterker.
Nou ben ik niet voor smartphone gebruik in de auto, maar er lijkt toch geen heel hard verband te zijn. Het kon ook wel eens zo zijn
dat door het toegenomen smartphone gebruik je bij een ongeluk altijd een smartphone aantreft.
En ik vraag me ook wel eens af wat tablet-gebruik , dat is de bediening van een moderne auto met zo'n 11 inch scherm midden tussen alle andere
knoppen op het dashboard, eigenlijk veroorzaakt ....
Wie werkelijk het aantal doden fors wil laten dalen kan beter de E-fiets voor 70-plussers verbieden,
en periodieke keuring voor 60-plussers ( met rijvaardigheidstest ) invoeren.
Maar dat klinkt politiek minder leuk natuurlijk.
( https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... -nederland )
Maar toch, als ik nou eens naar de cijfers kijk ..
Sinds de toename van het smartphone-gebruik is het aantal verkeersdoden gedaald.
De grootste stijging van het aantal verkeersdoden komt voor rekening van 70-plussers op de fiets en in de auto, en dat is de groep met het minste
smartphone gebruik. En naar aantal gereden kilometers gerekend is dit beeld nog sterker.
Nou ben ik niet voor smartphone gebruik in de auto, maar er lijkt toch geen heel hard verband te zijn. Het kon ook wel eens zo zijn
dat door het toegenomen smartphone gebruik je bij een ongeluk altijd een smartphone aantreft.
En ik vraag me ook wel eens af wat tablet-gebruik , dat is de bediening van een moderne auto met zo'n 11 inch scherm midden tussen alle andere
knoppen op het dashboard, eigenlijk veroorzaakt ....
Wie werkelijk het aantal doden fors wil laten dalen kan beter de E-fiets voor 70-plussers verbieden,
en periodieke keuring voor 60-plussers ( met rijvaardigheidstest ) invoeren.
Maar dat klinkt politiek minder leuk natuurlijk.
( https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... -nederland )
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
- PA2EFR
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
- Roepletters: PA2EFR
- Locatie: JO33HE: Haren Gn.
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Ik vind het terecht.
Ik voel me niet op mijn gemak met een porto in de hand in de auto.
Porto, mike of smartphone hoeven van mij niet.
Ook een CD wisselen vanachter het stuur moet je nooit doen. Ambulances en brandweerwagens hebben ook meestal wel een bijrijder die de comm doet.
En rijden gaat nog best (68).
Ik voel me niet op mijn gemak met een porto in de hand in de auto.
Porto, mike of smartphone hoeven van mij niet.
Ook een CD wisselen vanachter het stuur moet je nooit doen. Ambulances en brandweerwagens hebben ook meestal wel een bijrijder die de comm doet.
En rijden gaat nog best (68).
Mijn andere sites: https://www.tapedeckforum.nl en https://www.pa2efr.nl
- PE1PQX
- Berichten: 4546
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Ik denk dat je de vinger op op een zere plek neer legt...PA3CQN schreef:Even voorop gesteld: ik heb geen auto, dus eigenlijk boeit het me niet.
Maar toch, als ik nou eens naar de cijfers kijk ..
Sinds de toename van het smartphone-gebruik is het aantal verkeersdoden gedaald.
De grootste stijging van het aantal verkeersdoden komt voor rekening van 70-plussers op de fiets en in de auto, en dat is de groep met het minste
smartphone gebruik. En naar aantal gereden kilometers gerekend is dit beeld nog sterker.
Nou ben ik niet voor smartphone gebruik in de auto, maar er lijkt toch geen heel hard verband te zijn. Het kon ook wel eens zo zijn
dat door het toegenomen smartphone gebruik je bij een ongeluk altijd een smartphone aantreft.
En ik vraag me ook wel eens af wat tablet-gebruik , dat is de bediening van een moderne auto met zo'n 11 inch scherm midden tussen alle andere
knoppen op het dashboard, eigenlijk veroorzaakt ....
Wie werkelijk het aantal doden fors wil laten dalen kan beter de E-fiets voor 70-plussers verbieden,
en periodieke keuring voor 60-plussers ( met rijvaardigheidstest ) invoeren.
Maar dat klinkt politiek minder leuk natuurlijk.
( https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... -nederland )
Ouderen op een e-fiets jekkeren je op de fietspaden soms nog voorbij alsof ze Nikki Lauda zijn. (En dan heb ik het nog niet eens gehad over de ouderen in een scoot-mobiel die de snelheidsregelaar niet verder naar rechts kunnen krijgen en dat in een voetgangersgebied!)
Nu wil ik niet beweren dat alle ouderen zo zijn, maar ik zie het dagelijks. Ook verschillende verkeerssituaties vragen gewoon om ellende, niet alleen voor ouderen maar voor ALLE leeftijden.
Er zou wat mij betreft een maximale snelheid op die e-fietsen mogen komen van bijvoorbeeld 20km/h, en voor scoot-mobielen stapvoets (8 à 10km/h).
Juist omdat die e-fietsen vlot over de weg gaan, en de ouderen vaak een verminderde reactievermogen hebben is het beperken van de snelheid in mijn ogen zeer gewenst.
Over dat smartfoon gebruik in het verkeer en dus ook op de fiets?? Simpel: NIET IN DE HAND, EN APPEN/SOCIAL-MEDIA DOE JE THUIS MAAR! Hoe vaak je jongelui bijna van de fiets af tieft als automobilist... en dan nog een middelvinger krijgen ook al heb je gewoon voorrang. Scholieren/studenten kijken niet op- of om in het verkeer en doen alsof de weg van "hun" is.
(Eerlijkheidshalve gebied mij wel te bekennen dat ik mijn smartfoon ook gebruik bij mijn werk als taxi-chauffeur, maar slechts als navigatie-hulp niet als communicatie platform!)
Even terug naar radio-gebruik in de auto: een portofoon is een leuk apparaat, maar zo'n relatief groot apparaat zou ik niet voor mijn snufferd willen in het verkeer, een compact handmicrofoontje heb ik minder problemen mee.
Eigenlijk is het heel simpel: kun je niet adequaat rijden met een microfoon in de hand, doe het niet! Ben je snel afgeleid in de auto, doe het niet! Heb je net je rijbewijs, bouw eerst verkeerservaring op voordat je met minder urgentere zaken bezig gaat houden.
(Nu las ik al ergens 'je moet ook de auto-radio verbieden, trekt ook de aandacht'... tja, dan moet je verplicht alleen in een auto stappen, een passagier trekt toch ook de aandacht?)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Ach, met een kwebbelende instructeur naast je ben je als nieuwkomer al een beetje voorbereid.. die van mij ratelden maar door als vriendinnen op theevisite.
.... But will it blend?
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Dus, als ik bovenstaande goed lees, komt de stijging van verkeersslachtoffers niet direct/indirect door de smartphone omdat nu eenmaal bijna iedereen een smartphone heeft, maar wel door ouderen op een E-bike. Is het gebruik van deze E-bike ook niet explosief gestegen?PA3CQN schreef:Even voorop gesteld: ik heb geen auto, dus eigenlijk boeit het me niet.
Maar toch, als ik nou eens naar de cijfers kijk ..
Sinds de toename van het smartphone-gebruik is het aantal verkeersdoden gedaald.
De grootste stijging van het aantal verkeersdoden komt voor rekening van 70-plussers op de fiets en in de auto, en dat is de groep met het minste
smartphone gebruik. En naar aantal gereden kilometers gerekend is dit beeld nog sterker.
Nou ben ik niet voor smartphone gebruik in de auto, maar er lijkt toch geen heel hard verband te zijn. Het kon ook wel eens zo zijn
dat door het toegenomen smartphone gebruik je bij een ongeluk altijd een smartphone aantreft.
En ik vraag me ook wel eens af wat tablet-gebruik , dat is de bediening van een moderne auto met zo'n 11 inch scherm midden tussen alle andere
knoppen op het dashboard, eigenlijk veroorzaakt ....
Wie werkelijk het aantal doden fors wil laten dalen kan beter de E-fiets voor 70-plussers verbieden,
en periodieke keuring voor 60-plussers ( met rijvaardigheidstest ) invoeren.
Maar dat klinkt politiek minder leuk natuurlijk.
( https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... -nederland )
Beetje onzin redenaties als je het mij vraagt bovendien aan elkaar tegenstrijdig.
Overigens heb ik wel een auto en een E-bike, behoor niet tot de doelgroep 'ouderen' maar zit heel veel op de weg, voornamelijk binnen de bebouwde kom en je wil niet weten wat daar allemaal 'bijna misgaat' door telefoon gebruik in het verkeer...fietsers op de eerste plaatst. Dus laten 'wij zendamateurs' nu niet de pretentie hebben te denken, dat een mic in je hand in de auto niet afleid...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!
-
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
- Roepletters: PA3CQN
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Daar is niks tegenstrijdigs aan. De toegenomen mobiliteit onder ouderen ( 70+ ) leidt tot meer verkeersdoden in deze groep, ongeacht vervoersmiddel. Maar omdat electrische fietsen het meestandre schreef:
Dus, als ik bovenstaande goed lees, komt de stijging van verkeersslachtoffers niet direct/indirect door de smartphone omdat nu eenmaal bijna iedereen een smartphone heeft, maar wel door ouderen op een E-bike. Is het gebruik van deze E-bike ook niet explosief gestegen?
Beetje onzin redenaties als je het mij vraagt bovendien aan elkaar tegenstrijdig.
Overigens heb ik wel een auto en een E-bike, behoor niet tot de doelgroep 'ouderen' maar zit heel veel op de weg, voornamelijk binnen de bebouwde kom en je wil niet weten wat daar allemaal 'bijna misgaat' door telefoon gebruik in het verkeer...fietsers op de eerste plaatst. Dus laten 'wij zendamateurs' nu niet de pretentie hebben te denken, dat een mic in je hand in de auto niet afleid...
zijn toegenomen vallen daar onder ouderen de meeste doden. Ook neemt het totaal aantal afgelegde kilometers toe bij alle weggebruikers waarmee er ook een stijging in aantal doden optreedt.
Ik houdt ook helemaal geen pleidooi voor smartphone gebruik ( of om het even welk apparaat, wat dus tegenwoordig eigenlijk ook de bediening van de auto zelf is ... ), sterker nog: ik raad het ten zeerste af. Maar ik beweer dat op de stijging reageren met een mobilofoon-verbod een typische pavlov-reactie is.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.
Niet helemaal juist. Als Officier van Dienst Brandweer (OvD-B) zit ik toch echt alleen in de auto. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor de Adviseur Gevaarlijke Stoffen (AGS), OvD Geneeskundig en de OvD Politie. Maar dat zijn inderdaad wel de uitzonderingen.PE1PQX schreef:En de hulpdiensten laten de chauffeur nooit de communicatie doen, dat doet de bijrijder/ambulance-verpleegkundige. Reden is het juist het stuk rijvaardigheid en verkeersveiligheid naast die gedegen rij-opleiding OGS (Optische- en Geluidssignalen)
Iemand anders gaf nog aan dat hulpdiensten een extra rijopleiding hebben en daardoor beter in staat zouden zijn om tijdens de rit hun communicatie apparatuur te gebruiken. Nu heb ik geen idee hoe dat bij de andere hulpendiensten is maar bij de brandweer wordt simpelweg gesteld dat je een keuze moeten maken. Of vlot rijden en niet communiceren, of langzaam tijden/stil staan en wel communiceren. Kies je er voor om vlot door te rijden dan ben je eerder ter plaatse en heb je sneller face-to-face contact, of je kiest er voor om eerst de belangrijke communicatie te doen en accepteert dat je iets later komt.
We praten dan wel over een Prio 1 (spoed) rit en niet over een normale rit.
Overigens vind ik het weer zwaar over trokken. Hoeveel zendamateurs zijn er nu betrokken bij verkeersongevallen? Alles over 1 kam scheren vind ik persoonlijk veel te kort door de bocht. Op het moment dat ik mijn aandacht erbij moet houden dan laat ik de microfoon los. Het zelfde geld voor het bedienen van de autoradio. Is het druk op de weg dan blijf ik er vanaf of gebruik ik de stuurbediening.
73, Maarten PD2R/OV2T
TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R
TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R