Vleermuis uit oostelijk Duitsland - 150.165 in Nederland!

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vleermuis uit oostelijk Duitsland - 150.165 in Nederland

#16 Bericht door PA0RAB »

PD7CW Waarom ga je met Hanna onder een drone van Conrad niet samen op jacht? :lol:
Miauw de Ruud PAoRAB

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Vleermuis uit oostelijk Duitsland - 150.165 in Nederland

#17 Bericht door PD7CW »

PD7CW schreef:
Ik neem vaak vleermuizen waar in de avondschemering.
Kan er jammer genoeg nooit bij. :(

Hanna
Wat ik al schreef, en...... ze ziet me aan komen onder zo'n gehaktmolen, ligt ze gelijk in een deuk!! :mrgreen:

Hanna

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vleermuis uit oostelijk Duitsland - 150.165 in Nederland

#18 Bericht door PA0RAB »

OM's en meelezers,
Gelet op de via de diverse postings verkregen info mag m.i. aangenomen worden dat de piep piep piep accu het begeven heeft.
Helaas niets wat er op leek tussen 150 163 - 150,168 waargenomen wel iets rare een krrr krr .........krr krr signaal gehoord richting Duinen van Voorne.
Zoals eerder vermeld wat vleermuis gekken in de buurt dus gewezen op het JOTA knutsel geval Vleermuis detector .Kan mogelijk een staartje hebben.'k Heb hulp toegezegd met solderen en afregelen
Persoonlijk denk ik dat de zendamateurs wel goed in staat zijn een bijdrage in het vleermuis onderzoek te kunnen leveren .Naast een amateur band luisteren is vaak een fluitje van nu 3 cent via de Chinees Velen hebben ook hun set dusdanig geprogrammeerd dat naast de hamband luisteren ook mogelijk is.
Wat goede voorlichting vanuit de vleermuiswerkgroep en er zijn wellicht een flink stel oren beschikbaar.
Wanneer ik de reacties van buurtgenoten hoor op de Bat detector is het vaak onbekendheid over de vleermuis zelf en waar naar toe met vragen en info Zelfs Bromsnor weet het niet en zijn niet voor beschermde diersoorten
M.a.w. Vleermuiswerkgroep boor de bron aan met goede info en vat de toegestoken hand.
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie