Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call's

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#46 Bericht door PD2R »

Ik snap dat gedoe niet met die verschillende prefixen. In OZ bijvoorbeeld kun je kiezen uit OV, OU, OZ, 5P en 5Q. En dat zijn dan alleen nog de prefixen waar een buitenlander uit mag kiezen.
In de landen om ons heen is het dus ook niet overal helemaal duidelijk. In de VS werkte ik laatst een NP4 die in Florida woonde en daar dus gewoon zijn NP4 call kon gebruiken. Persoonlijk vind ik dat wat ver gaan maar daarom zie ik nog geen enkele reden waarom wij dan orde op zaken moeten stellen en allemaal een PA prefix moeten hebben?
Ik vind die diversiteit juist heel erg leuk en heb er totaal geen moeite mee.

Maar goed, ben pas 7 jaar zendamateur, heb een PD prefix en bedrijf geen CW. Volgens sommige hier op dit forum heb je dan geen recht van spreken. :P
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#47 Bericht door PA1A »

.....Maar goed, ben pas 7 jaar zendamateur, heb een PD prefix en bedrijf geen CW. Volgens sommige hier op dit forum heb je dan geen recht van spreken...

Natuurlijk onzin Maarten!
Want in het laatste AO (amateur overleg) van 2 oktober 2013 zou PD1AJO zitten.
Dit zou de eerste keer zijn dat een Novice amateur zou deelnemen, echter hij was door QRL verhinderd. Wim neemt de plaats in van MicHiel PA0MMV, die als VRZA lid vele malen zich heeft in gezet.

Dus ook de N heeft recht van spreken als je zelf maar het initiatief neemt.

P.s. Dat je geen A1A bedrijft is wel een tekortkoming.

Theo

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#48 Bericht door Theo »

PA1A schreef:P.s. Dat je geen A1A bedrijft is wel een tekortkoming.
En waar is dit dan een tekortkoming van?
(net als of je dan geen echte amateur zou zijn zonder, gehandicapt dus)
Je hoort dit wel vaker, maar ik kan je verzekeren dat ik met A1A echt geen beter mens geworden ben :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#49 Bericht door PA2OLD »

Hoe denkt PA0WV over de huidige amateurs?
Wij zendamateurs hebben de amateurbanden beschikbaar gekregen voor zelfontplooiing middels experimenteren.
Het kopen van een jappenbak, een antenne uit blisterverpakking en meedoen met radiowedstrijdjes heeft niets te maken met de bedoelde zelfontplooiing.
Er zijn dus geen 12000 zendamateurs in PA tot PIZZ , maar nog steeds 500 stuks, net als in 1950.
De overige 11500 voldoen namelijk niet aan de reden waarom de ITU het zendamateurisme heeft gelegaliseerd.
Zie zijn website: http://pa0wv.home.xs4all.nl/hahaham.html

Misschien is dit met een knipoog bedoeld, maar toch...
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#50 Bericht door PE1PQX »

PA2OLD schreef:Hoe denkt PA0WV over de huidige amateurs?
Wij zendamateurs hebben de amateurbanden beschikbaar gekregen voor zelfontplooiing middels experimenteren.
Het kopen van een jappenbak, een antenne uit blisterverpakking en meedoen met radiowedstrijdjes heeft niets te maken met de bedoelde zelfontplooiing.
Er zijn dus geen 12000 zendamateurs in PA tot PIZZ , maar nog steeds 500 stuks, net als in 1950.
De overige 11500 voldoen namelijk niet aan de reden waarom de ITU het zendamateurisme heeft gelegaliseerd.
Zie zijn website: http://pa0wv.home.xs4all.nl/hahaham.html

Misschien is dit met een knipoog bedoeld, maar toch...
In dat verhaal kan ik de knipoog nergens vinden, of ik ben er deels blind voor...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Theo

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#51 Bericht door Theo »

Kijk het wordt zo langzamerhand duidelijk, morse en zelf je jappendoos maken.
Net als in de jaren 50, heerlijk bij een bord met spruitjes :D
Duidelijke tijden waren dat, dat dan wel weer.
Maar het is natuurlijk wel zo dat dit onze oorsprong is, en dat met name het zelf ontplooien voorop staat.
Het lijkt mij helder dat dit nu heden ten dagen iets anders is dan in de jaren 50.

Wat ik niet netjes vind is de term "jappendoos" net als of dit iets vreselijk engs is.
Maar vaak is dit een erg duur ding waar voor gespaard moet worden.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#52 Bericht door PD2R »

PA1A schreef:.....Maar goed, ben pas 7 jaar zendamateur, heb een PD prefix en bedrijf geen CW. Volgens sommige hier op dit forum heb je dan geen recht van spreken...

Natuurlijk onzin Maarten!
Want in het laatste AO (amateur overleg) van 2 oktober 2013 zou PD1AJO zitten.
Dit zou de eerste keer zijn dat een Novice amateur zou deelnemen, echter hij was door QRL verhinderd. Wim neemt de plaats in van MicHiel PA0MMV, die als VRZA lid vele malen zich heeft in gezet.

Dus ook de N heeft recht van spreken als je zelf maar het initiatief neemt.

P.s. Dat je geen A1A bedrijft is wel een tekortkoming.

Henk, dat het onzin is weet ik natuurlijk ook. Er zijn echter mensen op het forum die daar anders over denken. Daar kunnen zij helaas ook niets aan doen.

Mocht ik behoefte hebben aan meer recht van spreken, dan weet ik de weg wel te bewandelen. Momenteel heb ik echter niet de indruk dat de Novice geen recht van spreken zou hebben.

En dat het niet bedrijven van A1A een tekortkoming is, is hier inmiddels ook bekend :wink:
Laatst gewijzigd door PD2R op 06 okt 2013, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#53 Bericht door Pd0hdf »

PD2R schreef:
PA1A schreef:.....Maar goed, ben pas 7 jaar zendamateur, heb een PD prefix en bedrijf geen CW. Volgens sommige hier op dit forum heb je dan geen recht van spreken...

Natuurlijk onzin Maarten!
Want in het laatste AO (amateur overleg) van 2 oktober 2013 zou PD1AJO zitten.
Dit zou de eerste keer zijn dat een Novice amateur zou deelnemen, echter hij was door QRL verhinderd. Wim neemt de plaats in van MicHiel PA0MMV, die als VRZA lid vele malen zich heeft in gezet.

Dus ook de N heeft recht van spreken als je zelf maar het initiatief neemt.

P.s. Dat je geen A1A bedrijft is wel een tekortkoming.

Henk, dat het onzin is weet ik natuurlijk ook. Er zijn echter mensen op het forum die daar anders over denken. Daar kunnen zij helaas ook niets aan doen.

Mocht ik behoefte hebben aan meer recht van spreken, dan weet ik de weg wel te bewandelen. Momenteel heb ik echter niet de indruk dat de Novice geen recht van spreken zou hebben.

En dat het niet bedrijven en A1A een tekortkoming is, is hier inmiddels ook bekend :wink:

Hallo Maarten

Het wordt tijd dat ook dit brandje wordt geblust voordat het een inferno wordt..............
Betweters heb je altijd

succes in Walsoorde :) :)
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#54 Bericht door PA0RAB »

Goede morgen iedereen,
Allereerst maak ik mijn excuses . Er is iets misgegaan met het beantwoorden van reacties Ik schijn iets over een dode hond verzonden te hebben,mij onbekend , wel heb ik het gehad over een blaffende jachthond in een antwoord naar PB1SAM en die hond vergeleken met een minder gewaardeerde dxjager in een pile up..Het oorspronkelijke bericht is niet meer terug te vinden helaas . Wat er gebeurd is ook niet
nogmaals mijn excuses
de PA0RAB Ruud

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#55 Bericht door PA2RU »

Om de knuppel eens in het hoenderhok te gooien :

http://www.hamnieuws.nl/pa0-roepletters ... ijgegeven/
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#56 Bericht door pino »

eerst zin staat .,,. iedere zendamateur met een HAREC-licentie de PA0-prefix kiezen ..,,,... das mooi maar niet als je een Novice heb.
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#57 Bericht door PE1PQX »

Ik mis een goede bronvermelding vanuit het AT. Die beslist, niet een één of andere site.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#58 Bericht door PA2RU »

pino schreef:eerst zin staat .,,. iedere zendamateur met een HAREC-licentie de PA0-prefix kiezen ..,,,... das mooi maar niet als je een Novice heb.
Inderdaad , een PA0 call kon toen zowel een C of een A call zijn...aangezien A en C enkele jaren geleden is samengevoegd met het vervallen van de morse eis werd dat dus de huidige F..
Ik vind het een goede zaak dat het onderscheid tussen PA nullers en de rest komt te vervallen.

@PE1PQX
Even het stukje beter lezen..vanaf het eind van dit jaar kan men dus een PA0 call aanvragen..tegen die tijd zal AT het eea wel publiceren denk ik..
73 René PA2RU

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#59 Bericht door TomNL »

PA2RU schreef: Even het stukje beter lezen..vanaf het eind van dit jaar kan men dus een PA0 call aanvragen..tegen die tijd zal AT het eea wel publiceren denk ik..
In de notulen staat het voorzichtiger omschreven.

Ik vind het nieuws dat het AT heeft gemeten dat de 70cm meer gebruikt wordt door SRD en DGPS dan wat anders veel interessanter. Afwachten tot dat stukje ether ingeleverd kan worden.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Bericht van PA0WV over OTC versus Heruitgeven oude call'

#60 Bericht door elsinga »

pino schreef:eerst zin staat .,,. iedere zendamateur met een HAREC-licentie de PA0-prefix kiezen ..,,,... das mooi maar niet als je een Novice heb.
Een Novice licentie is dan ook geen HAREC licentie, HAREC zijn bepaalde eisen en die komen overeen met Full.

Zou ook heel verwarrend zijn, als iedereen denkt dat iemand met PA altijd Full is en er ineens Novices bij komen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie