De lancering van de iarl

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: De lancering van de iarl

#16 Bericht door on7wp »

goed idee, met alle respect maar zo gaat dat niet werken...

ooit al eens van WEB 2.0 gehoord daar ???? Laat de gebruikers zelf editeren want op deze manier komt het nooit goed. De beschikbare info is zwaar achterhaaald (althans toch voor belgie)

ga je alles via mailtjes heen en weer verbeteren ??? neen toch.

Neem een voorbeeld aan de website http://www.beaconspot.eu/



succes verder, maar aub koerswijzigen !!!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: De lancering van de iarl

#17 Bericht door pa5cal »

Pedro, hij gaf aan dat hij NIET via mail wilde werken. dus dat gaat niet gebeuren. Ik vind de site een goed initiatief, u kunt nochschoon alle belgische data bijwerken straks! weten we zeker dat het up to date is.

-P

pd0zry
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2011, 18:33
Roepletters: pd0zry

Re: De lancering van de iarl

#18 Bericht door pd0zry »

on7wp schreef:goed idee, met alle respect maar zo gaat dat niet werken...

ooit al eens van WEB 2.0 gehoord daar ???? Laat de gebruikers zelf editeren want op deze manier komt het nooit goed. De beschikbare info is zwaar achterhaaald (althans toch voor belgie)

ga je alles via mailtjes heen en weer verbeteren ??? neen toch.

Neem een voorbeeld aan de website http://www.beaconspot.eu/



succes verder, maar aub koerswijzigen !!!
Meschien heb je dan niet goed opgelet maar login's zijn verkrijgbaar zodat je zelf informatie kan aanpassen in de database

overgens heb ik op beaconspot het idee of ik op een website uit 1996 zit.....

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: De lancering van de iarl

#19 Bericht door pc1mb »

Fraai repeaterkaartje, dat is nog es een stuk handiger dan lijsten.

Een paar opmerkingen:
- als je er eentje aanklikt, vervaagt de rest fors, wat het kaartje onoverzichtelijk maakt. Ik kan maar 1 manier vinden om dat ongedaan te maken, en dat is de kaart verplaatsen. Misschien een andere manier kiezen om de gekozen repeater te highlighten? Zelfs geen highlight vind ik fraaier dan zo.
- waar zijn die sterren voor? Staat er niet bij en lijkt niets te doen als je 'm aanklikt.
- bandkeuze werkt niet helemaal, ik krijg 2m niet uitgeschakeld. Ja, het vinkje gaat wel weg, maar de repeaters blijven staan, op de kaart en in de lijst.

@on7wp: klik eens op "not logged in" :wink:

Gebruikersavatar
pd0mz
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2011, 02:11
Roepletters: PD0MZ
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#20 Bericht door pd0mz »

Het sterretje is nog een stukje niet geïmplementeerde functionaliteit die op de planning staat. Het is uiteindelijk de bedoeling dat je aan de hand van de beschikbare repeaters je eigen lijsten met "favorieten" kunt opstellen, zodat je deze later gemakkelijk met anderen kunt delen of op je porto/basisset kunt inprogrammeren met de beschikbare exportfunctionaliteit.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het testen en het rapporteren van gebreken; zoals Ed ook al opmerkte staat het project nog in de kinderschoenen en betreft het een eerste versie van de publieke bèta. Zonder feedback zou het project niet kunnen bestaan, het is immers van amateur voor amateurs. Aan de achterkant wordt hard gewerkt om alle opmerkingen en foutrapportages te verhelpen!

We houden jullie op de hoogte.

73,
Wijnand
Veel grootse resultaten zijn meer tot stand gekomen door wilde ideeën en blinde moed, dan door kennis van zaken

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: De lancering van de iarl

#21 Bericht door pc1mb »

Voor een betaversie is dit echt al heel erg fraai !

Dus waar ik kritisch ben, moet dat absoluut als opbouwend gelezen worden :wink:

Wat ik ook nog wel eens graag zou zien, maar waarschijnlijk buiten de scope van deze site valt (je begeeft je daarmee op commercieel glad ijs) is een overzichtje van de fysieke(!) zendamateur winkels die nog bestaan, met openingstijden enzo. Zijn er niet zo veel meer en toch is het wel eens leuk om een produkt te *zien* voordat je het koopt. En dan niet van een vage foto met incomplete specificaties zoals in veel webwinkels het geval... (zoek bv. eens een mobiele antenne - zelfs de lengte staat er bij zeker de helft van de sites niet bij! Wat moet je daar nou mee... ja googlen op het typenummer en hopen dat een andere site z'n produktpresentatie beter voor elkaar heeft...)

In "het wereldje" kent "men" de "bekende adressen" wel - een heel hoog "ons kent ons" gehalte - maar om nou te zeggen dat ik ze als beginnend amateur makkelijk weet te vinden, nou nee... het zijn vaak kleine winkeltjes en de gouden gids heeft er geen eigen categorie voor zullen we maar zeggen :wink:

Gebruikersavatar
pd0mz
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2011, 02:11
Roepletters: PD0MZ
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#22 Bericht door pd0mz »

Marcel,

Dat is niet eens zo'n heel erg gek idee, echter willen we eerst de lijst met repeaters zo compleet mogelijk maken. Verder ligt het verzoek klaar om de boel ook gereed te maken voor bakens en transponders, dit zullen de volgende items worden als de eerste kinderziektes gladgestreken zijn.
Veel grootse resultaten zijn meer tot stand gekomen door wilde ideeën en blinde moed, dan door kennis van zaken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#23 Bericht door PE2AAB »

Hmm..

Gebruikersnaam blijkt hoofdletter gevoelig. Lastig. Had de capslock aangezet tijdens het intypen van mijn call. Doe ik normaal ook maar dan kan ik met kleine letters ook inloggen..

Naja..

Als ik dan ingelogd ben blijft er een zandlopertje draaien en gebeurd er verder niets.

Helaas.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2AAB schreef:Hmm..
Als ik dan ingelogd ben blijft er een zandlopertje draaien en gebeurd er verder niets.

Helaas.

Deze ervaring had ik vanmiddag op mijn werk met IE ook. Nu met Firefox thuis gaat het goed.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: De lancering van de iarl

#25 Bericht door PA3BAS »

Mooi initiatief. Helaas op een iPad een regelrechte ramp. Niet mee te werken. Later eens met een andre apparaat proberen.
.... But will it blend?

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: De lancering van de iarl

#26 Bericht door pe5ed »

Rustig aan rustig aan, er zijn plannen voor ook nog andere interfaces.
Dank voor alle response tot nu toe overigens,
Lijst locaties met actuelere gegevens mag je naar mij pb'en.
Vooral op dit moment benelux en duitsland/frankrijk/italie/spanje !

Gebruikersavatar
on5rz
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 mar 2008, 22:55

Re: De lancering van de iarl

#27 Bericht door on5rz »

Wanneer heb je nood aan repeaters ?
Niet als je achter de PC zit te koekeloeren.
De meest gebruiksvriendelijke app voor android is veruit RFinder van W2CYK met maps, lijstjes, exports, edit-functie.
Alleen jammer dat dit de volle 2,5 euro kost en daar heeft deze website een streepje voor. Jammer genoeg zwart scherm op de droid momenteel.
http://www2.qrz.com/db/W2CYK

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: De lancering van de iarl

#28 Bericht door pc1mb »

Wist je dat android ook een webbrowser aan boord heeft?

Ik hoef niet voor alles een app hoor, die permanent ruimte inneemt op de foon... liever een paar goeie websites, en apps alleen voor dingen die echt niet (handig) via het web kunnen.

Gebruikersavatar
pd0mz
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2011, 02:11
Roepletters: PD0MZ
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De lancering van de iarl

#29 Bericht door pd0mz »

Er is nu een bugtracker bereikbaar via:

https://bugs.iarl.org/

Je kunt hier alle gebreken/op- en aanmerkingen aanmelden, via deze weg kunnen we beter prioriteiten aanbrengen in de verzoeken die ons van allerlei kanten bereiken.

Alvast dank voor jullie input!

Het probleem met mobiele apparaten is vooral dat ik geen iPad en/of iPhone in mijn bezit heb, ik ben wel in het bezit van een Android telefoon en we zijn ook al bezig met het ontwikkelen van een versie van de website die goed op Android telefoons werkt.
Laatst gewijzigd door pd0mz op 17 dec 2011, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel grootse resultaten zijn meer tot stand gekomen door wilde ideeën en blinde moed, dan door kennis van zaken

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: De lancering van de iarl

#30 Bericht door pe5ed »

ON5RZ, precies,
Geduld geduld
Als jullie ons kunnen helpen met de data, dan kunnen wij ons best doen voor extra's
Het staat en valt met de data in eerste instantie, anders hebben andere interfaces geen enkele zin tenslotte.
Verder is het tijd, en de juiste mensen en kennis.

Plaats reactie