Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Dordrecht01
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:33
Roepletters: PA3XXX

Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#1 Bericht door Dordrecht01 »

Ik ben al lange tijd groot fan van de repeater PI2NOS omdat het technisch een prachtig systeem is voor het Nederlandse zendamateurisme. De laatste tijd word veel geklierd en bij veel zendamateurs is duidelijk dat in Dordrecht veel van de ellende te vinden is maar als je je mond open doet moet je uitkijken dat je geen steen door je ruit krijgt of erger want de personen om wie het gaat is gewoon tuig!

De laatste tijd zijn veel gekke geluiden te horen. Deze komen voornamelijk uit dordrecht en rotterdam. Dit zijn gewoon zendamateur maar proberen pi2nos weg te krijgen omdat hun gedrag door andere gebruikers daar niet goed wordt gevonden. Het is gewoon een schande dat deze personen zendamateur zijn want ze zorgen ervoor dat de hobby een slechte naam krijgt, en dat vinden ze allemaal nog prachtig ook.

Gisteren gebeurde het ook weer. Er was een qso gaande en opeens midden in het gesprek is [verwijderd] Peter ineens dwars door het gesprek heen te horen alsof er niemand anders zat. Ze vinden hier in dordrecht namelijk dat ze recht hebben op repeatergebruik ook al kunnen ze elkaar prima horen. Andere amateurs zijn paalklevers volgens hun en daarom denken ze dat ze van alles mogen. Van tevoren spreken ze elkaar op kanaal 26 op 27MC en daar hebben ze de grootste pret en word precies bedacht hoe ze het gaan aanpakken. Degenen die dit het meeste doen zijn [verwijderd] Bart en [verwijderd] Willem. Ze proberen altijd mensen uit hun tent te lokken en vinden de dierengeluiden prachtig. Ze doen net alsof ze niet weten wie het zijn maar zijn volledig schijnheilig. Iedere week hoor je wel een paar keer hetzelfde grapje. Ze worden gevolgd door bijvoorbeeld [verwijderd] en ook [verwijderd] Aad. Deze laatsten zijn figuren die helemaal niets met het echte zendamateurisme te maken hebben en ze volgen [verwijderd] en [verwijderd] blind en spelen het spelletje mee, gewoon meelopers.

Ook hoor je op de Dordtse huisfrequentie 145.275 vaak gesprekken die heel opruiend zijn en hebben ze het vaak over de 70 waarmee pi2nos bedoeld word. Vooral [verwijderd] is er doelbewust op uit om de repeater in de problemen te brengen maar dit lukt hem lekker niet. Er zijn veel meer personen die hiermee verbonden zijn. De meeste dierengeluiden komen ook uit het centrum van Dordrecht.. Ook is in Rotterdam iemand actief die zich geit noemt en vooral zichzelf reuze grappig vind. Dit is ook een zendamateur. Ik maak zijn call en die uit dordrecht nu nog niet bekend want ik wil niet op mijn geweten hebben dat zijn huis in de fik gaat maar in de wandelgangen van Dordrecht is dit al een paar keer geroepen.

Ik schrijf dit omdat dit helemaal niets met normaal zendamateurisme te maken heeft. Het zijn gewoon personen die er lol in hebben om anderen te gallen en te pesten. Het heeft ook helemaal niets met colegialiteit te maken en is gewoon de boel opstoken voor de lol net zolang tot niemand het meer leuk vind. Hoe meer je kritiek geeft hoe meer lol hebben deze lui, dit is al jarenlang het zelfde en zal ook nooit overgaan. Ze denken namelijk dat ze alles mogen zeggen en dat doen ze dus ook. Zieke mannetjes waarvoor je moet uitkijken.

Dordrecht heeft een hele slechte naam op dit gebied maar ik wil graag zeggen dat er ook heel veel goeie zendamateurs wonen. Dit bericht is hopenlijk een goed begin om informatie uit te wisselen die helpen om van dit probleem een oplossing te vinden. Ik zal hier ook linkjes naar opnames plaatsen. Het voorbeeld van vandaag hoor je hier:

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2018/05/13/19/55/10

Het duurt ongeveer een half uur. Er word gewoon gepraat en [verwijderd] gaat er opeens dwars doorheen praten en doet net of hij de anderen niet hoort. Je kan al snel horen dat hij ze toch wel hoort want hij reageert er op. Na ongeveer 5 minuten nemen ze de repeater over, er wordt dan ook geknepen., is niet okee maar wel te begrijpen. Als ze de repeater overgenomen hebben gaan ze heel scheinheilig doen dat ze nooit een normaal gesprek kunnen voeren maar er is in de afgelopen maanden zoveel troep voorbijgekomen van deze nepamateurs dat het nodig is dat ze eens bij naam genoemd worden.

Er is ook nog een ander fragment waar het heel duidelijk is:

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2018/04/30/20/03/40 een klein stukje waarop [verwijderd] schijnheilig doet en ook [verwijderd] meldt zich. Even daarna:

https://pc7x.net/api/stream/pi2nos/2018/04/30/20/15/00 waarbij eerst [verwijderd] zich inmeld bij [verwijderd] die meteen ook weer begint over de dierengeluiden en ook in het complot zit.

Luister zelf maar want je merkt meteen dat het allemaal doorgestoken kaart is want van te voren is het allemaal uitgedacht.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die er zo over denken.

73 vanuit Dordrecht

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#2 Bericht door Randy »

Spijker. Kop. Raak.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#3 Bericht door PE2AAB »

Vergunning gehaald om hun HF Transceivers, afgestemd op 27.555, legaal in huis te kunnen hebben.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#4 Bericht door johnp »

Het noemen van roepnamen in dit soort gevallen is volgens de voorwaarden van het forum niet toegestaan. Omdat de calls in dit geval ook in de autiofragmenten zitten, en daarmee niet alleen hier bekendgemaakt worden, zie ik het dit keer door de vingers.

Houd hier in het vervolg rekening mee!

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#5 Bericht door pe1rxq »

Heb je deze info ook al aan het AT gemeld?
Want hier op het forum gaan we het niet oplossen....

Dordrecht01
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:33
Roepletters: PA3XXX

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#6 Bericht door Dordrecht01 »

pe1rxq schreef:Heb je deze info ook al aan het AT gemeld?
Want hier op het forum gaan we het niet oplossen....
ze hebben bij agentschaptelecom een emailtje van me gestuurd gekregen waarin ik het allemaal uitgelegd heb maar ik kreeg alleen een automatische reaktie van ze terug waarin ze zeiden dat ze niet op alle meldingen kunnen ingaan. Daarom heb ik ook het bericht hier gestuurd omdat het alweer een tijdje geleden is en er helemaal niets gedaan lijkt te worden door agentschaptelecom.

Het is zo ongelovelijk dat dit allemaal zo maar kan, ik ben al een hele tijd amateur maar het lijkt wel of er helemaal geen regeltjes meer gelden en dat weten ze hier in Dordrecht heel precies want dat roepen ze ook op de frequentie. Ze mogen alles zeggen en vinden ook dat geiten en hanen mogen kukelen en dat ze er fan van zijn. Dat is ook logisch want het zijn allemaal vrienden van elkaar die dit doen.

73

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#7 Bericht door PA1RLM »

Ik zou gewoon een storingsmelding doen (https://meld.at-ez.nl/storingsmelding/f ... 2176687494:::::)
Hierop krijg je een dossier nummer en daarmee kan je altijd vragen stellen.

Dordrecht01
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:33
Roepletters: PA3XXX

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#8 Bericht door Dordrecht01 »

PA1RLM schreef:Ik zou gewoon een storingsmelding doen (https://meld.at-ez.nl/storingsmelding/f ... 2176687494:::::)
Hierop krijg je een dossier nummer en daarmee kan je altijd vragen stellen.
Dat deed ik ook maar dan op het speciale email adres waar je dit kan melden

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#9 Bericht door PA1RLM »

Dit lijkt het zelfde maar is het in mijn ogen niet. Het email adres is 1 grote hoop waar men info verzameld.
Het is niet gezegd dat dit actie oplevert. Het komt dus op 1 grote hoop.
De storingsmelding zorgt ervoor dat er een dossier aangemaakt zal worden met jou storingsmelding.
Dit dossier nummer zal je dan ook krijgen en als je vragen of aanvullingen hebt kan je verwijzen naar dit
dossier nummer. (dus een klein hoopje met alleen jou melding)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#10 Bericht door PA2RU »

PI2NOS is maatschappelijk gezien een mislukt experiment...
73 René PA2RU

Roy pd8rw
Berichten: 487
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#11 Bericht door Roy pd8rw »

PA2RU schreef:PI2NOS is maatschappelijk gezien een mislukt experiment...
Het expiriment is wel degelijk gelukt

Het laat perfect horen hoe verknipt de maatschappij is geworden

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#12 Bericht door PA2RU »

royaal schreef:
PA2RU schreef:PI2NOS is maatschappelijk gezien een mislukt experiment...
Het expiriment is wel degelijk gelukt

Het laat perfect horen hoe verknipt de maatschappij is geworden
Kul ,
Het grootste gros van de maatschappij krijgt hier helemaal niks van mee , want hoeveel zend en luisteramateurs is ons land rijk?
Dat is slecht 2% van de bevolking....een verwaarloosbaar aandeel dus..
Dit experiment is helaas jammerlijk mislukt : de amateurwereld in ons land is nog lang niet klaar voor een repeater van dit caliber.
73 René PA2RU

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#13 Bericht door TomNL »

PA2RU schreef: Het grootste gros van de maatschappij krijgt hier helemaal niks van mee , want hoeveel zend en luisteramateurs is ons land rijk?
Dat is slecht 2% van de bevolking....een verwaarloosbaar aandeel dus..
Uitgaande van 15.000 zendamateurs, zijn dat 325000 luisteramateurs. Ik denk dat het <1% van de bevolking is.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#14 Bericht door pe5t »

Niet meer dan 1 op de 1000, zo'n 0,1% dus.

Over wat vervelende lui op een repeater maken ze zich bij AT overigens niet druk.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Gedrag van zendamateurs in de buurt van Dordrecht

#15 Bericht door PA0BAK »

En ik denk, dat het ook minder dan 1% van de zendamateurs is.
De meesten van ons zijn gewone nette (hobby) techneuten :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gesloten