Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#301 Bericht door on4avt »

PA8MC
Die fusion hebben we ook hier lokaal. je kan die zelf bedienen. Is niet zo met PI2NOS dacht ik.
Natuurlijk blijft er altijd een zekere beleefdheids- vorm. Bij een eerste contact noem ik nooit iemand bij zijn voornaam.
1 omdat ik die nog niet ken, hi!
2 ben niet zo snel als sommige die alles van je weten 2 seconden dat ge uw call hebt gezegd.
3 Als het tegen station zijn naam heeft gezegd ,ga ik die dan aanspreken daarmee,

Onze hobby heeft niks te maken met winkels of restaurents etc, uitgenomen ham story' :lol:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#302 Bericht door PA2RU »

DK1NL schreef:Op de band heb ik daar ook geen moeite mee.

Ik werk echter ook regelmatig in België en Duitsland en daar is het toch wel gebruikelijk dat je iemand met U of Sie aanspreekt.
Dat heeft denk ik meer te maken met de cultuur dan met mentaliteit...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#303 Bericht door PA0ETE »

Geen zendhobby maar wel grappig in dit kader om te laten lezen. Dit is een mailtje dat ik eergisteren kreeg als reactie op een serieus gestelde mail van mij bij de online supermarkt waar ik vaak mijn boodschappen bestel. Op basis van eerdere correspondentie kan ik melden dat dit kennelijk op basis van beleid zo gebeurt. Ik gebruikte zelf (ook vanwege die eerdere ervaring) wel je en jij in mijn mail aan hen, maar die was beslist niet zo "popi" gesteld:

Hoi John,

Dank je wel voor jouw berichtje.

Wat onwijs vervelend dat er wat mis gaat met jouw betaling.

We hebben een foutje gemaakt met ons systeem. De mail die we je hebben
gestuurd, had niet gestuurd mogen worden. We hebben helemaal niet
geprobeerd de bedragen te incasseren. Wat in de mail staat klopt dus niet.

De bedragen moeten wel nog betaald worden, maar om te zorgen dat het
systeem niet nog meer van slag raakt, willen we je vragen of je de bedragen wil
overmaken. Dan weten we zeker dat het goed gaat!

Alvast bedankt.

Fijne dag!

Elise


I rest my case :lol:

Ik vond het overigens niet vervelend. Ik word graag door iedereen met 'je' aangesproken, maar dit gaat mij ook wel ietsje te ver :D

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#304 Bericht door PA8MC »

on4avt schreef:PA8MC
Die fusion hebben we ook hier lokaal. je kan die zelf bedienen. Is niet zo met PI2NOS dacht ik.
De Fusion repeaters ON0LGE en ON0MLB kan ik ook zelf bedienen. Als ik bv. een QSO wil met de vrienden in Noord-Duitsland open ik de room "DL-Nordwest". Om maar een voorbeeld te noemen.

En wat PI2NOS betreft: toen ik QRV werd vanuit Maastricht was dat de eerste repeater die ik hoorde. Er staat er eentje in Maastricht. Ik wist toen nog niet dat PI2NOS een landelijke repeater is. Ik heb toen aan een bevriende amateur uit Maastricht gevraagd of PI2NOS de repeater van het zothuis van Maastricht is omdat er steeds iemand, zonder roepletters, naar koekjes vroeg.En dat dagenlang.

Casper - PA3CAS
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2016, 10:23
Roepletters: PA3CAS
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#305 Bericht door Casper - PA3CAS »

PA2RU schreef:
PE1PQX schreef: Het 'Je' en 'Jij'-en hier in Nederland is te 'gewoon' geworden, we zijn te amicaal geworden.
Dacht altijd dat we op onze banden allemaal gelijk zijn ongeacht ras , geloof of politieke overtuiging..
Ik heb er geen moeite mee dat iemand me met je of jij aanspreekt op de banden..dat word voor personeel wel anders in een winkel , restaurant etc etc..
Daar word gewoon van personeel verwacht dat ze klanten met 'u' aanspreken...
Ik wordt in een winkel nooit met u aangesproken. Meestal met "Hai" Ik wacht dan altijd even en zeg dan: "ja, u ook een goede -morgen/-middag/-avond" terug, in de hoop dat ze de hint oppakken, maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Om dan even weer on-topic te gaan; ik ben ook van mening dat we als we ons op de amateurbanden begeven allemaal gelijk zijn, en elkaar mogen tutoyeren.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#306 Bericht door Radioot »

PA0ETE schreef:je en jij
Ooit gaapte tussen het Duitse ‘Du’ en ‘Sie’ een wereld van verschil. Mensen die onderling geen intieme betrekkingen onderhielden, spraken elkaar in beginsel met u aan....

Er waren enkele uitzonderingen op deze regel: schoorsteenvegers, daklozen, brandweermannen, militairen met dezelfde rang, zenderamateurs en leden van de SPD mochten elkaar tutoyeren. Maar het hóefde niet. ‘Doe jij maar wat u goeddunkt’, zei de vroegere SPD-leider Herbert Wehner ooit tegen een eenvoudige partijgenoot die kenbaar had gemaakt te willen dutzen...

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb202182/

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#307 Bericht door PH4CK »

of zoals mijn opa zei : zeg maar jij tegen mij, ik haat U.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

PA7N
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:22
Roepletters: PA7N

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#308 Bericht door PA7N »

Ik zit de afgelopen dagen wat op PI2NOS te luisteren en het is werkelijk ongelooflijk wat je daar te horen krijgt. Schelden, vloeken en tieren. Zo erg dat ik denk dat ze het (technisch schitterende) netwerk maar beter uit kunnen zetten. Heel erg sneu. Ik zou zo snel geen andere oplossing weten. Het is helaas niet één klier maar het zijn er veel meer. Waaronder ook zendamateurs.

Als ik aan iemand deze hobby wil demonstreren moet ik zorgen dat ik niet (per ongeluk) PI2NOS laat horen. Het enige wat ik kan bedenken is het netwerk omzetten in een digitaal netwerk zodat je de toegang kunt regelen. Of je houdt dit analoog netwerk maar maakt een klein apparaatje die een unieke tooncode (digitale hashcode) voor elke uitzending genereert waarmee je toegang krijgt. In die hashcode zit je call. Die hashcode moet dan tijds afhankelijk zijn zodat kopiëren geen zin heeft. Zeg maar een soort van unieke handtekening bij elke uitzending.

Tja, misschien wat ingewikkeld...
73/72 PA7N, Erwin.
pa7n.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#309 Bericht door PE2AAB »

PA7N schreef:...Het is helaas niet één klier maar het zijn er veel meer.....
Het werkt wel net als een olievlek. Een paar notoire ellendelingen kloten andere labiele personen op en laaien het vuur op. Die notoire treiteraars zijn bij een ieder bekend en helpen met een klein clubje een heel project om zeep. Triest en heel erg jammer.
We spreken over een volwassen man die met zijn volle verstand (voor zover dat mogelijk is) dagen aan een stuk een raar stemmetje opzet, soms zelfs in het bijzijn van anderen.
Vreemd gedrag.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#310 Bericht door Rene - pg3r »

PE2AAB schreef:We spreken over een volwassen man
Een meerderjarige man, hooguit.

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#311 Bericht door PE1KEL »

PA0ETE schreef:I rest my case :lol:

Ik vond het overigens niet vervelend. Ik word graag door iedereen met 'je' aangesproken, maar dit gaat mij ook wel ietsje te ver :D
Dan heb je nog nooit een arbeidsovereenkomst gelezen van Coolblue.
Mijn zoon kreeg er een binnen, wat een popie-jopie gedoe.
Als ik er zo een kreeg dan nam ik het bedrijf totaal niet meer serieus.
Maar ja, het zal wel aan mijn leeftijd liggen...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#312 Bericht door PE2AAB »

Rene - pg3r schreef:
PE2AAB schreef:We spreken over een volwassen man
Een meerderjarige man, hooguit.
;-)

Ja precies. Boven de 18. Maar zeker niet volwassen in gedrag.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

RuudV
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2018, 08:38
Roepletters: PD7RV

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#313 Bericht door RuudV »

PA7N schreef:Ik zit de afgelopen dagen wat op PI2NOS te luisteren en het is werkelijk ongelooflijk wat je daar te horen krijgt. Schelden, vloeken en tieren. Zo erg dat ik denk dat ze het (technisch schitterende) netwerk maar beter uit kunnen zetten.
Als je niet tegen dat schelden kan, kan je beter stoppen met het luisteren op NOS.
Zelf wacht ik even als het zo'n puinhoop is en kom later terug, veel simpeler dan het uitschakelen van de repeater.

PD7RV

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#314 Bericht door Pd2Juz »

Het zal wel tig keer gezegd zijn, maar ik snap absoluut niet dat er mensen reageren op geluiden en andere onzin.
Als nou niemand! zou reageren, dan zou de lol er toch af moeten gaan?
Pas geleden op zondag morgen vroeg een qsl gevoerd.
Een lolbroek zat steeds met zijn nagel op de microfoon te tikken.
We hebben het totaal genegeerd.
Op een gegeven moment hebben we toch gewonnen.
M.vr.gr. John

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#315 Bericht door pd0adl »

Is het geen idee om de NOS repeater via Echolink benaderbaar te maken op de tijden dat ie gesloten is?

Plaats reactie