Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#46 Bericht door PF9ZX »

Heb ik het nu weer over Willem, ik heb iets met deze naam. Ik bedoel Rinus. Ik haal steeds hem en KTO door elkaar ;-)
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#47 Bericht door PE9DX »

Wat betreft Rinus moet het misschien anders worden aangepakt.
In plaats van hem voor rotte vis uit te maken of met hem in discussie te treden zouden we de amateurs welke in qso gaan met hem op hun verantwoording moeten aanspreken dat ze in qso zijn met een wel heel vervelend iemand die weigert zijn call te noemen en onze hobby alleen maar ziet als een manier van tijdverdrijf en wat sociale praatjes, maar nooit een wezenlijke bijdrage aan de radiohobby zal ventileren.
Ik heb de indruk dat Rinus zich er niks van aantrekt, maar dat als je anderen aanspreekt op hun verantwoording deze hier gevoeliger voor zijn.

Johan.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#48 Bericht door PE2AAB »

Ook het AT moet dat opvallen en die zullen, indien gegrond, corrigerend optreden in de vorm van de 'gele kaart'
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#49 Bericht door PA4WK »

Beste Marcel,
Waarom mensen met naam en toenaam noemen op dit forum, en dan ook nog met de verkeerde naam en met een taalgebruik wat door de meeste mensen niet gewaardeerd word, Ook een forum is een openbaar medium en ik ben van mening dat je niet op deze manier over mensen hoort te praten, zeker niet op een openbaar medium. Als je dit op een repeater ook doet is het niet zo raar als mensen vervelend op je reageren.
Best 73's Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#50 Bericht door jan58 »

Het taalgebruik hier op het forum is soms net als op de repeater en in de dagelijkse
samenleving.
Vorige week werd een Belgische zendamateur eens verrot gescholden op de repeater.
Waarom ik weet het niet.Had hem net aanstaan.Heb ook verder niet meer geluisterd was er al weer klaarmee.
Maarja zo kom je ze in het dagelijkse leven toch ook tegen.
Kijk maar eens in het verkeer,maak je eens een klein foutje je hebt zo een middelvinger te pakken.Zolang het daar maar bij blijft is er niks aan de hand.
En dan op de werkplek,colega s die elkaar treiteren, het komt meer voor dan we
weten.Of bazen die hun personeel uitkafferen.We hebben het alemaal kunnen lezen in de krant.En het zijn allemaal dingen die de sfeer verpesten op welke manier dan ook.Tis jammer dat het allemaal gebeurt maar helaas de sameleving is aan het verharden en het word er denk ik vast niet beter op helaas.

pa9tv
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:03
Roepletters: PA9TV

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#51 Bericht door pa9tv »

jan58 schreef:Het taalgebruik hier op het forum is soms net als op de repeater en in de dagelijkse
samenleving.
Vorige week werd een Belgische zendamateur eens verrot gescholden op de repeater.
Waarom ik weet het niet.Had hem net aanstaan.Heb ook verder niet meer geluisterd was er al weer klaarmee.
Dat was een verhitte reactie op een paar bijzonder nare opmerkingen over N amateurs van deze belgische amateurs.

Ongetwijfeld hebben de betreffende amateurs hun harde woorden weer wat genuanceerd.

Soms heeft men het wel eens met elkaar aan de stok. Net als in het normale leven.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#52 Bericht door PA4WK »

Kan best zijn en het is (helaas) ook zo, maar moeten wij als amateurs hier aan mee doen of willen we de positieve uitzondering zijn.
Ik weiger om mij a-sociaal te gaan gedragen omdat de maatschappij verhard, en het tegenwoordig dus normaal gevonden moet worden.
Is het nou zo moeilijk om even na te denken wat en vooral hoe je iets zegt? en als je je ergens aan ergert, er zit op elke set een uit knop en de 70cm band is veel groter dan alleen PI2NOS. Je kunt ook net als in het normale leven ruzie maken maar je kunt ook je schouders ophalen en weg lopen en denken ach hij is niet wijzer.
73's Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#53 Bericht door jan58 »

PA4WK schreef:Kan best zijn en het is (helaas) ook zo, maar moeten wij als amateurs hier aan mee doen of willen we de positieve uitzondering zijn.
Ik weiger om mij a-sociaal te gaan gedragen omdat de maatschappij verhard, en het tegenwoordig dus normaal gevonden moet worden.
Is het nou zo moeilijk om even na te denken wat en vooral hoe je iets zegt? en als je je ergens aan ergert, er zit op elke set een uit knop en de 70cm band is veel groter dan alleen PI2NOS. Je kunt ook net als in het normale leven ruzie maken maar je kunt ook je schouders ophalen en weg lopen en denken ach hij is niet wijzer.
73's Wim PA4WK
Ben het helemaal met je eens.
Maar helaas,hoop dat ik geen gelijk heb,zal het niet anders worden.
Het zal denk ik aleen maar erger worden .Tis nu al oppassen,als je alleen maar een middelvinger krijgt heb je geluk.Voor zelfde geld word je achter het stuur in elkaar geslagen.En is dat nodig ......NEE!
Probeer de mens maar eens te veranderen?
Jammer dat het zo moet,waar en hoe dan ook en op welke manier.
We moeten toch op een normale en respekt volle manier met elkaar kunnen omgaan.
Gr Jan

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2489
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#54 Bericht door PA3DJS »

jan58 schreef:Het taalgebruik hier op het forum is soms net als op de repeater en in de dagelijkse
samenleving.
Vorige week werd een Belgische zendamateur eens verrot gescholden op de repeater.
Waarom ik weet het niet.Had hem net aanstaan.Heb ook verder niet meer geluisterd was er al weer klaarmee.
Maarja zo kom je ze in het dagelijkse leven toch ook tegen.
Kijk maar eens in het verkeer,maak je eens een klein foutje je hebt zo een middelvinger te pakken.Zolang het daar maar bij blijft is er niks aan de hand.
En dan op de werkplek,colega s die elkaar treiteren, het komt meer voor dan we
weten.Of bazen die hun personeel uitkafferen.We hebben het alemaal kunnen lezen in de krant.En het zijn allemaal dingen die de sfeer verpesten op welke manier dan ook.Tis jammer dat het allemaal gebeurt maar helaas de sameleving is aan het verharden en het word er denk ik vast niet beter op helaas.
Zoiets had ik een paar weken terug. Ik had flink met mijn kop zitten stressen (dus radio's uit). Tegen bedtijd zette ik de porto aan, en het eerste wat ik hoorde: "Wat ben jij toch een eikel zeg". Tegen wie het bedoeld was weet ik niet, ik heb de knop gelijk weer omgezet en daarna maar even RNE (738 kHz) aangezet en nog wat aan de 20m dipool gedaan.

Gelukkig winnen de pluspunten het nog steeds van de minpunten, anders had het wel erg stil geweest.

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#55 Bericht door PA1OKZ »

Is iemand al opgevallen dat de sfeer eigenlijk tegenwoordig uitstekend is?

Redenen:

- Intruders aangepakt
- Ontvangers aangepast ter filtering van de portoklierbakken
- Introductie van het meetnet
- En vers van de pers is PI3UTR weer op volle performance. De gebruiksdruk op PI2NOS wordt duidelijk minder...

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#56 Bericht door PA3JMS »

Ja, meestal in de luister modus, maar het valt op.

De leukste en creatiefste oplossing vindt ik het aanpassen van de ontvangers. Voorbeeldje van out of the box denken.

Je noemt het niet maar het lijkt er ook op dat er ook minder gereageerd wordt op verstoring in welke vorm dan ook. Het "negeer" advies wordt blijkbaar opgevolgd.
73 Jan

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#57 Bericht door PA4WK »

Ben benieuwd naar het schema van het CE (ChinaExport) filter.
73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#58 Bericht door PA4WK »

Naar mijn mening zijn de heren van hobby scoop goed bezig.
Het is weer leuk om te luisteten.
Overigens kan ik PI3UTR hier in Vianen letterlijk op een paperclip ontvangen, maar dat is op zich niet zo raar natuurlijk.
Maar ook daar mee goed bezig en hartelijk dank daar voor.
73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#59 Bericht door pb1a »

Ik luister weinig na PI2NOS. Alleen vanaf mijn tweede huis in de omgeving van Vierhouten. Valt mij wel mee. Als het een zooitje wordt gaat het volume van mijn set naar beneden en meestal is het binnen een uurtje weer opgelost Dus hoor ik er weinig van. Als ik wat zeg hou ik het uitermate kort en ik merk dat dat gerespecteerd wordt.
Technisch gezien vind ik het een hoogstandje. Afgelopen weekeinde zelfs geen verkeerd woord gehoord. Het beste is om onaangepast gedrag dood te zwijgen. Houdt het vanzelf wel een keer op. En voor AT appeltje eitje. Ze hoeven nu maar 1 frequentie in de gaten te houden en af een toe een gele kaart uitschrijven met een flinke factuur eronder is ook nog goed voor de staatskas HI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 307
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#60 Bericht door Ron01 »

Even een bericht van een luisteramateur, vandaag heb ik met kromme tenen aangehoord hoe PA0ETE door een collega-amateur werd aangevallen. Puur omdat er een stukje in het Engels werd uitgezonden.
De sfeer was m.i. behoorlijk agressief en aanvallend, de desbetreffende amateur had moeite met de Engelse taal en ging op de persoonlijke tour richting PA0ETE. Terwijl deze (zoals hij ook zei) probeerde het iedereen naar de zin te maken.
Afijn, er werden over en weer (on)redelijke opmerkingen gemaakt. En al heb ik misschien geen recht van spreken, ik vond het zendamateur-onwaardig.
Natuurlijk blijven er altijd meningsverschillen bestaan, maar speel niet op de man. Een gezonde discussie moet kunnen maar hou je fatsoen en toon je een waardig zendamateur.

73 Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Plaats reactie