Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#181 Bericht door Ron01 »

PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.
oa bootavonturen, 2 vrouwen aan boord, vieze ouwe mannetjespraat, blabla praatgroepjes etc.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?

Zal er maar aan moeten wennen want dit is de norm, geloof ik :|
Geheel mee eens, zelfs OM's die al jaren hun licentie hebben misdragen zich door sexistische uitspraken te doen en zich zwak gezegd niet aan de protocollen houden. Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. Ik vermoed dat ze zich boven de rest verheven voelen of op zijn minst denken uitspraken te mogen doen die op het randje kunnen zijn.
Een grapje moet kunnen maar men moet niet vergeten dat er altijd veel mensen meeluisteren.
Ik luister graag naar NOS, en naar de technische praat van mede amateurs, maar de platte opmerkingen kunnen me gestolen worden, een geintje daargelaten.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#182 Bericht door SWL nl 5321 »

Marcel en Charles,

Sommige Radiozendamateurs zijn net Störche;

Hoog op de poten
Slecht in de veren
Een grote bek. :cry:

Helaas niet alleen op de "berucht wordende praatpaal" !!

Robert.
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#183 Bericht door pb1a »

Ron01 schreef:
PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.
oa bootavonturen, 2 vrouwen aan boord, vieze ouwe mannetjespraat, blabla praatgroepjes etc.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?

Zal er maar aan moeten wennen want dit is de norm, geloof ik :|
Geheel mee eens, zelfs OM's die al jaren hun licentie hebben misdragen zich door sexistische uitspraken te doen en zich zwak gezegd niet aan de protocollen houden. Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. Ik vermoed dat ze zich boven de rest verheven voelen of op zijn minst denken uitspraken te mogen doen die op het randje kunnen zijn.
Een grapje moet kunnen maar men moet niet vergeten dat er altijd veel mensen meeluisteren.
Ik luister graag naar NOS, en naar de technische praat van mede amateurs, maar de platte opmerkingen kunnen me gestolen worden, een geintje daargelaten.
Dit zelfde heb ik ook tegen de organisatie van Hobbyscoop gezegd. Dat dit soort uitspraken mijn kinderen demotiveren om een licentie te halen. (Elke ouder die zendamateur is vind het leuk als je kinderen volgen in je hobby)
Het antwoord van hobbyscoop was "Wij hebben met jou kinderen geen donder te maken, dan gaan ze maar wat anders doen".

Ik heb de moet gewoon opgegeven als het gaat om PI2NOS Jammer!!

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#184 Bericht door PE1PQX »

pb1a schreef:
Ron01 schreef:
PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.
oa bootavonturen, 2 vrouwen aan boord, vieze ouwe mannetjespraat, blabla praatgroepjes etc.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?

Zal er maar aan moeten wennen want dit is de norm, geloof ik :|
Geheel mee eens, zelfs OM's die al jaren hun licentie hebben misdragen zich door sexistische uitspraken te doen en zich zwak gezegd niet aan de protocollen houden. Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. Ik vermoed dat ze zich boven de rest verheven voelen of op zijn minst denken uitspraken te mogen doen die op het randje kunnen zijn.
Een grapje moet kunnen maar men moet niet vergeten dat er altijd veel mensen meeluisteren.
Ik luister graag naar NOS, en naar de technische praat van mede amateurs, maar de platte opmerkingen kunnen me gestolen worden, een geintje daargelaten.
Dit zelfde heb ik ook tegen de organisatie van Hobbyscoop gezegd. Dat dit soort uitspraken mijn kinderen demotiveren om een licentie te halen. (Elke ouder die zendamateur is vind het leuk als je kinderen volgen in je hobby)
Het antwoord van hobbyscoop was "Wij hebben met jou kinderen geen donder te maken, dan gaan ze maar wat anders doen".

Ik heb de moet gewoon opgegeven als het gaat om PI2NOS Jammer!!

Gr. Anne PB1A
Jammer dat er zo geredeneerd wordt, als je Mischa OKZ mailt zal er geheid een netter genuanceerder antwoord komen.
Hobbyscoop zal zo echt geen punten scoren op het gebied van 'zendamateurisme promoten'.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

-Verwijderd account

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#185 Bericht door -Verwijderd account »

PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?
Inderdaad zijn QSO's betreffende radiotechniek en aanverwante zaken zeldzaam geworden. Niet alleen op de Hobbyscoop-repeaters, maar ook elders. Het maakt tegenwoordig totaal niet meer uit welke frequentie en welke mode gebruikt wordt, het is overal meer van hetzelfde. Zelden technische zaken die besproken worden.
En aangezien vrijwel alle apparatuur tegenwoordig moeiteloos verkrijgbaar is tegen lage prijzen, dat zal zeker en vast hieraan bijdragen.
Ook op marktplaats en Ebay is ontzettend veel te koop tegen -soms- dumpprijzen.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil nu nog is tussen een CB-amateur en een radio-amateur? Ik hoor dat niet meer bij het beluisteren van de banden. :shock:


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#186 Bericht door Ron01 »

PE1PQX schreef:
pb1a schreef:
Ron01 schreef:
PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.
oa bootavonturen, 2 vrouwen aan boord, vieze ouwe mannetjespraat, blabla praatgroepjes etc.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?

Zal er maar aan moeten wennen want dit is de norm, geloof ik :|
Geheel mee eens, zelfs OM's die al jaren hun licentie hebben misdragen zich door sexistische uitspraken te doen en zich zwak gezegd niet aan de protocollen houden. Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. Ik vermoed dat ze zich boven de rest verheven voelen of op zijn minst denken uitspraken te mogen doen die op het randje kunnen zijn.
Een grapje moet kunnen maar men moet niet vergeten dat er altijd veel mensen meeluisteren.
Ik luister graag naar NOS, en naar de technische praat van mede amateurs, maar de platte opmerkingen kunnen me gestolen worden, een geintje daargelaten.
Dit zelfde heb ik ook tegen de organisatie van Hobbyscoop gezegd. Dat dit soort uitspraken mijn kinderen demotiveren om een licentie te halen. (Elke ouder die zendamateur is vind het leuk als je kinderen volgen in je hobby)
Het antwoord van hobbyscoop was "Wij hebben met jou kinderen geen donder te maken, dan gaan ze maar wat anders doen".

Ik heb de moet gewoon opgegeven als het gaat om PI2NOS Jammer!!

Gr. Anne PB1A
Jammer dat er zo geredeneerd wordt, als je Mischa OKZ mailt zal er geheid een netter genuanceerder antwoord komen.
Hobbyscoop zal zo echt geen punten scoren op het gebied van 'zendamateurisme promoten'.
Alle lof voor Mischa (OKZ) en hobbyscoop medewerkers, geen kwaad woord daarover. Maar als mede-amateurs ondanks alle inzet van deze mensen, de repeater(s) misbruiken en van alles ventileren, gaat een groot deel van de goedbedoelde inzet verloren. Daar zouden de amateurs eens bij na moeten denken, deze mensen stoppen zoveel tijd-energie en geld erin om dit tot een succes te maken. Heb daar dan ook respect voor en besef dan ook dat dit de sfeer ten goede komt.
We zijn niet allemaal gelijk, hebben niet dezelfde interesse's, maar hou rekening met elkaar.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#187 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE2CH schreef:
PA5E schreef:Valt me op na enkele jaren afwezig te zijn met zendamateurisme dat er best wel veel 'geouwehoer' op de landelijke repeater is.
Mag wel op z'n tijd maar enkelen (gelicenceerden) blijven maar doordraven over allerlei onzinnigheid.

Dit heeft toch totaal niets te maken met techniek, experimenteel radio onderzoek?
Inderdaad zijn QSO's betreffende radiotechniek en aanverwante zaken zeldzaam geworden. Niet alleen op de Hobbyscoop-repeaters, maar ook elders. Het maakt tegenwoordig totaal niet meer uit welke frequentie en welke mode gebruikt wordt, het is overal meer van hetzelfde. Zelden technische zaken die besproken worden.
En aangezien vrijwel alle apparatuur tegenwoordig moeiteloos verkrijgbaar is tegen lage prijzen, dat zal zeker en vast hieraan bijdragen.
Ook op marktplaats en Ebay is ontzettend veel te koop tegen -soms- dumpprijzen.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil nu nog is tussen een CB-amateur en een radio-amateur? Ik hoor dat niet meer bij het beluisteren van de banden. :shock:


Charles - PE2CH

Kijk Charles, dat laatste heb ik nou ook.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

-Verwijderd account

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#188 Bericht door -Verwijderd account »

Tja, na verloop van tijd vallen een aantal zaken op :)
Zowel op de CB-band als op de amateurbanden is de hoeveelheid activiteit behoorlijk gedaald, het is aanmerkelijk stiller geworden. Als je de praatpalen tenminste niet meetelt :mrgreen:

Maar nog meer valt op dat het nivo van de CB-amateur merkbaar gestegen is en die van de radio-amateur juist behoorlijk gedaald...
En dit laatste was voor mij reden voor die laatste zin in mijn voorgaande post.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#189 Bericht door pb1a »

PE2CH schreef:Tja, na verloop van tijd vallen een aantal zaken op :)
Zowel op de CB-band als op de amateurbanden is de hoeveelheid activiteit behoorlijk gedaald, het is aanmerkelijk stiller geworden. Als je de praatpalen tenminste niet meetelt :mrgreen:

Maar nog meer valt op dat het nivo van de CB-amateur merkbaar gestegen is en die van de radio-amateur juist behoorlijk gedaald...
En dit laatste was voor mij reden voor die laatste zin in mijn voorgaande post.

Ik zit al 30 jaar niet meer op CB. Zat trouwens meer op 3 meter, maar daar ben ik ongeveer 30 jaar geleden nadat ik mijn licentie heb gehaald beide mee gestopt.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#190 Bericht door PA1OKZ »

De beste stuurlui staan overduidelijk weer eens een keer aan wal. Wat kan je als Stichting überhaupt meer doen dan faciliteren en een beetje proberen de boel een goede kant op te duwen? Voor diegenen die het nog niet doorhebben: de wijze van gebruik van amateur frequenties valt en staat met de personen die eraan deelnemen.

Ik veeg daarom duidelijk mijn achterste af met personen die de bal richting de stichting schuiven. De inzet van alle medewerkers van hobbyscoop maken dat er enorm veel meerwaarde is qua faciliteiten voor de radioamateur dienst. Als we alles uitzetten volgen er omgekeerde reacties van hetgeen sommigen hierboven uiten.

Gelukkig zijn er erg veel mensen die dat ook zo zien en daar leeft de stichting van want zonder inkomsten (onze grote schare trouwe donateurs) lukt ons niets. Ga daar maar eens over nadenken voordat je weer met je ongezouten mening komt...

73,

Mischa, PA1OKZ

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#191 Bericht door PA1OKZ »

pb1a schreef: Dit zelfde heb ik ook tegen de organisatie van Hobbyscoop gezegd. Dat dit soort uitspraken mijn kinderen demotiveren om een licentie te halen. (Elke ouder die zendamateur is vind het leuk als je kinderen volgen in je hobby)
Het antwoord van hobbyscoop was "Wij hebben met jou kinderen geen donder te maken, dan gaan ze maar wat anders doen".

Ik heb de moet gewoon opgegeven als het gaat om PI2NOS Jammer!!

Gr. Anne PB1A
Pardon Anne,

Zou je me kenbaar willen maken hier publiek wie van Hobbyscoop deze uitspraak gedaan zou hebben? Ik maak mij er zéér sterk voor dat dit totale onzin is, uit de lucht gegrepen en een onjuiste projectie van de werkelijkheid!

Vriendelijke groet,

Mischa, PA1OKZ

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#192 Bericht door pb1a »

Dat het onzin is Micha zijn jou woorden. Ik zou je diegene die dat gezegd heb persoonlijk mailen. Zoiets doe ik niet in een forum
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#193 Bericht door SWL nl 5321 »

@mischa.
Heeft Anne zich aan zijn belofte en woord gehouden?
Ben benieuwd naar de consequenties van betrokken spreker en of de stofzuigerzak half vol of half leeg is
Het geheel doet wel stof opwaaien rond de praatpaalstory

:mrgreen:

73
Robert

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#194 Bericht door pb1a »

SGIW schreef:@mischa.
Heeft Anne zich aan zijn belofte en woord gehouden?
Ben benieuwd naar de consequenties van betrokken spreker en of de stofzuigerzak half vol of half leeg is
Het geheel doet wel stof opwaaien rond de praatpaalstory

:mrgreen:

73
Robert
Ja ik heb me aan mij belofte gehouden HI. En ga er maar van uit dat dit positief is. Boven mijn verwachting zelfs. Over de inhoud zoals eerder gezegd doe ik geen uitspraak.

Gr.Anne PB1A (De beker was half leeg)
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#195 Bericht door 0000 »

..nav een discussie die zojuist gaande was over de het gebruik van PI2NOS.
Het slagen van dit experiment hangt natuurlijk af van de mentaliteit van zendamateurs!
Ga terug naar datgene waarvoor je gestudeerd hebt, toepassen van experimenteel radio onderzoek!
Dit is een heel mooi breed vlak met vele mogenlijkheden die ontdekt kunnen worden en maar goed ook.

..dat wil niet zeggen misbruik maken van de repeater faciliteit waarvoor deze oorspronkelijk voor in het leven is geroepen.
Helaas dringt dat bij diverse gelicenceerde zendamateurs helemaal niet meer door! Ze worden er af en toe op gewezen maar helaas ..schijnt niet te helpen.

Ik hoop niet dat de PI2NOS uit de lucht gaat!
In mijn piek zendamateurtijd (begin '80) werden er nog wel eens 'gele' kaarten uitgedeeld door de destijds Radio Controle Dienst aan gelicenceerden die zich niet aan de regels hielden.
Deze maatregel mag wat mij betreft zeker weer nieuw leven ingeroepen worden!



misschien draaf ik weer door maar 't is wel 'n frustratie die me parten speelt nav 'n tijdje meeluisteren op PI2NOS.

Peter /PA5E
Amsterdam
qrz.c/db/PA5E

Plaats reactie