Beheerders lanceren samen repeaterbeleid Repeater.nl

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Beheerders lanceren samen repeaterbeleid Repeater.nl

#46 Bericht door PA1WBU »

PD4U schreef:
PA3JMS schreef: Het is, net als op dit forum, de beheerders hanteren regels. Die zijn voor een deel vast gelegd en voor een deel niet. Die niet vast gelegd zijn, zijn gebaseerd op gevoel en interpretatie. Krijg je dus nooit op papier en of helder. Zal ook nooit veranderen.
Inderdaad! En daarom is het opstellen van een repeaterbeleid ook zo onzinnig en onnodig in mijn ogen! Waar het om gaat is het gebrek aan tolerantie en begrip onder zendamateurs voor een andere zienswijze die niet overeenkomt met de eigen visie. Oftewel: het vooropstellen van het eigen gelijk is schering en inslag onder zendamateurs. Dit maakt elke discussie onmogelijk en is dé voorwaarde waaraan voldaan moet worden om de boel uit de hand te laten lopen. (Het opstellen van) een repeaterbeleid en het handhaven daarvan (zonder enige democratische inbreng en controle) werkt averechts!

Marc, PD4U
Gegeven dat zelfs een democratisch land (zeg Nederland) geen waterdichte, eenduidige wetgeving en handhaving daarvan voor elkaar krijgt, alle inspanningen ten spijt, vrees ik dat het voor de am repeaters cq fora ook altijd discussie en gedoe gaat blijven.

Het opstellen van regels voor de repeaters is daarmee zeker niet onzinnig in mijn ogen.

Vwbt fora: de forum "eigenaar" beslist wat hij/zij wel of niet wil toestaan. Daar ligt geen democratisch proces aan ten grondslag. Vind je dat niet leuk? Vertrek en begin je eigen forum.

Wilko

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beheerders lanceren samen repeaterbeleid Repeater.nl

#47 Bericht door PA0ETE »

Het is net als bij een sportvereniging. Als je je bij een voetbalclub opgeeft om mee te doen, en je verschijnt met een hockeystick op het veld, dan is er vast ook wel iemand die daar wat van zegt :)

Plaats reactie