Historie Scoop in DKARS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Historie Scoop in DKARS

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb net als oud 't Gooier met zeer veel interesse in DKARS van februari 2016 de historie van de Stichting Scoop gelezen. Een prachtig heel erg gedetailleerd verhaal. En erg leerzaam! Een aanrader.

Wat is blijven hangen na het lezen en het maakte mij ook wel weer, hoe zal ik het netjes schrijven, "verdrietig" hoe Groningen destijds te werk ging inzake het verlengen van de vergunning van PI2NOS. Jonge, jonge, hoe weinig soepel kun je en wil je zijn. waar gaat het nu eigenlijk over?
En dan komen met juridische argumenten die er bij gezocht zijn.

Het stemt mij droevig, ik denk dan oud NOS collega en ook nog buurman in Bunschoten, Hans Janssen † "draait zich om in z'n graf." ( het staat er wat hard maar ik weet dat Hans dat niet erg vind van mij ).
Wedden dat als Hans er nog was dat ze in Groningen zich wel twee keer bedachten om de zaak zo te behandelen.

Mischa en companen, een prachtig stuk, een waar stuk geschiedschrijving !
Oh ja, ik mis de naam van Hans - PE1CRC in het stukje, heeft ie wel verdiend!

PS.
Jullie escapades in 2002 zijn mij ontgaan terwijl ik vanaf m'n werkplek dagelijks op de toren van AVVC keek…….


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Historie Scoop in DKARS

#2 Bericht door PA1OKZ »

Hi Juul,

We hebben Hans Janssen niet vergeten, hij is expliciet genoemd op onze website bij de "uitleg" over de stichting. In de historie (die natuurlijk uiteindelijk van de website afgeplukt is) is meer generaal beschreven en hebben we over het algemeen weinig namen genoemd. Helemaal consistent is dit niet, blijft lastig zoiets.

De periode waarin er vergunningsproblemen waren hebben we maar ver weggestopt (een hele ordner voor correspondentie, juridisch geneuzel en meer van die ongein), laten we allemaal onze vingers gekruisd houden dat iets vergelijkbaars niet opnieuw voorkomt. Gelukkig is het Agentschap Telecom vandaag de dag de meewerkende factor die de mogelijkheden onderzoekt in plaats van de onmogelijkheden....

73

Mischa

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Historie Scoop in DKARS

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoi Mischa,
Dank voor je uitleg. Inmiddels is m'n "hartslag" weer op normaal nivo.

Nu begrijp je misschien waarom Peter - PA2PME-AI4KM en ik destijds gewoon de minister maar eens "gevraagd" hebben en meneer Koudstaal ( baas RCD-AT ) uit Groningen om z'n oren kreeg.

Neelie ( de minister ): "meneer Koudstaal, U zegt steeds nee, U kun t toch ook wel eens ja zeggen?"………..

Daarna ging het allemaal stukken soepeler, hi

Ongeveer wat jullie hebben meegemaakt……………………………

Sukses,

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Historie Scoop in DKARS

#4 Bericht door PA2LAD »

Neelie was toen streng voor mensen waarmee ze beroepshalve moest werken, maar ik heb horen vertellen dat bij iemand die ze daarvan kende op z`n verjaardag de telefoon ging en: hallo met Neelie, gefeliciteerd met je verjaardag. Zo is ze ook... :wink:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Historie Scoop in DKARS

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ja, een uiterst benaderbaar minister. Toen we haar uitnodigden zei tegen me;" bel m'n secretaresse maar en zeg maar waar ik wordt verwacht…."
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie