dmr en dstar repeater Drachten weg?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

dmr en dstar repeater Drachten weg?

#1 Bericht door klaasd »

Ik kon altijd vanuit de binnenstad van Groningen over de dmr en dstar repeaters van Drachten werken. In mijn situatie is niks veranderd en om eens wat te noemen, de fm repeater van Heerenveen komt zoals altijd 59 binnen. Zijn de repeaters in Drachten uit de lucht of heeft dit een andere oorzaak? Ik vindt jammer dat ik er niet meer over kan werken. Misschien weet iemand het antwoord.

73' PE4KD

PD2NLX
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2006, 01:10
Roepletters: PD2NLX
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#2 Bericht door PD2NLX »

Hey Klaas,

Ik begreep van Jan dat de boel op zeer korte termijn weer aangaat ivm verhuizing.

gr Martijn

pd0rkc
Berichten: 467
Lid geworden op: 24 jul 2013, 00:20
Roepletters: PD0RKC

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#3 Bericht door pd0rkc »

Dag Klaas,

Wat Martijn aangaf dat kLopt we zijn bezig geweest met de verhuizing van de DMR repeater.
De repeaters zijn weer actief.

73s Cor PD0RKC

Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#4 Bericht door klaasd »

Ah, werk aan de winkel dus :D . Ik zal eens testen of ik ze weer kan bereiken. Bedankt voor het werk en het antwoord.

73' Klaas

Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#5 Bericht door klaasd »

Even een kleine terugkoppeling. Op dstar hoorde ik zojuist een gesprek in het engels maar viel af en toe weg en zit dus op het randje, helaas ook af en toe eronder. Met DMR zie ik wel dat mijn Hytera contact heeft met de repeater d.m.v. het welbekende pijl naar rechts, maar ik zie mezelf niet terug op het Brandmeister dashboard. Verder hoor ik ook geen gesprekken over de dmr repeater. Dit is mijn eerste snelle overzicht wat ik heb. Helaas voor mij denk ik zo op het eerste gezicht een verslechtering. Misschien staat er nu een extra obstakel tussen.

73' Klaas

Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#6 Bericht door klaasd »

Vandaag mail gehad dat Jan PD0SDO vandaag de internet aansluiting in orde heeft gemaakt en dat de DMR repeater in Drachten (PI1DRA) nu weer volledig werkt. Repeater staat nu hoger, en is bij mij in Groningen van S1 naar S4 gegaan volgens het Brandmeiser Dashboard. Verhuizing heeft voor mij dus wel duidelijk zin gehad.

Uiteraard beheerders nogmaals dank voor het goede werk.

73' PE4KD Klaas

pd0rkc
Berichten: 467
Lid geworden op: 24 jul 2013, 00:20
Roepletters: PD0RKC

Re: dmr en dstar repeater Drachten weg?

#7 Bericht door pd0rkc »

Signaal rapporten met vermelding van u QTH, type antenne en antenne hoogte zijn welkom!
Indien er geen goede s-meter op uw DMR portofoon of DMR transceiver zit bekijk dan het signaal met een analoge ontvanger.
De zend frequentie van PI1DRA is 438.000Mhz (QTH Drachten Friesland).
Updates komen t.z.t. op onze website
http://www.pi1dra.nl

73s Cor PD0RKC

Plaats reactie