pi2nos

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pi2nos

#16 Bericht door PE1PQX »

NOS was i.d.d. prima te horen tussen Zwolle en Hoogeveen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: pi2nos

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA1OKZ schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Audio is niks op aan te merken Mischa.

Ik wacht effe af. "rustig aan"……………...
Dan is het gewoon variatie in de fases van de zenders onderling die het gevolg zijn van de variatie in de tijdbases Juul. Dat zal vermoedelijk niet veranderen. Hooguit dat de condities nog iets doen. Is fading heel erg? Hieraan kunnen we niets veranderen vrees ik.

Ik snap het Mischa, ik heb het destijds met Rob ook over de tijdbases gehad. Mooie uitleg toen van hem.

Ik ga het de eerstkomende tijd goed in de peiling ( leuke woordspeling ) houden.
Nu ook de troop wel weg zal zijn.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: pi2nos

#18 Bericht door Highflyers »

Hallo heren en mogelijk dames

ik ben op het moment bezig met het leren van de theorie. Maar nu zit ik met mijn ubc125xlt te luisteren naar deze repeater alleen valt er constant een pauze in het signaal is dit normaal of is het omdat ik een scanner gebruik of iets anders.
Zal binnen kort wel even me zelf voorstellen in het juiste forum. Maar wil toch wel graag weten of er iets is dat ik kan doen tegen dat gebroken signaal. O en ik luister van uit staphorst noord dicht bij meppel

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: pi2nos

#19 Bericht door PA0ETE »

Het kan een sterk signaal in de buurt zijn die de scanner af en toe dichtdrukt.

Het is me zelf wel eens overkomen dat ik de prioriteitsfucntie had laten aanstaan. Dan valt hij natuurlijk ook af en toe uit.

Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: pi2nos

#20 Bericht door Highflyers »

Bedankt PA0ETE
Het maakte me totaal gek waar door ik dus helemaal alle mogelijkheden van de scanner vergeten was. Maar pri stond uit alleen dan heb je nog close call en ja hoor natuurlijk zon heel klein rot slecht zichtbaar icoontje op het scherm. waar ik toch echt niet meer wist waar voor het stond. Wat blijkt die stond dus op scan pri mode. Dus ook al stond pri mode uit toch elke twee secondes happerend. Werd er echt gek van kon gewoon de slaap niet vatten.
Dus vanuit het diepste van mijn hart bedankt voor je hulp

mvg Highflyers

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5688
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: pi2nos

#21 Bericht door PA0ETE »

Highflyers schreef:Bedankt PA0ETE
Het maakte me totaal gek waar door ik dus helemaal alle mogelijkheden van de scanner vergeten was. Maar pri stond uit alleen dan heb je nog close call en ja hoor natuurlijk zon heel klein rot slecht zichtbaar icoontje op het scherm. waar ik toch echt niet meer wist waar voor het stond. Wat blijkt die stond dus op scan pri mode. Dus ook al stond pri mode uit toch elke twee secondes happerend. Werd er echt gek van kon gewoon de slaap niet vatten.
Dus vanuit het diepste van mijn hart bedankt voor je hulp

mvg Highflyers
Graag gedaan, ik ben blij dat het nu werkt. Veel luisterplezier!

John

Plaats reactie