70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#1 Bericht door on7wp »

Ik wil nog even meegeven dat ik wat plaats aan het maken ben in mijn labo, is wel nodig nadat ik verleden week toen ik met enkele philips repeaters in mijn hand struikelde over een amplifiermodule en bijna gespiest werd op de tuning staven van een cavity set. Ze zeggen immers dat de meeste ongevallen thuis gebeuren...

Ik heb nog enkele modellen 70 cm duplex filters voor 1,6 MHz in de aanbieding, die vermoedelijk zinvol ingezet kunnen worden in Nederland, aangezien geen hond in belgie er nog aan denkt om een repeater met een smalle shift in de lucht te zetten. Ik heb er voor op 1 antenne of een set voor twee antennes.

Liefst ruil ik voor ander amateur spul, HF, PA's, een blonde dochter boven de 18 of wat heb je in de aanbieding... Dit zijn zeer dure filters die nu maar liggen te niksen en mijn einde kunnen betekenen, beter dat ze in Nederland wat van die landbouwDGPS bakensystemen het leven zuur maken :-)

mail me maar direct bij interesse

ON7WP@telenet.be

Pedro

PE1CYM
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#2 Bericht door PE1CYM »

Pedro,
Je kunt ook alles eenvoudig doneren aan de mannen van het groeiende Coversity project, zij zijn altijd op zoek naar goede spullen.
Met inmiddels meer dan 20 repeaters komen ze wel eens iets tekort :D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#3 Bericht door PE2AAB »

Pedro,

Ik heb je een mailtje gestuurd ;-)

Mvgr,
Rick, PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#4 Bericht door pe1mix »

Heb ook gemaild, helaas nog geen antwoord :cry:

Groeten Eric.

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 694
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#5 Bericht door pe1rdp »

Hahaha ... ik had dezelfde toepassing in gedachte mannen :-)
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

PA5RJ
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 mei 2014, 20:18
Roepletters: PA5RJ
Locatie: Kerkenveld

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#6 Bericht door PA5RJ »

Coversity.nl
Daar kun je doneren !!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#7 Bericht door elsinga »

Kan ook gewoon op elk evenement waar de heren staan (ook als er geen potje voor staat zijn ze blij, weet ik uit ervaring ;) ).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#8 Bericht door on7wp »

Heren Hollanders...


het gaat om zeer duur spul, staat er ergens in mijn mail het woord DONEREN ???

Ik heb zelf zeer veel in mijn repeatersystemen geinvesteerd, en bitter weinig gekregen..

Ik gebruikte het woord RUILEN...

Pedro

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#9 Bericht door pe1mix »

Beste Pedro,

Je gaf in je post aan "liefst ruilen".
Dan kan niet alleen een Hollander maar ook een Belg concluderen dat verkoop ook een optie is.
Daarom heb ik je nagenoeg gelijk na plaatsing een mail om meer info gestuurd zoals je had gevraagd.
En daar ben ik niet de enige in geweest, helaas tot op heden nog steeds geen reactie van je mogen ontvangen.
Ik vind dat je erg fel reageert, gezien het feit dat je wilde ruilen voor een blonde dochter dacht ik dat je gevoel voor humor had, helaas spreekt je lastste post dat weer tegen.

Groeten Eric.

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#10 Bericht door on7wp »

Beste eric,

Ik heb absoluut gevoel voor humor, maar...

je wil niet weten wat voor belachelijke voorstellen ik heb gehad. En wat voor domme vragen als reply op deze zeer goedbedoelde post. Je zou voor minder kribbig worden.

Je moet berijpen dat een stel high end 1,6 MHz cavities met een winkelwaarde van 2000 € niet te ruil zijn voor een 27 mc 22 kanaals bakkie van de jaren 80...

Ik had gedacht dat de mesen hier beter de dingen naar waarde kunnen schatten. Als je ziet wat zo'n klote regenpijp fabrieksfilter van procom kost (waarmee je ineens ook remote de temperatuur kan meten) dan moet je beseffen dat een 250W rated Celwave 19 duims fiilter voor 70 cm 1,6 MHz split (wat maar amper te krijgen is) wel wat beters moet opleveren.

Weer een illusie armer dus....

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#11 Bericht door PA3HMP »

veel nieuwe 70cm repeaters zullen er niet gemaakt worden denk ik zo, dus je moet toevallig iemand tegenkomen die er veel geld voor over heeft en niet de mogelijkheid heeft om de filters zelf (veel goedkoper) te maken.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 70 cm repeater bouwen ? Cavities op overschot...

#12 Bericht door PE2AAB »

PA3HMP schreef:veel nieuwe 70cm repeaters zullen er niet gemaakt worden denk ik zo, dus je moet toevallig iemand tegenkomen die er veel geld voor over heeft en niet de mogelijkheid heeft om de filters zelf (veel goedkoper) te maken.
Klopt :-)

En dat ben ik o.a. maar na diverse mails en posts op dit forum blijft reactie van TS helaas uit.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie