JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#1 Bericht door PE2AAB »

Maandag 2 september 2019 wordt weer de jaarlijkse JOTA-JOTI voorbereidingsbijeenkomst van de regio Eindhoven e.o. gehouden.

Deze bijeenkomst is zowel voor zendamateurs als voor organiserende leiding en andere geïnteresseerden. Je bent dus van harte welkom!

Ook dit jaar vindt deze bijeenkomst weer plaats in blokhut 'de Meerberg' van Scouting Aalst-Waalre.
De blokhut is gelegen aan de Heistraat 64 te Waalre, aanvang is om 20.00 uur.
Route naar de blokhut: http://www.scoutingaalstwaalre.nl/route.html
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#2 Bericht door PE2AAB »

Het was weer een goedbezochte avond met een aantal interessante onderwerpen.

Frans, PE1RXJ – Info mbt. Moonbouncing en Camras.
Ineke, PD2CWM - FM evenementenzender gebruik tijdens Scoutiviteiten
Geert Jan, PE1HZG - Wild-BITs & E-badge; Bouwkitjes van 2019
Geert Jan, PE1HZG - 80m NVIS loop
Henk, PA3GUO - QO-100 voor Scouting gebruik mét live demo voor RX buiten opgesteld door PE1HZG.

Alle sprekers wederom weer ontzettend bedankt!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#3 Bericht door PA1BVH »

Hoi Rick,

In Rayon K, zeg maar ff grofweg Breda, Tilburg en omstreken hebben we ook zo'n bijeenkomst gehouden.
Dit was voor ons de eerste keer, en ik wil voor volgende jota zeker weer zo'n bijeenkomst organiseren.
Hebben jullie een powerpoint of iets dergelijks? Hebben jullie een vaste agenda?
Ik ben nog een beetje zoekende om zo'n bijeenkomst wat interessanter en efficiënter te laten verlopen..
Hopelijk heb je wat tips voor me.

Alvast bedankt!!

Bart
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#4 Bericht door PD0JSB »

PA1BVH schreef:Hoi Rick,

In Rayon K, zeg maar ff grofweg Breda, Tilburg en omstreken hebben we ook zo'n bijeenkomst gehouden.
Dit was voor ons de eerste keer, en ik wil voor volgende jota zeker weer zo'n bijeenkomst organiseren.
Hebben jullie een powerpoint of iets dergelijks? Hebben jullie een vaste agenda?
Ik ben nog een beetje zoekende om zo'n bijeenkomst wat interessanter en efficiënter te laten verlopen..
Hopelijk heb je wat tips voor me.

Alvast bedankt!!

Bart

Hee Bart ,
De koers is goed!! ,Lekker vroeg het geheel bij elkaar roepen is zeker een plus punt , half juni is echt niet verkeerd , het is een heerlijke firestarter voor het geheel. Dit is een mooie mogelijkheid om het bij de vereniging , op de verenigings avonden ook al te laten leven .
Een aandacht puntje is de Communicatie, misschien voor nog een grotere opkomst te krijgen (er hadden meer scoutings en zendamateurs mogen zijn )
JOTA is geen "last minute gebeuren ", ik weet zeker dat er bij Scouting Hilvarenbeek een best levendig geheel is
De info op de avond was niet verkeerd hoor , stop maar met zoeken naar de juiste weg,,, je hebt het best gevonden,een eerste keer kan en hoeft het niet perfect te zijn , een beetje improviseren kan echt geen kwaad
Voor mij was deze bijeenkomst een mooie start van het JOTA gebeurren dit jaar !!
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#5 Bericht door PE2AAB »

Als ik terug ben van vakantie volgende week stuur ik je even een mailtje Bart. Dan heb je een idee hoe dat het bij ons werkt.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#6 Bericht door PA1BVH »

Hoi Jan,

Communicatie is een puntje idd.
We hebben ons best gedaan om het via de officiële wegen te laten lopen, zoals je hebt gemerkt ging dat niet helemaal zoals gewenst.
Nu hebben we al wat meer contact gegevens dus komende editie hopen we op een grotere opkomst. Het zal toch moeten groeien.
Ik ben meer opzoek naar wat zeker moeten bespreken, ervaringen van anderen zijn dan heel waardevol, anders moeten we het zelf gaan uitvinden.
Verder ben ik nog aan het overwegen om het de volgende keer op vrijdag te doen, dan kunnen we het makkelijker afsluiten met een informeel stukje..
member of:PI4SBR

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#7 Bericht door PA1BVH »

Is goed Rick.
Dank alvast!!
member of:PI4SBR

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: JOTA voorbereidingsbijeenkomst 2019 regio Eindhoven e.o.

#8 Bericht door pe1mix »

PD0JSB schreef: Lekker vroeg het geheel bij elkaar roepen is zeker een plus punt , half juni is echt niet verkeerd
Dat is nu net het lastige aan het geheel.
Half juni is iedere Scoutinggroep nog druk bezig met de voorbereiding van het zomerkamp, hun hoogtepunt van het jaar.
Hun hoofd staat dan nog helemaal niet naar de JOTA ergens in oktober.
Daarom doen wij het altijd net na de vakantie, meestal begin september.
Vanuit de Scoutinggroepen heb je dan meer kans op interesse en medewerking.

Groeten Eric.

Plaats reactie