Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Natalie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2018, 15:17

Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#1 Bericht door Natalie »

Hoii, wij zoeken jou! :)

Voor onze Jota-Joti zoeken wij een zendamateur die het leuk vind om een ochtend bij ons te komen zenden. Wij beschikken zelf niet over zendapparatuur. Wel kunnen wij de zendmast regelen als dit nodig is. Het idee achter de Jota-Joti is dat scoutinggroepen contact met elkaar leggen via het internet en via amateurradio. Onze jeugdleden kunnen dan praten met andere scoutinggroepen.

Wanneer: zaterdagochtend 20 oktober 2018
Waar: Stoevelaarsweg 2A Goor
Voor meer informatie over de Jota-Joti: https://jota-joti.scouting.nl/

Als je het leuk vind om hierbij ons te helpen horen we graag van je!

Groetjes,
Natalie Reimink
nataliereimink10@live.nl
Scouting Stoevelaargroep Goor

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#2 Bericht door PA1BVH »

Hoi Nathalie,

Misschien is het een oplossing om te kijken welke groep er bij jullie in de buurt mee doet, mogelijk kunnen jullie van hun faciliteiten gebruik maken.
Om voor een ochtend alles op te bouwen is misschien voor een amateur te veel werk.

Ik wil best ruimte maken in ons programma, maar ik denk dat de afstand een beetje te groot is.

Bart
Scouting Bolstergroep Riel
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#3 Bericht door PA3DJS »

Als jullie geen JOTA-ervaring in de groep hebben, zegt mijn gevoel ook om het eerste jaar je aan te sluiten bij een andere groep in de buurt. Dan weet je wat er bij JOTA komt kijken.

Met alleen een zendamateur met spullen ben je er niet. 10 of meer jeugdleden bij een station met zendamateur neerzetten gaat meestal niet werken. Wij werken met kleine groepen (3..4 personen) die rouleren langs verschillende spellen die JOTA gerelateerd zijn. Het leggen van verbindingen met andere Scoutinggroepen zit daar ook bij.

Als het je lukt om een zendamateur te vinden die er veel tijd in wil en kan steken, en JOTA-ervaring heeft, is het samen nog te organiseren. Ik denk dit omdat je het alleen over de zaterdagochtend hebt.

Ter info: je kunt tot en met 15 september inschrijven.

Natalie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2018, 15:17

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#4 Bericht door Natalie »

Wij hebben afgelopen jaren altijd meegedaan aan de Jota. Toen hadden wij een vaste zendamateur maar deze is gestopt met de hobby. Alle leden boven de Explorers blijven het hele weekend. Voor alle speltakken onder de Explorers is de zaterdagochtend een Joti opkomst (zelfde roulerende systeem als jullie gebruiken). Voor hun willen we graag weer meedoen aan de Jota.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#5 Bericht door PA3DJS »

Aha, het zit dus heel anders dan ik voor ogen had!

Hopelijk leest er een zendamateur mee die jullie kan helpen. Jullie zijn ervaren waardoor het gewoon mogelijk is om dit te organiseren, en voor zowel Scouting en zendamateur motiverend is.

Natalie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2018, 15:17

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#6 Bericht door Natalie »

:)
Dat hoop ik ook!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zendamateur gezocht: Jota 2018 Hof van twente(Goor)

#7 Bericht door PE2AAB »

En wellicht ten overvloede; leg de hulpvraag ook neer bij de landelijke organisatie én de RJJA van jullie regio.

Succes met de zoektocht!

Tipje; probeer zelf in de groep leden te vinden die het haaf vinden om een licentie te behalen. Er zijn diverse (online) manieren om dit te doen. Borgt ook meteen het zendamateuraanbod voor de komende jaren :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie