walkie talkie

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: walkie talkie

#31 Bericht door elsinga »

Ik zeg: coversity. ;) Kan Rick opstappen op node Heerenveen en PD1SJK op node Groningen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#32 Bericht door PC1TK »

PD7D schreef:
PD1JSK schreef: @ meter gaat ook maar dan komt mijn portotje watte kort op een basis antenne .
Moet je dan eerst en 2 meter setje lenen tot je zelf wat gevonden hebt????
Het vinden is niet zo zeer het probleem maar het geld is al uit gegeven .
Het ging met bakken te gelijk de duur uit dit jaar kan ik rustig zeggen .
En word geacht deze hobby dan zelf te betalen ... Strenge penningmeester ...
Maar mag zo wie zo dit jaar niet meer aan kloppen ... Zelf ook wel na gemaakt :?

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#33 Bericht door PC1TK »

elsinga schreef:Ik zeg: coversity. ;) Kan Rick opstappen op node Heerenveen en PD1SJK op node Groningen.
Kan ook heel goed ja . Die druk ik met mijn porto ook nog open als ik rond fiets in Twaar ( wel benend onder de Oost Groningers en oud gediende lelijk- eend rijders ) . Met de porto onder de jas maar wel in het open veld .

texas
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2014, 13:54

Re: walkie talkie

#34 Bericht door texas »

PD1JSK schreef:
PD7D schreef:
PD1JSK schreef: @ meter gaat ook maar dan komt mijn portotje watte kort op een basis antenne .
Moet je dan eerst en 2 meter setje lenen tot je zelf wat gevonden hebt????
Het vinden is niet zo zeer het probleem maar het geld is al uit gegeven .
Het ging met bakken te gelijk de duur uit dit jaar kan ik rustig zeggen .
En word geacht deze hobby dan zelf te betalen ... Strenge penningmeester ...
Maar mag zo wie zo dit jaar niet meer aan kloppen ... Zelf ook wel na gemaakt :?
Heb nog een reserve 2 meter set liggen die mag je eerst wel lenen tot het nieuwe jaar/budget er is...
Kom denk ik nog wel in winschoten komend weekend.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#35 Bericht door PC1TK »

PD7D schreef:
PD1JSK schreef:
PD7D schreef:
PD1JSK schreef: @ meter gaat ook maar dan komt mijn portotje watte kort op een basis antenne .
Moet je dan eerst en 2 meter setje lenen tot je zelf wat gevonden hebt????
Het vinden is niet zo zeer het probleem maar het geld is al uit gegeven .
Het ging met bakken te gelijk de duur uit dit jaar kan ik rustig zeggen .
En word geacht deze hobby dan zelf te betalen ... Strenge penningmeester ...
Maar mag zo wie zo dit jaar niet meer aan kloppen ... Zelf ook wel na gemaakt :?
Heb nog een reserve 2 meter set liggen die mag je eerst wel lenen tot het nieuwe jaar/budget er is...
Kom denk ik nog wel in winschoten komend weekend.
Toppie !!! Ik ben zaterdag morgen in Eelde met nog twee van de ex cursisten !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#36 Bericht door PC1TK »

Ik heb een van de vaders uiteindelijk gesproken . Zie begin twee jochies die altijd met hun walkie talkie's bezig zijn
Heel raar gesprek is dat geworden .... hij bleef maar vol houden dat ik zijn zoontje nooit gehoord kan hebben hij heeft die porto's opgeborgen .
Weet niet wat ik er van moet denken , als of zijn zoontje weet ik niet wat uitgevreten kan hebben .

Was altijd een vrij normale man maar de reactie is wel heel erg vreemd ... maar goed der lopen dus nog twee jochies rond met twee exact de zelfde namen ( een van die jongentjes heeft een leuke maar wel een heel zeldzame naam )die ook nog eens de grootste vrienden zijn . En die ik dan ook nog eens met mijn mobiele ontvangertje en rubberdukie ontvang . Word in elk geval met een van die knaapjes niks . Blij dat ik eerst de vader aansprak . Want ja .. die wil dat dus absoluut niet dat is wel duidelijk .

In tussen heeft zich wel een jonge meid gemeld die het ontzetten leuk lijkt om hier te mogen zenden .

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: walkie talkie

#37 Bericht door PA0RAB »

OM'S
Laten we maar zwijgen over de niet af te luisteren babyfoons die LPD dingen
Ja Ja Hier is Papa met de leuter Hij bedoelde zuigfles
Maar de buurt .....

Kinderen met PMR bezig geheimagentje spelen oid.
Zat er telkens een ouder iemand tussen door
Onfris ... gepeild
Komt u even mee Meneer.
Dat is dan de gevaarlijke kant

Trouwens naast de jota schijnt ook Yota te bestaan een soort maandelijkse jota
Youngsters on the Air
wel eens ontmoet weet er verder weinig van
73 de Ruud PA0RAB

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: walkie talkie

#38 Bericht door PA3EYC »

PD1JSK schreef:Wat zijn nou eigenlijk de beperkingen om ze via mijn Call uit te laten komen ? Hun leeftijd is wat gokken maar ze zullen hoog uit 10 jaar zijn .
Die zijn er niet. Je mag ze ongeacht de leeftijd gewoon achter de microfoon laten zitten en onder jou naam uit laten komen. Je dient daarbij wel zelf aanwezig te zijn.
Uiteraard gelden daarvoor de regels van de verantwoordelijke machtiginghouder. In jou geval zijn dat dus de regels die voor een N amateur gelden.
Je hoeft dus niet te wachten tot een JOTA weekeinde of kids-day om jonge mensen kennis te laten maken met het zendamateurisme.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#39 Bericht door PC1TK »

PA0RAB schreef:OM'S
Laten we maar zwijgen over de niet af te luisteren babyfoons die LPD dingen
Inderdaad Ruud ... Laten we het daar niet over hebben . En had ze gewaarschuwd op te passen wat ze zeggen .

Wat hier gebuurt weet ik niet maar een vreemd verhaal alle maal .
Was ooit getuige hoe een LPDer ( geen amateur ) een jochie of meisje de huid vol schold en meende dat hij nog de nodige bedreigingen daar aan toe te voegde . Jochie of Meisje .. hoorde ik zelf niet .Maar het moest op rotten van zijn kanaal want anders .. Hoop niet dat dit ook deze knaapjes over komen is .

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: walkie talkie

#40 Bericht door PC1TK »

Eerste jeugdige knaap over de vloer gehad .
Heeft een korte QSO gemaakt met een van mijn kameraden in bij zijn van zijn vader . Super trots was die !
Glimlach van oor tot oor en ogen op steeltjes . Het was een toeval dat hij hier binnen rolde met zijn vader .
Maar hij meld zich spoedig weer en mijn maten zullen dan proberen stuk voor stuk klaar te zitten om een QSO met hem te maken .

Heerlijk om zo een 11 jarige uit voering van je zelf weer te zien !
Eerdaags valt er een soort en met van grote QSO kaart bij hem op de deurmat .
Al mijn maten bevestigen dat hij toch echt een verbinding heeft gemaakt .
Heeft die iets om mee op te schepen volgens zijn vader ... ach ja de jeugd !
Zo heel erg veel anders is die soms niet als vroeger .

PD1RJV
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011, 16:24
Locatie: Einhoven

Re: walkie talkie

#41 Bericht door PD1RJV »

PA0RAB schreef:OM'S
Trouwens naast de jota schijnt ook Yota te bestaan een soort maandelijkse jota
Youngsters on the Air
wel eens ontmoet weet er verder weinig van
73 de Ruud PA0RAB
Er is inderdaad ook een YOTA, Youngsters on the Air. Helaas voor de kids is dit niet maandelijks. Tijdens de zomervakantie komen uit 15 landen groepjes van 4 jeugdige zendamateurs in de leeftijd van 15 tot 23 jaar een week bij elkaar om samen met de hobby bezig te zijn. Tot afgelopen jaar werd dit gesponsord door de EU, vanaf dit jaar door de IARU. De maand december is YOTA maand waarbij de younsters onder een special call uitkomen.
Om mee te kunnen moet de jeugd een motivatie sturen waarom ze mee willen. Dit jaar loopt dit via de VERON. Ze hoeven geen zendamateur te zijn, al is dat wel handig om te zijn.

Kijk ook eens op http://www.ham-yota.com/

Plaats reactie