Profielwerkstuk informatica

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Wander Pap
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2014, 13:29

Re: Profielwerkstuk informatica

#16 Bericht door Wander Pap »

Randy schreef:Dick zit enkele dagen in Kazakhstan en zal dus niet reageren op e-mail. Even geduld hebben... Dick is niet echt van de iPhone 24/7 online generatie
Nog steeds niets vernomen van Dick.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Profielwerkstuk informatica

#17 Bericht door Math PD0MAT »

Ik weet niet wat voor ontvanger je gebruikt, maar voor 70cm (radiobanden gaan vaak in lengte ipv frequentie, 70cm = 430-440 MHz) heb ik een X-50 antenne die je niet af hoeft te regelen. Zolang je antenne uitgang, je kabel en je ontvanger maar uitgaan van dezelfde impedantie zit je goed. Jullie antenne is naar mijn idee overkill (ding is sterk genoeg om mee te moonbouncen), maar voor zwakke signalen heeft dat misschien ook weer voordelen.

Ik vind het prachtig dat jullie dit als informatica PWS mogen doen. Hebben jullie een begeleider die ervaring in de radiotechniek heeft?

Er zijn een aantal radioamateurs op dit forum die bij je in de buurt wonen (ikzelf 3km bij het PZ vandaan). Mochten jullie nou helemaal vastlopen dan is er vast iemand bereid te komen kijken naar het probleem.

Plaats reactie