JOTA Deelnemerslijst 2013

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

JOTA Deelnemerslijst 2013

#1 Bericht door PE2AAB »

Zoals de laatste jaren het geval is wordt de lijst met deelnemers ook gevuld met JOTI stations. Ik vind JOTI harstikke leuk maar even vanuit praktisch oogpunt waren deze lijsten bedoel om aan de hand van callsign, een bepaalde groep op te kunnen zoeken. Deze lijsten lagen bij de zenders.
Met de huidige uitgave is dit een lastige opgave want de volgorde is op woonplaats gezet.

Na overleg in de regio Eindhoven (drukste van Nederland en wellicht van de wereld) is er een zeer sterke vraag naar een deelnemerslijst gesorteerd op call.
Nu wordt er een Excel bestand beschikbaar gesteld door de landelijke organisatie maar niet iedereen heeft er, de tijd voor, kan met Excel overweg, of weet wat de handigste volgorde is.

Om deze problemen te ondervangen verspreid ik de laatste jaren deze lijst in PDF formaat en aan het aantal downloads van het afgelopen jaar te zien, is deze lijst behoorlijk gewild.

Hier de downloadlink: http://bit.ly/GBeOAf (verkorte link om evt. te delen via Social media)

P.S. Spread the word zodat elk JOTA station de juiste lijst heeft liggen.
Om geen conflicten te krijgen met de reeds in omloop gebrachte lijsten, is de nummering (helaas) volgens de landelijk uitgebrachte lijst.

Edit: Laatste aanpassing 5-10-2013; ook de mobiele equipes, welke alleen op Rayon volgorde waren gesorteerd, nu ook op alfabetische volgorde van callsigns gezet.
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 05 okt 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#2 Bericht door PA1BVH »

Hoi Rick,

Goed bezig! :P
Alleen zag ik stom toevallig dit: 115 PJ2PJ/J Scouting Hoogvliet Hoogvliet Rotterdam G JO21EU
Is dit een tik vaut of gebruiken ze echt een call met de prefix PJ2?

Dit is niet bedoelt om je aan te vallen/corrigeren :!: ik zag het toevallig toen ik onze call opzocht.

Nogmaals bedankt!

Bart
member of:PI4SBR

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#3 Bericht door pe5jw »

In de orginele lijst staat deze call ook vermeld.
Geen fout die ontstaan is bij het opnieuw sorteren dus.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#4 Bericht door PE2AAB »

Ja ik zag dit destijds al bij de inschrijving. Voor zover ik weet is er echt een PJ station dat met die call meedoet.

Verder hoop ik dat men wat heeft aan deze lijst want wij, en tot nu toe elke station waar we verbinding mee hadden, zoeken elkaar op aan de hand van Callsign.

Inmiddels is mijn tweet erover ook gedeeld door de landelijke JOTA twitter account dus ik hoop er veel JOTA mensen mee te kunnen helpen.
Ik wil absoluut JOTI niet uitvlakken maar ik denk dat die beter ofwel onder aan de lijst kunnen staan ofwel op een aparte lijst worden vermeld.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#5 Bericht door PE2AAB »

Let Op!

Lijst is aangepast volgens de laatste versie van de landelijke organisatie! (d.d. 4-10-2013)
Hier de downloadlink: http://bit.ly/GBeOAf (verkorte link om evt. te delen via Social media)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#6 Bericht door pe1hzg »

PE2AAB schreef:Zoals de laatste jaren het geval is wordt de lijst met deelnemers ook gevuld met JOTI stations. Ik vind JOTI harstikke leuk maar even vanuit praktisch oogpunt waren deze lijsten bedoel om aan de hand van callsign, een bepaalde groep op te kunnen zoeken. Deze lijsten lagen bij de zenders.
Met de huidige uitgave is dit een lastige opgave want de volgorde is op woonplaats gezet.
Ik baal ervan dat er niets met onze feedback-informatie gedaan lijkt te worden want deze klacht is ook al jaren oud maar het enige wat we horen is radiostilte.

"JOTA-organisatie: we willen een lijst zoals hierboven omschreven. Bonuspunten als de nummering dan ook klopt!"

De IRC-croud kan natuurlijk ook een lijst maken maar maak het werk bij de zenders niet onnodig ingewikkeld.

Zou dit geregeld kunnen worden voor 2014?

Geert Jan

PS: ik ben benieuwd naar "het tweede JOTA-bulletin", wat historisch bedoeld is als operationele gids voor bij het stations maar wat de laatste jaren gevuld is met vele pagina's allerlei irrelevante opsmuk, wat erg storend was. Toen daar een opmerking over gemaakt werd (in hetzelfde regio-overleg als waar Rick het over heeft), met vertegenwoordigers van de landelijke organisatie present, was men verrast, en ik weet heel zeker dat onze RJJA ook dit meerdere malen in volledig geschreven Nederlands heeft ingebracht. Moeten we alles zelf doen?

Ik verwacht relevante info zoals:
  • Regio-indeling en frequenties;
  • Openingsfrequenties en -tijden;
  • "Scout-frequenties" (alhoewel ik daar nog nooit speciale activiteit gehoord heb)
  • Frequenties WAG-contest (en meldadres en -procedure voor overtreders!)

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#7 Bericht door Ton_O_E »

De lijst, die er nu is, is zonder Joti stations, maar genummerd op alfabet van plaatsnaam.
Dit is denk ik de lijst die straks uitgegeven wordt. (don't shoot de messenger)
Ik heb hem ontvangen tbv het logboekprogramma.
Voorheen PA3TON

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#8 Bericht door pe1mix »

pe1hzg schreef: Ik baal ervan
Deze discussie noodzaakt mij om ook even te zeggen waar ik van baal:
Het ongenuanceerde geklaag hier op de nieuwsgroep!

@Rick: meerdere malen is door mij en anderen aan je uitgelegd waarom de lijst is zoals die is.
Ook is hulp aangeboden om een lijst te maken, gegevens aan te leveren et cetera.
Wil je een andere lijst, prima!
Vraag hem aan mij of maak hem zelf, je kunt hem hier aanbieden maar gebruik dit medium niet om af te geven op de landelijke organisatie.

@Geert Jan: jammer dat je hier meent te moeten ventileren dat je denkt er niets met je feedback gedaan is en refereert aan radiostilte.
Al je feedback is ontvangen besproken en door mij aan je teruggekoppeld.
Als dat niet naar je zin is doet dat niets af aan het feit dat er wel degelijk naar gekeken is.
Verder vergeet je kennelijk dat de informatie die je van mij krijgt ook operationele informatie is.
De hele WAG procedure heb ik al uitgebreid uit de doeken gedaan, is dus al bekend bij je, maar dat lees ik hier weer niet terug.

Verder schiet de zin "moeten we alles zelf doen?" nogal verkeerd.
Er is nog maar één groep geweest die de operationele informatie zoals afgesproken op de bijeenkomst heeft aangeleverd.
En ik zal iets verklappen, dat waren niet jullie groepen.

Eric PE1MIX RJJA Rayon-L.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#9 Bericht door PE2AAB »

pe1mix schreef:...
@Rick: meerdere malen is door mij en anderen aan je uitgelegd waarom de lijst is zoals die is.
Ook is hulp aangeboden om een lijst te maken, gegevens aan te leveren et cetera.
Wil je een andere lijst, prima!
Vraag hem aan mij of maak hem zelf, je kunt hem hier aanbieden maar gebruik dit medium niet om af te geven op de landelijke organisatie.
...
Verder schiet de zin "moeten we alles zelf doen?" nogal verkeerd.
Er is nog maar één groep geweest die de operationele informatie zoals afgesproken op de bijeenkomst heeft aangeleverd.
En ik zal iets verklappen, dat waren niet jullie groepen.

Eric PE1MIX RJJA Rayon-L.
Alleen even een korte reactie hierop; ik zie het stuk niet waarin ik afgeef op de landelijke organisatie?
Deze deelt zelfs mijn lijst! Zie hiervoor de Twitter account.

Betreft operationele info; ik ben druk aan het verzamelen waarbij ik de vrijwilliger status van een ieder respecteer en dus geduld in acht neem en een ieder de gelegenheid geef om te reageren.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#10 Bericht door pe1mix »

PE2AAB schreef: Alleen even een korte reactie hierop; ik zie het stuk niet waarin ik afgeef op de landelijke organisatie?
Hoi Rick,

Puur tekstueel gezien heb je ongetwijfeld gelijk, gezien de kant waar dit topic heen gaat denk ik dat er tussen de regels door veel meer wordt gelezen.
Dat kan bedoeld of onbedoeld zijn, het feit ligt er nu eenmaal en valt niet te ontkennen.
Daarom heb ik ook de vrijheid genomen daarop te reageren, zeker ook getriggerd door de keiharde stelling dat er niets met feedback wordt gedaan.

Ik ben van mening dat het forum niet is voor het tot in het oneindige uitkauwen van dit soort zaken.
Ik zal het daarom voorlopig hierbij laten en deze discussie niet verder aanwakkeren.

Ik sta, zoals bekend, altijd open om uitleg te geven en feedback aan te horen.
Groeten Eric PE1MIX RJJA Rayon-L.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#11 Bericht door PE2AAB »

Eric,

Het is ook nooit de bedoeling geweest om iemand aan te vallen of daarvan het gevoel te geven.
Mijn lijst en dit topic is puur bedoeld als handigheid omdat het in het verleden ook is gebleken dat
mensen er graag gebruik van maakten.
Laten we vooral een gezellige JOTA - JOTI hebben en de scouts op de eerste plaats zetten. Ruzie om lijstjes
en kaartjes zijn zij niets mee gebaat ;-)

Rick

On topic weer ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#12 Bericht door pe1mix »

PE2AAB schreef: Laten we vooral een gezellige JOTA - JOTI hebben en de scouts op de eerste plaats zetten.
Ja dat zeker, dat is toch waar we het voor doen.
Denk ook dat dit topic een kant op ging die jij ook niet had voorzien :)

Groeten en tot over een kleine 2 weken.
Eric.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA Deelnemerslijst 2013

#13 Bericht door PE2AAB »

Versie 6 oktober inmiddels verwerkt.

Hier de downloadlink: http://bit.ly/GBeOAf (verkorte link om evt. te delen via Social media)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie