Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#16 Bericht door PA3HMP »

PA0HOP schreef:
PA3HMP schreef:als je het kan dan zou ik ze weigeren, niks slim aan de slimme meters behalve een hoop ellende.
@PA3HMP

Ik heb hier sinds een week of 6 een Landis + Gyr E350 in de meterkast en geen enkele storing. M.a.w. die "hoop ellende" komt mij niet bekend voor; dus waarom zo negatief?

73
Hans, pa0hop
"Hamradio sinds 1960"
sinds de installatie van de domme electronische meter is mijn verbruik verdubbelt(ik hou in dit pand al meer dan 15 jaar de maandelijkse meterstanden bij), ze kunnen gewoon niet goed omgaan met schakelende belastingen zoals in voedingen, computers, tv's adapters enz enz de testen van de universiteiten geven dat ook aan.

netwerk beheerder lacht je gewoon vierkant uit, ja je kunt laten ijken op eigen kosten, dat doen ze met een zuiver Ohmse belasting en dan klopt de meting van de meter wel en zo belazeren ze de kluit.

PA3HAW
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 aug 2016, 08:19
Roepletters: PA3HAW
Locatie: Roermond-Swalmen

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#17 Bericht door PA3HAW »

Ik merk hier geen verschil in gebruik t.o.v. mijn oude meter,

Het is trouwens niet onmogelijk dat die oude meter veel te weinig aangaf.

Je kunt ook met een amperetang op de hoofdkabel eens meten hoeveel het totale verbruik is op het moment . en dat een paar keer per dag en vergelijken met dat wat de meter aangeeft.
PA3HAW Nico 73

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#18 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:
PA0HOP schreef:
PA3HMP schreef:als je het kan dan zou ik ze weigeren, niks slim aan de slimme meters behalve een hoop ellende.
@PA3HMP

Ik heb hier sinds een week of 6 een Landis + Gyr E350 in de meterkast en geen enkele storing. M.a.w. die "hoop ellende" komt mij niet bekend voor; dus waarom zo negatief?

73
Hans, pa0hop
"Hamradio sinds 1960"
sinds de installatie van de domme electronische meter is mijn verbruik verdubbelt(ik hou in dit pand al meer dan 15 jaar de maandelijkse meterstanden bij), ze kunnen gewoon niet goed omgaan met schakelende belastingen zoals in voedingen, computers, tv's adapters enz enz de testen van de universiteiten geven dat ook aan.

netwerk beheerder lacht je gewoon vierkant uit, ja je kunt laten ijken op eigen kosten, dat doen ze met een zuiver Ohmse belasting en dan klopt de meting van de meter wel en zo belazeren ze de kluit.
Ik neem aan dat je hem weer hebt laten vervangen door een analoge meter?
dat kan namelijk. En de kosten heb je er -volgens jouw dubbel verbruik- er binnen 3 maanden uit.

Ik ben benieuwd, dus vertel !
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#19 Bericht door PA3HMP »

helaas terug naar een ouderwetse ferrarismeter weigeren ze, ze dwongen mij over te stappen naar een electronische meter door simpelweg mijn oude ferrarismeter die prima werkte gewoon af te keuren, een slimme meter wilde ik al helemaal niet dus moesten ze een domme electronische meter plaatsen.

de oude meter was niet kapot want in 15 jaar was het verbruik ongeveer hetzelfde, ging hoogstens een klein beetje omlaag als we een nieuwe zuinigere koelkast of diepvries kochten en nu met alles hebben we meer verbruik dan onze buren, die geen spaarlampen hebben en wel een vaatwasser, electrisch kacheltje op zolder enz enz.

Maar ja de netwerkbeheerder blijft medewerking weigeren voor het doen van een echte meting(dus geen nep meting met een zuiver ohmse belasting) en dan kun je niks

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#20 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:helaas terug naar een ouderwetse ferrarismeter weigeren ze, ze dwongen mij over te stappen naar een electronische meter door simpelweg mijn oude ferrarismeter die prima werkte gewoon af te keuren, een slimme meter wilde ik al helemaal niet dus moesten ze een domme electronische meter plaatsen.

de oude meter was niet kapot want in 15 jaar was het verbruik ongeveer hetzelfde, ging hoogstens een klein beetje omlaag als we een nieuwe zuinigere koelkast of diepvries kochten en nu met alles hebben we meer verbruik dan onze buren, die geen spaarlampen hebben en wel een vaatwasser, electrisch kacheltje op zolder enz enz.

Maar ja de netwerkbeheerder blijft medewerking weigeren voor het doen van een echte meting(dus geen nep meting met een zuiver ohmse belasting) en dan kun je niks
Je hebt mogelijkheden genoeg, maar daar moet je wel wat voor doen natuurlijk.

Je kunt weer een traditionele meter laten plaatsen.
https://www.enexis.nl/consument/aanslui ... %20weten_4

Ik neem aan dat je dit onderzoek kent:
https://www.enexis.nl/over-ons/wie-zijn ... etrouwbaar

Je kunt dus ook een klacht indienen bij Agentschap Telecom Metrologie.
https://magazines.agentschaptelecom.nl/ ... n-en-wegen

Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte, want dit is een behoorlijke misstand!!

De voorbeelden van Enexis zijn natuurlijk te vervangen door elke energie-transporteur die bij jou levert.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#21 Bericht door PA3HMP »

Wat zij onder een traditionele meter verstaan is een electronische meter zonder slim gedeelte(dus niet uitgezet maar helemaal zonder slim gedeelte), dus nog steeds electronische zooi met dezelfde foute meetmethode en geen ouderwetse ferrarismeter met draaischijf want die worden volgens hun niet meer gemaakt want toen ze op papier mijn oude meter afkeurde had ik direct al gevraagd om eenzelfde meter met draaischijf terug te plaatsen.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#22 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:Wat zij onder een traditionele meter verstaan is een electronische meter zonder slim gedeelte(dus niet uitgezet maar helemaal zonder slim gedeelte), dus nog steeds electronische zooi met dezelfde foute meetmethode en geen ouderwetse ferrarismeter met draaischijf want die worden volgens hun niet meer gemaakt want toen ze op papier mijn oude meter afkeurde had ik direct al gevraagd om eenzelfde meter met draaischijf terug te plaatsen.
Je volgende stap wordt dus een klacht bij AT metrologie, neem ik aan.
Had je wel kennis genomen van dat onderzoek ?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#23 Bericht door PA3HMP »

zij zeggen dat de electronische domme meter de enige is die er nog gemaakt wordt van niet slimme meters, wat wil je daar tegen doen als ze gewoon geen ouderwetse ferraris meter maken, niks, zij hebben een monopely positie

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#24 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:zij zeggen dat de electronische domme meter de enige is die er nog gemaakt wordt van niet slimme meters, wat wil je daar tegen doen als ze gewoon geen ouderwetse ferraris meter maken, niks, zij hebben een monopely positie
Lijkt me eenvoudig:
Je kunt toch een klacht indienen bij het AT over de onnauwkeurigheid van de meters?
Als het waar is wat je zegt (verdulleing), zou ik dat nooit accepteren.

Tenzij je graag betaalt :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#25 Bericht door PA3HMP »

en dan kun je een ijking vragen die ze vervolgens doen met een zuiver Ohmse belasting en dan klopt de meter wel, maar met al die schakelende voedingen, spaar, ledlampen enz in een huishouden heb je geen zuiver Ohmse belasting en dan werkt de meter dus niet goed, dat is al door 2 verschillende universiteiten aangetoond.

Dat krijg je als netwerkbeheerders het alleenrecht hebben.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#26 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:en dan kun je een ijking vragen die ze vervolgens doen met een zuiver Ohmse belasting en dan klopt de meter wel, maar met al die schakelende voedingen, spaar, ledlampen enz in een huishouden heb je geen zuiver Ohmse belasting en dan werkt de meter dus niet goed, dat is al door 2 verschillende universiteiten aangetoond.

Dat krijg je als netwerkbeheerders het alleenrecht hebben.
Dus je verwacht dat je niet (juist) wordt geholpen na een klacht?
Tja, dan houdt het op.,
Sterkte.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#27 Bericht door PA3DAT »

Ja, sommige mensen willen gewoon niet Kees! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meters Sagemcom XS 210, T210-D, Honeywell ESMR5 ?

#28 Bericht door PA3HMP »

Tja je kunt ze niet verplichten om ouderwetse ferraris meters te gaan maken, het doel van de netwerkbeheerders is duidelijk en zeer zeker niet ten voordele van de consument maar je hebt geen andere keuze, dat is nu vrijheid in Nederland/EU.

ik weet namelijk dat de meting niet eerlijk is omdat ik in het verleden al contact heb gehad met degene die de metingen gaat doen.

Plaats reactie