Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#1 Bericht door PD3E »

Om het ruis-niveau te verlagen heb ik mij laten inspireren door http://home.scarlet.be/on9cvd/FERRIET%2 ... ombinaties en http://www.m0nwk.co.uk/audio-video/main ... reduction/

Ondanks googelen kan ik geen adres vinden waar ik bovengenoemde ringkernen kan aanschaffen. Kan iemand mij op weg helpen?
het gaat dus om een combinatie van 3C11 en 4A11 of
Fair-Rite type 31.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;-)

Bedankt alvast!
73's PD3E, Erwin.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#2 Bericht door PA5COR »

Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#3 Bericht door PD3E »

Beste Cor,

Bij Mouser betaal je helaas minimaal € 20,- voor de verzending, terwijl het artikel iets meer kost dan € 16,- en,
de link die je als tweede geeft ziet er zo amateuristisch uit, daar zou ik nog niet eens een paperclip bestellen ;-)

73's
73's PD3E, Erwin.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#4 Bericht door PA3DJS »

PD3E schreef:Beste Cor,

Bij Mouser betaal je helaas minimaal € 20,- voor de verzending, terwijl het artikel iets meer kost dan € 16,- en,
de link die je als tweede geeft ziet er zo amateuristisch uit, daar zou ik nog niet eens een paperclip bestellen ;-)

73's
Cor stuurt jou niet naar een winkel die je bedondert, maar als je wellicht duurder uit wilt zijn, kun je eventueel naar
https://sinuss.nl/
Die hebben wat met die andere grootgrutter (Farnell).

We hadden (vroeger) Barend Hendriksen, had ook geen gelikt uitziende website, maar alles wat ik besteld heb is bij mij aangekomen.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#5 Bericht door PA5COR »

Ik heb op beide adressen genoeg besteld en gekregen wat ik wilde, Bakelaar is goedkoper, hoeft ook geen dure site te onderhouden, en staat ook vaak op beurzen.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

-Verwijderd account

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#6 Bericht door -Verwijderd account »

PD3E schreef:Beste Cor,

de link die je als tweede geeft ziet er zo amateuristisch uit, daar zou ik nog niet eens een paperclip bestellen ;-)

73's
De hieronderstaande link dus.
PA5COR schreef:Bakelaar is goedkoper, hoeft ook geen dure site te onderhouden, en staat ook vaak op beurzen.
Bakelaar is een goede bekende in onze wereld en over hem zijn er nog nooit klachten geweest. Het is inderdaad geen webshop zoals we dat tegenwoordig gewoon zijn, maar deze leverancier is absoluut betrouwbaar en je kan er gerust aangeven welke items je wenst.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#7 Bericht door PA0LMD »

PD3E schreef:Beste Cor,

Bij Mouser betaal je helaas minimaal € 20,- voor de verzending, terwijl het artikel iets meer kost dan € 16,- en,
de link die je als tweede geeft ziet er zo amateuristisch uit, daar zou ik nog niet eens een paperclip bestellen ;-)

73's
Daarmee doe je Bakelaar onrecht aan, het is een prima leverancier !
Dat overigens een gelikte website niet altijd iets zegt over de betrouwbaarheid mag ook bekend en duidelijk zijn.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#8 Bericht door PA5COR »

Ik heb tenslotte maar 41 jaar ervaring met het aankopen van electronica materialen, en daarbuiten meer als we knutselen meerekenen vanaf mijn 12e jaar....nu 54 jaar terug.
Links die ik geef zijn betrouwbaar en door mij regelmatig gebruikt.
Ik geef niks om een flashy webdesign, meer op service, vriendelijkheid en aanwezig zijn van door mij gewenst materiaal, goede snelle aflevering.
Soms betekent dat je een extra prijs betaald als je wat sneller nodig hebt, daar ik dat niet voor de post schrijver kan beslissen heb ik 2 links gegeven zodat hij keuze had.

Gede reparateurs hebben ook geen flashy website, maar ik weet wel waar ik naar toe moet als ik niet meer uitkom met een foute transceiver.
Mea Culpa.... :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#9 Bericht door PA3DJS »

PA5COR schreef:Ik heb tenslotte maar 41 jaar ervaring met het aankopen van electronica materialen, en daarbuiten meer als we knutselen meerekenen vanaf mijn 12e jaar....nu 54 jaar terug.
Links die ik geef zijn betrouwbaar en door mij regelmatig gebruikt.
Ik geef niks om een flashy webdesign, meer op service, vriendelijkheid en aanwezig zijn van door mij gewenst materiaal, goede snelle aflevering.
Soms betekent dat je een extra prijs betaald als je wat sneller nodig hebt, daar ik dat niet voor de post schrijver kan beslissen heb ik 2 links gegeven zodat hij keuze had.

Gede reparateurs hebben ook geen flashy website, maar ik weet wel waar ik naar toe moet als ik niet meer uitkom met een foute transceiver.
Mea Culpa.... :mrgreen:
Ik was verbaasd, ietwat geschrokken van de reactie van TS. Even bekomen van de eerste schrik, vond ik zijn reactie -zachtjes uitgedrukt- niet zo vriendelijk naar jou toe. Onder andere omstandigheden had ik wellicht andere woorden gekozen.

Als TS namelijk even verder kijkt op dit forum (rechts bovenin "zoeken"), wordt Bakelaar vaak genoemd en zeker niet in negatieve zin. !Laat die "Mea Culpa" maar weg!...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#10 Bericht door PA5COR »

Er staat dan ook een :mrgreen: achter ;)
Het is de bedoeling om elkaar te helpen hier is mijn bescheiden mening.
Dat blijf ik dan ook vrolijk doen, ik ben 2.07 meter lang en heb dus een brede lange rug :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#11 Bericht door Pelk »

Dezelfde vraag als drie jaar geleden. Waar kan ik Ferroxcube 3C11 en 4A11 ringkernen vinden. De winkel van F Bakelaar is ondertussen "overgenomen" en heeft ze niet.

Suggesties zijn welkom.

73 Nico PH7TPW

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#12 Bericht door EA5JEX »

Reichelt.de


Kees ea5jex

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 403
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#13 Bericht door pa3a »

Nico,
Ik gebruik al jaren 3S4 voor het reduceren van storing. Ik heb daar ook genoeg aan gemeten om te weten dat dat prima werkt.
Te verkrijgen bij dx-wire.de
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#14 Bericht door Pelk »

Beste Arie,

Heb je de documentatie van Bob Donselaar, http://home.scarlet.be/on9cvd/FERRIET%2 ... SINGEN.htm , zie link bovenaan, ook gelezen? Het leuke van zijn website is, dat hij twee ferrietringen met verschillende parameters combineert om een maximaal effect over een breed frequentie gebied te verkrijgen. Waarschijnlijk is zoiets ook met andere ringkernen mogelijk, maar ik kan dat (nog) niet nameten. Vandaar dat ik specifiek deze ringkernen hebben wil. Mogelijk zijn het niet zo courante types, die Bob nog in de doos had liggen. Wat het zoeken erg moeilijk maakt.

73, Nico PH7TPW.

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 403
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Ferrietkernen 3C11 en 4A11 en/of Fair-rire 31

#15 Bericht door pa3a »

Ik ken het verhaal .
Hij Heeft het vele jaren geleden in electron (VERON) beschreven, ik denk 2001.

Hij weet er verschrikkelijk veel van.

Als je het na wilt meten, dan zul je op zoek moeten gaan naar die kernen. Wil je van storing af, dan kun je voor een snel resultaat gaan met 3s4 😉

Over metingen van ringkernen,
Zie https://pa3a.nl/wp-content/uploads/2021 ... kernen.pdf
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

Plaats reactie