Inverters/omzetter van Growatt vraag

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2HP
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Inverters/omzetter van Growatt vraag

#1 Bericht door PA2HP »

Hier in het dorp bij mij, als er een woningbouwhuis leeg komt, wordt die gelijk vol gelegd met zonnepanelen.
Nu zag ik vandaag een paar monteurs bezig tegenover mij en gevraagd wat voor omzetters ze hierbij installeren.
Dat is van het merk Growatt, type 1500.

Zegt iemand dit iets, op de "zwarte " lijst wellicht?

Ik heb eerder een conflict met dezelfde woningstichting gehad.
Toen voldeed het type wat ze installeerden niet, dat waren Mastervolt Soladin 600 omzetters.
Deze zijn toen door het Agentschap afgekeurd....iets waar men bij de woonstichting niet blij mee waren, want alle bestaande installaties moesten vervangen worden met het veel duurdere type 1000 of 1500 van Mastervolt.
Dit merk schijnt nu inmiddels helemaal niet meer te bestaan begreep ik, of althans geen omzetters meer leveren.

PA8JDG
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 jan 2012, 14:05
Roepletters: PA8JDG
Locatie: Leeuwarden

Re: Inverters/omzetter van Growatt vraag

#2 Bericht door PA8JDG »

PA2HP schreef:Hier in het dorp bij mij, als er een woningbouwhuis leeg komt, wordt die gelijk vol gelegd met zonnepanelen.
Nu zag ik vandaag een paar monteurs bezig tegenover mij en gevraagd wat voor omzetters ze hierbij installeren.
Dat is van het merk Growatt, type 1500.

Zegt iemand dit iets, op de "zwarte " lijst wellicht?

Ik heb eerder een conflict met dezelfde woningstichting gehad.
Toen voldeed het type wat ze installeerden niet, dat waren Mastervolt Soladin 600 omzetters.
Deze zijn toen door het Agentschap afgekeurd....iets waar men bij de woonstichting niet blij mee waren, want alle bestaande installaties moesten vervangen worden met het veel duurdere type 1000 of 1500 van Mastervolt.
Dit merk schijnt nu inmiddels helemaal niet meer te bestaan begreep ik, of althans geen omzetters meer leveren.
Growatt heeft bij mij beslist geen goede naam. Gebruik de zoekfunctie op deze site maar eens, dan zul je enkele threads tegenkomen betreffende het type 2000s. Of de 1500 net zo’n gruwel is durf ik niet te zeggen, maar zodra er bij jou in de buurt een gemonteerd is, zou ik de frequenties meteen gaan controleren.

Plaats reactie