Wegvallen DSL verbinding

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#31 Bericht door PA2RU »

PE1PQX schreef:Ik ga alleen uit wat er her-en-der op internet over dit modem verteld wordt (o.a. tweakers.net).
Heb hem hier ook liggen, maar gebruik hem (nog) niet.
Kunnen 'm wel eens inzetten hier..eens zien hoe dat dan gaat..
Mocht hij dan een update doen en het werkt verder zonder problemen dan is de keus niet zo moeilijk om XS4ALL zo'n ding te vragen ;)
DECT ga ik niet gebruiken want heb een goed werkend setje draadloze telefoons..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#32 Bericht door PE1PQX »

PA2RU schreef:
PE1PQX schreef:Ik ga alleen uit wat er her-en-der op internet over dit modem verteld wordt (o.a. tweakers.net).
Heb hem hier ook liggen, maar gebruik hem (nog) niet.
Kunnen 'm wel eens inzetten hier..eens zien hoe dat dan gaat..
Mocht hij dan een update doen en het werkt verder zonder problemen dan is de keus niet zo moeilijk om XS4ALL zo'n ding te vragen ;)
DECT ga ik niet gebruiken want heb een goed werkend setje draadloze telefoons..
En als je het handig speelt, krijg je hem wellicht voor nop...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#33 Bericht door PA2RU »

Afbeelding
Ingaande VDSL voorzien van clamps...de onderste heeft 1 wikkeling , de rest heb ik er zo op geklikt..
Afbeelding
Extra clamp op de voedingslijn...heb nog geen proeven gedaan maar ik hoop dat het afdoende is...
Ik moet nog ergens een aantal van die grijze hebben maar kan die dingen nergens vinden : tijd voor een her-organisatie in en rondom de shack ;)
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#34 Bericht door PE1PQX »

Kun je bij mij ook wel ff halen, heb grijs en kleiner zwarten.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#35 Bericht door PA2RU »

Op 80 en 40 vliegt VDSL er nog steeds uit..
Nu een andere fritzbox in gebruik : word vervolgd.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#36 Bericht door PA2RU »

PA2RU schreef:Op 80 en 40 vliegt VDSL er nog steeds uit..
Nu een andere fritzbox in gebruik : word vervolgd.
Heb een ftrizbox 7581 in bruikleen en de eerste proeven op 80 en 40 lijken goed : VDSL blijft er in..
Als dat gedurende de PACC zo blijft dan is de keus niet zo lastig : XS4ALL bellen en hun zeggen dat ik zo'n modem wil...
73 René PA2RU

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#37 Bericht door andre »

En zelfs met de nieuwste firmware kan je dit modem inmiddels wel als dect centrale gebruiken...
Heeft even geduurd maar ze zijn dan in Amsterdam bij xs4all toch wakker geschrokken na alle negatieve input omtrent de 7581
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Wegvallen DSL verbinding

#38 Bericht door pe1hzg »

PA2RU schreef:PE1PQX en ik zijn al bezig geweest : onze eerste vooorzichtige conclusie is dat de kabel tot aan het ISRA punt zo lek is als een zeef.
Modem hebben we met een kort kabeltje verbonden met het ISRA punt in de woonkamer en een korte utp kabel met een laptop.
Zoals al aangegeven gaat met 5 watt op 80 , 40 , 30 en 20meter de VDSL verbinding er uit.
De rest wat er aan hangt via UTP en WIFI blijft er gewoon inzitten..
Was dat met modem op accu of met de voeding? Bedenk dat je een mooi asymetrisch systeem gemaakt hebt..

Ik zou verwachten dat clamps op iedere leiding (apart) de zaak beter maakt.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#39 Bericht door PA2RU »

pe1hzg schreef:
Was dat met modem op accu of met de voeding? Bedenk dat je een mooi asymetrisch systeem gemaakt hebt..

Ik zou verwachten dat clamps op iedere leiding (apart) de zaak beter maakt.
Gevoed met de meegeleverde voeding...
In de eerste instantie bracht 1 clamp op de voedinsglijn enige verbetering..later een aantal op de ingaande VDSL lijn geplaatst omdat we er van uitgingen dat die ook de nodige herrie oppikt..
Andere uitgaande UTP lijnen niet van clamps voorzien omdat het netwerk/wifi wel overeind bleef tijdens uitval van de VDSL.

En het DECT verhaal : ik heb al een aantal malen aangegeven dat ik die van het modem niet gebruik omdat we hier in huis goed werkende DECT telefoons hebben met bijhorend basisstation.

Tot nu toe gaat met het de VDSL verbinding goed : ben al geruime tijd bezig in de PACC , zowel op 15 , 20 en 40m blijft de verbinding er inzitten...80m komt later op de avond.
Had 160m ook willen testen maar ben er niet aan toe gekomen om voor die band een tijdelijke antenne op te hangen omdat dit mijn eerste prioriteit heeft : moet een XYL te vriend houden :mrgreen:
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#40 Bericht door PE1PQX »

andre schreef:En zelfs met de nieuwste firmware kan je dit modem inmiddels wel als dect centrale gebruiken...
Heeft even geduurd maar ze zijn dan in Amsterdam bij xs4all toch wakker geschrokken na alle negatieve input omtrent de 7581
XS4ALL doet niets met de firmware en laat dat aan AVM over.
Wel weten ze van hoe-en-wat....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#41 Bericht door andre »

ja...dus?
Moet je met je klachten in A dam zijn. En dat hebben ze nu grotendeels opgelost met een update. Ze hebben dit modem eenvoudig te vroeg op de markt gezet, en daar is xs4all verantwoordelijk voor, en niemand anders.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#42 Bericht door PE1PQX »

andre schreef:ja...dus?
Moet je met je klachten in A dam zijn. En dat hebben ze nu grotendeels opgelost met een update. Ze hebben dit modem eenvoudig te vroeg op de markt gezet, en daar is xs4all verantwoordelijk voor, en niemand anders.
Ik denk dat jij het verhaal provider-modem niet goed helder hebt.
XS4ALL mag dan wel de Fritz.Box aan haar klanten leveren, maar ondersteund geen toestanden aangaande de firmware en heeft geen bug-support.
Het enige waarin ze je kunnen assisteren is het regelen van de instellingen niets meer, en niets minder.
De bouwer van de modems (AVM in Duitsland) is de feitelijke bouwer en die partij handelt het stukje firmware en bugs af. NIET XS4ALL!
Vergeet ook niet dat er meer providers zijn die de Fritzboxen gebruiken, niet alleen XS4ALL.

Maar goed, dit is off topic...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#43 Bericht door andre »

Beste André, je hebt helemaal gelijk.
Dus als jij een probleem met je auto hebt, ga je naar Tokio omdat toevallig daar je fabrikant zit...!

Nee André, dit modem is willens en wetens door de provider xs4all en KPN te vroeg verdeeld onder haar klanten. Als dan de boel niet werkt moet je echt bij je provider zijn, en niet ergens in een fabriekje in Duitsland. Er is al heel lang heel veel geklaagd over dit specifieke modem, en dan ga je daar klagen waar dat moet, en dat is bij diegene die dit modem had/heeft geleverd.
Maar zoals ik al eerder meldde, is er een update uitgevoerd die blijkbaar nu goed uitpakt voor een aantal eerdere problemen.
Gaat nog niet geheel probleemloos, maar wellicht komt dat ook nog goed.. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#44 Bericht door PA2RU »

Mag ik de heren verzoeken ontopic te blijven??
Anders zou ik een moderator willen verzoeken de boel wat op te schonen..

Eerste conclusie tot nu toe : ik ga maandag bellen met xs4all en vraag om een 7851 , de 7360 gaat dan retour afzender.
Ding werkt goed met al mijn HF signalen die ik rondstrooi in de omgeving en lijkt geen krimp te geven.
Nog niet in het modem gekeken mbt onherstelbare fouten en synchronisatie , ga ik later naar kijken.
73 René PA2RU

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wegvallen DSL verbinding

#45 Bericht door andre »

René, ik had in het begin van dit topic al melding gemaakt omtrent de 7851. Toen ook direct gemeld dat die nog niet goed functioneerde. Inmiddels is er veel aan dit modem veranderd gedurende dit topic. Mooi ook dat je nu van je dsl -connectie probleem af lijkt te zijn.
Dat er tijdens enkele bijdrages wat ruis op de lijn is gekomen..tja. :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie