Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#1 Bericht door pa5wil »

De firma Pest Free levert een product dat je moet inpluggen in stopcontact om muizen te verdrijven. Het werkt niet met ultrasoon geluid maar veranderd het electromagnetisch veld. De beschrijving hoe het werkt komt bij mij als een verkoop verhaal over en komt niet erg wetenschappelijk over. Vooral de opmerking dat bij een dubbel stopconact het apparaat aan de linkerkant moet worden aangesloten slaat volgens mij nergens op. Geeft dit apparaat ook storing op de HF frequenties?

Hieronder een kopie van de tekst van hun website met uitleg hoe het werkt.

De firmaOngediertebestrijding en Ongediertepreventie zonder gebruik van giftige stoffen werkt vanaf het moment dat u de Plug-In Pest Free® unit heeft ingeplugd. Vanaf dat moment zal het bestaande elektromagnetische veld en structuur in uw woning of bedrijfsgebouw veranderen. Deze elektromagnetisch structuur is standaard in elk gebouw aanwezig. Juist deze verandering in het elektromagnetische veld kunnen ratten, muizen, kakkerlakken en zilvervisjes niet verdragen.

Ze raken gestrest en gedesoriënteerd. Doordat het ongedierte 24 uur per dag geen rust meer krijgt zullen ze uiteindelijk weg gaan. Muizen, ratten en kakkerlakken kunnen niet leven in een omgeving waar dit systeem actief is.

Elektromagnetische beweging

De Plug-In Pest Free® unit werkt door het schakelen van een elektrische spoel die over de fase en nul draden loopt van de elektrische installatie in een gebouw. Dit leidt tot krachtige uitbarstingen van elektromagnetische beweging van 50 Hz.

Deze uitbarstingen worden tot stand gebracht door de bestaande voeding uit de elektrische bedrading effectief te moduleren. Zo ontstaan als het ware schokgolven en trillingen van 50 Hz die door de Plug-In Pest Free® units worden geactiveerd.

Milieuvriendelijke bescherming

Meer en meer huishoudens en bedrijven dragen met behulp van Plug-In Pest Free® bij aan de vermindering van het gebruik van giftige stoffen en chemicaliën. Dit zal resulteren in de verbetering van ons milieu voor de toekomst van u, onze kinderen en de kinderen van de toekomstige generatie. Door gebruik te maken van Plug-In Pest Free® helpt u mee aan een betere en gezondere leef- en werkomgeving.

De Plug-In Pest Free® technologie heeft geen invloed op katten, honden, vogels en andere huisdieren. De units hebben absoluut geen invloed op computers, andere elektrische apparatuur of op de elektrische stromen in een gebouw. Gebruik van de units is 100% veilig. Ongediertebestrijding zonder gif door middel van een Plug-In Pest Free® unit is duurzaam en maatschappelijk verantwoord. Hoeveel units heeft u nodig?

Installatie instructie Plug-In Pest Free®

Om de maximale werking uit de units te halen is het aanbevolen om een enkel geaard stopcontact te gebruiken. Bij gebruik van een dubbel geaard stopcontact dient u altijd de unit aan de linker kant in te pluggen.
Wil

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#2 Bericht door PE2AAB »

Geweldige marketing; goede dekmantel voor oplichting!

Ik denk dat ik zo'n ding eens ga bestellen en hem op het QRL eens aan een grondige test onderwerp. Wedden dat er niet meer inzit als een knipperledje en wat stuur elektronica daarvoor?

Eerder was er al eens Kassa! een ElectroSmog killer. Die was gevuld met schelpenzand uit de dierenwinkel (voor onder de kanariepiet) en een knipperledje met bijbehorende stuur elektronica.

Oplichting!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#3 Bericht door PD1JAP »

ALS dit ding werkt lijkt het me ook niet prettig voor andere zoogdieren zoals mensen....Ben eens benieuwd wat er precies in zit.
Wie spelfouten vind mag ze houden.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#4 Bericht door ----- »

In 2004 is het ding in Australië verboden vanwege misleiding. Het doet niet wat er beweerd wordt.

http://www.accc.gov.au/media-release/fe ... est-device

Persoonlijk twijfel ik geen seconde of dit ding wel of niet werkt. Vooral ook dat linker stopcontact, hilarisch.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#5 Bericht door PE9ZZ »

PD1JAP schreef:Ben eens benieuwd wat er precies in zit
Beetje electronica: "Let op dat het groenen lampje flikkert" Je kan met twee torren al een knipperled maken. Met 300VDC kom je een heel end.

@PG8M: Dat bericht is uit 2004!

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Muizen bestrijden via apparaat in stopcontact

#6 Bericht door PA0ETE »

Wat moet ik toch ineens weer verschrikkeluk aan dit TV-fragment denken:

https://www.youtube.com/watch?v=DUbk0LCtWlI

Plaats reactie