Fijne storing

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Fijne storing

#31 Bericht door Bert_1 »

Marco schreef:
Zoals de vorige poster zegt imagr of beter gezegd ego probleem.
Jouw eerste post kwam bij mij over als gefrustreerd klagen (wel begrijpelijk maar je schiet er niet veel mee op) vandaar dat ik aangaf dat jullie er samen uit zouden moeten komen, na jouw nadere informatie wordt het allemaal wel wat duidelijker. Je hoeft ook niet alles in een keer aan te geven van mij want zo komen we er ook en je moet op een gegeven moment toch wat posten anders gebeurt er niets natuurlijk. Hooguit worden er dingen verkeerd opgevat maar dat krijg je toch al snel, met ego en imago heeft dat niet veel te maken.
Volgens mij gaan jullie er zo niet uitkomen, hier speelt meer dan alleen het technische aspect dus misschien is het AT inschakelen niet zo gek als je er van overtuigd bent dat hij verkeerd bezig is. Flinke mantelstromen is vragen om ellende.

ps Even een aanvulling op mijn vorige antwoord om het volgende misverstand te voorkomen, ik kijk niet neer op een piraat maar als blijkt dat men niet precies weet wat ze doen en ze wel allerlei rechten denken te hebben en gaan klagen dan krijg ik er wel een hekel aan. Maar goed, je gaf al aan dat je geen onwetende klagende piraat bent maar een 'echte amateur' volgens pe1rxq ;)
Bert

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#32 Bericht door Marco »

Ik kan mij echt kenbaar maken. Maar of dat iets afdoet aan het probleem ik vraag het mij af.
Of er meer speelt geen idee. Niet bij mij ik vrees wel bij hem.

In het verleden ben ik wel voor piraat uitgemaakt door hem. En was ik met dikke kilowatten ongeveer 5KW elke keer bezig.
Al zijn spullen gingen op tilt. Wat naderhand gewoon verklaarbaar was. Een IC7000 kan simpel weg niet tegen groot signaal gedrag.
Ik heb namelijk deze zender ook in mijn bezit gehad. En wist 1 ding. Dit apparaat voldoet niet zoals deze het zou moeten doen. De specificaties laten je geloven van wel.

Hij kon toen niet meer zenden. Ook dit wilde ik met afspraken oplossen. Alleen wilde hij om en om. Ik stelde voor geef aan zodra je wil zenden. Dan hou ik mij snater. Dat was geen optie. En ik moest het maar doen met zijn voorstel.

Aangezien ik een DX hunter ben was zijn optie niet wenselijk. Dit ging blijkbaar het verkeerde keelgat in. Dus ga je maar knijpen en moedwillig bandruis maken om je stempel te drukken.
Het frustreert hem blijkbaar nog steeds. Ik kan er verder niks mee.

Feit blijft dat een zendamateur ten alle tijden zijn storing tot een minimum moet beperken. Je mag geen moedwillig overlast veroorzaken. En dat is wat hij nu aan het doen is. Ook ik nu bewezen heb dat hij de veroorzaker is. Ook dit bleef hij stevig ontkennen. Want zijn spullen waren dik in orde.

Stel ik was geen zendamateur. Dan had ik volgens de voorgaande posten ook pech. Nou geen enkele burger pikt dit natuurlijk.
De manier hoe hij doet is natuurlijk gewoon ASO te noemen. En de EGO van een zendamateur is hoog.

Laat ik het zo zeggen. Bij mij is er echt een knopje om. En de hobby is echt plek 2 of zelfs plek 3 geworden. Het boeit mij niet zoveel meer. Heb zowat de hele wereld gewerkt. Dus wat moet je dan nog?

Marco

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Fijne storing

#33 Bericht door Bert_1 »

Marco schreef: Stel ik was geen zendamateur. Dan had ik volgens de voorgaande posten ook pech. Nou geen enkele burger pikt dit natuurlijk.
De manier hoe hij doet is natuurlijk gewoon ASO te noemen. En de EGO van een zendamateur is hoog.


Marco
Nee, dan had ik gedacht dat je niet wist waar je het over had en of jouw verhaal wel klopt (en ieder verhaal heeft twee kanten natuurlijk). Is nu toch al een paar keer uitgelegd (dacht / hoop ik). Maar hier beklag doen helpt je niet met je probleem, je kunt beter vragen of iemand een idee heeft om dit op te lossen.

En het is overdreven om iedere amateur een groot ego toe te schrijven maar je mag dat wel van jezelf beweren natuurlijk :)

De rest van je verhaal klinkt overigens wel redelijk moet ik zeggen. Maar als je storing veroorzaakt terwijl je spullen in orde zijn (dus voldoet aan de regelgeving) kun je daar als zendamateur weinig aan doen. Wat mensen als storing ervaren is niet altijd terecht.
Bert

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Fijne storing

#34 Bericht door pa0ejh »

Typisch een 'Pot verwijt de Ketel dat hij zwart is" verhaal van Marco.

Hij heeft jaren zitten Piraten met Kilowatten en vind het raar dat de
IC700 van z'n buurman daar niet tegen kan, nou er zijn maar weinig
Tranceivers die daar tegen kunnen.... 5KW naast je deur, kom op zeg...

Hij wil dan ook nog dat z'n buurman maar moet aangeven wanneer hij wil zenden...

Nu ervaart Marco storing en dan is z'n buurman ineens een ASO omdat die niet wil
mee werken aan een oplossing.... Hoe krom kun je denken....

Het is duidelijk dat de verhoudingen tussen jullie verstoort zijn, en je hebt
niet in de gaten dat jij door je Piraten verleden de veroorzaker bent....

En nu hier maar zielig komen doen......
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#35 Bericht door Marco »

pa0ejh schreef:Typisch een 'Pot verwijt de Ketel dat hij zwart is" verhaal van Marco.

Hij heeft jaren zitten Piraten met Kilowatten en vind het raar dat de
IC700 van z'n buurman daar niet tegen kan, nou er zijn maar weinig
Tranceivers die daar tegen kunnen.... 5KW naast je deur, kom op zeg...

Hij wil dan ook nog dat z'n buurman maar moet aangeven wanneer hij wil zenden...

Nu ervaart Marco storing en dan is z'n buurman ineens een ASO omdat die niet wil
mee werken aan een oplossing.... Hoe krom kun je denken....

Het is duidelijk dat de verhoudingen tussen jullie verstoort zijn, en je hebt
niet in de gaten dat jij door je Piraten verleden de veroorzaker bent....

En nu hier maar zielig komen doen......
Uh pardon. Ik geloof dat je even goed moet terug lezen. Hij beweerd dat ik dit gedaan heb. En dat is nu precies niet het geval.
( mijn excuus ik schrijf het een beetje krom. Maar hij beweerde dit. Ik heb dit uiteraard nooit gedaan. Kan geen eens 5KW maken)
En piraten? Ik heb gewoon mijn licentie. En daar heb ik mij altijd netjes aan gehouden.
Dus ik snap je uitlating niet helemaal.

Ben dus zeker geen piraat. En heb altijd alles netjes willen oplossen. Ik ben nooit moeilijk geweest. Deur stond altijd open.
Alleen hij wilde niet praten of overleggen. Wat moet ik dan. De handel maar verkopen en stoppen.

Daarbij heb ik alles ontstoord en niets ging meer over de tilt. Bizar is toch te noemen dat iemand het voor elkaar krijgt mijn VDSL onderuit te trekken


Heb mijn tekst aangepast. Want je hebt gelijk. Ik schrijf het nogal beetje krom op. Mijn excuus nogmaals.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Fijne storing

#36 Bericht door Bert_1 »

Hoe zit het met de anderen in de buurt, hebben die geen last? Misschien biedt dat een aanknopingspunt.
Bert

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#37 Bericht door Marco »

PE1KVL schreef:Hoe zit het met de anderen in de buurt, hebben die geen last? Misschien biedt dat een aanknopingspunt.
Geen idee. Ik vrees dat deze mensen het niet door hebben. En de kennis ook niet bezitten die ik wel heb.
Maar het probleem is bekend bij AT. heb vandaag met robert PD7RB gesproken.

marco

HarryZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mar 2013, 22:42

Re: Fijne storing

#38 Bericht door HarryZ »

Het lijkt verdacht op de storing die ik de laatste tijd heb.
[/url]http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=20&t=17799

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#39 Bericht door Marco »

Wat je noemt is compleet anders.
Dit heeft te maken met een VDSL verbinding en storing van een radio zendamateur.

Probleem is bekend. Oplossingen zijn er op moment niet. Dus je bent overgeleverd aan de goden.
En als een zendamateur totaal niet meewerkt is het feest.

AT is daar toch heel duidelijk in. Dit zelf vernomen van de week.
Ik sta open voor elke oplossing. Alleen ik krijg de bal op mijn deurmat. En mag het bekijken. Beetje gek.

Zendamateur stoort doet vervolgens niks en gaat rustig achterover hangen... Lijkt mij vreemd.
Ik wil graag weten op welke band de storing is. En misschien is het een gedeelte ..

Maar zelfs dit onderzoeken lijkt totaal niet mogelijk.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Fijne storing

#40 Bericht door pe1rxq »

Als het AT niet van plan is op te treden voldoet de zendamateur blijkbaar aan de gestelde eisen wat betreft vermogen en veldsterktes.
Dan is het toch echt de VDSL aparatuur die te gevoelig is...

Als je er van overtuigd bent dat dit niet zo is zit er niets anders op dan bij AT blijven aandringen op handhaving....

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Fijne storing

#41 Bericht door Bert_1 »

En als Marco al aangeeft dat anderen in de buurt geen last hebben dan zou ik het eerder bij Marco's installatie zoeken.
Bert

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#42 Bericht door Marco »

pe1rxq schreef:Als het AT niet van plan is op te treden voldoet de zendamateur blijkbaar aan de gestelde eisen wat betreft vermogen en veldsterktes.
Dan is het toch echt de VDSL aparatuur die te gevoelig is...

Als je er van overtuigd bent dat dit niet zo is zit er niets anders op dan bij AT blijven aandringen op handhaving....
Nee.. Men is van mening dat wij beide als zendamateur dit onderling kunnen oplossen. Dat gebeurd dus niet.
Reden. De zendamateur in kwestie vind dat het mijn probleem is. En zegt simpel. Bel je ISP of AT.

Daarbij mijn spullen gevoelig. Meneer heeft hetzelfde modem alleen een andere ISP. Dus daar ligt het zeker niet aan.
Hij heeft zelfs een nieuwe modem gekregen. En blijkbaar iets gedaan zodat hij zelf geen last meer heeft. En ik nog steeds met de problemen zit.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#43 Bericht door Marco »

PE1KVL schreef:En als Marco al aangeeft dat anderen in de buurt geen last hebben dan zou ik het eerder bij Marco's installatie zoeken.
Andere weten dit niet. Kennis en Kunde is laag.. Dus men denkt het zal wel goed zijn.
Daarbij is Glas hier aanwezig. En vele zullen dit ook hebben.

Ik zit niet te wachten op een duur abbo. En weer een jaar vast aan een ISP. Vandaar dat ik bij mijn VDSL blijf

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Fijne storing

#44 Bericht door pe1rxq »

Marco schreef: Nee.. Men is van mening dat wij beide als zendamateur dit onderling kunnen oplossen. Dat gebeurd dus niet.
Reden. De zendamateur in kwestie vind dat het mijn probleem is. En zegt simpel. Bel je ISP of AT.
Raar, dan moet je het AT er misschien aan herinneren dat je last hebt van storing op je VDSL installatie en dat je ervan overtuigd bent dat het de schuld van een andere zendamateur is. Dat je toevallig zelf ook zenamateur bent is totaal niet relevant.
(AT hoort elke klacht hetzelfde te behandelen, als een willekeurig burger klaagt over storing horen ze dat gewoon te behandelen)

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Fijne storing

#45 Bericht door Marco »

pe1rxq schreef:
Marco schreef: Nee.. Men is van mening dat wij beide als zendamateur dit onderling kunnen oplossen. Dat gebeurd dus niet.
Reden. De zendamateur in kwestie vind dat het mijn probleem is. En zegt simpel. Bel je ISP of AT.
Raar, dan moet je het AT er misschien aan herinneren dat je last hebt van storing op je VDSL installatie en dat je ervan overtuigd bent dat het de schuld van een andere zendamateur is. Dat je toevallig zelf ook zenamateur bent is totaal niet relevant.
(AT hoort elke klacht hetzelfde te behandelen, als een willekeurig burger klaagt over storing horen ze dat gewoon te behandelen)

Uh hun vonden namelijk van wel. En ze gaan er ook vanuit dat wij dit vakkundig oplossen. Nou als ik je vertel dat 15 jaar geleden er al iets is voorgevallen. Toen wilde ik ook alle medewerking verlenen. Meneer gaf niet thuis. En nu ook weer doet hij voorkomen te willen praten ineens. Maar legt de bal keihard bij mij neer.
Ik kan niets veranderen aan mijn verbinding. En vind het ook absurd te noemen dat een zendamateur met een niet deugdelijke installatie mijn VDSL omtrekt.
Want zeg nu zelf zenden met een mobiele antenne waar een dikke afstem spoel in zit is vragen om grote problemen. Dikke mantelstromen en mis aanpassingen.

Dan is er toch iets goed mis aan zijn kant. Alleen is medewerking van hem zeker noodzakelijk. Ik wil weten op welke band hij problemen veroorzaakt. Dan zou je kunnen voorstellen zend daar niet of gepast. Zelfs dat was niet mogelijk.

Ik moet maar KPN bellen en Notches laten plaatsen. Maar of dit het probleem verhelpt? Dat noem ik afschuiven

Plaats reactie