Toezicht niet overlaten aan "de markt"

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Toezicht niet overlaten aan "de markt"

#1 Bericht door Radioot »

http://nos.nl/artikel/2063446-kabinet-m ... keurt.html

Ook een goed idee voor het handhaven van de EMC richtlijn?

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Toezicht niet overlaten aan "de markt"

#2 Bericht door Apae »

Ik lees dat een bestaande keuringsinstantie tot overheidsonderdeel is bevorderd, en dat de NVWA daar nog steeds controle op houdt.
In het geval van EMC spullen is er volgens mij helemaal geen keuringsinstantie die je bij de overheid kunt trekken, dat zijn de fabrikanten zelf.
Slagers keuren al dcennia lang niet meer hun eigen vlees: ze mogen niet eens meer zelf slachten!

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Toezicht niet overlaten aan "de markt"

#3 Bericht door jan58 »

[quote
Slagers keuren al dcennia lang niet meer hun eigen vlees: ze mogen niet eens meer zelf slachten![/quote]

Effe oftopic:Weet ik niet waar jij woont maar de slagers hier slachten nog zelf hoor!

Gr Jan

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Toezicht niet overlaten aan "de markt"

#4 Bericht door Apae »

In Nederland. En de enige slagers die ik ken die zelf slachten, die hebben een overeenkomst met het slachthuis dat ze daar hun eigen vee slachten. Dankzij het woud aan regels is slachten aan huis (ook als slager) al minstens twintig jaar onmogelijk in dit land.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Toezicht niet overlaten aan "de markt"

#5 Bericht door PA0BAK »

Apae schreef:In Nederland. En de enige slagers die ik ken die zelf slachten, die hebben een overeenkomst met het slachthuis dat ze daar hun eigen vee slachten. Dankzij het woud aan regels is slachten aan huis (ook als slager) al minstens twintig jaar onmogelijk in dit land.
Lekker OffTopic ......
Hier in het dorp heeft de slager een eigen slachthuis hij slacht, verkoopt aan consumenten, verkoopt aan andere slagers en supermarkten, dus .......
Verder doet deze man ook aan ritueel slachten op verzoek, voor mij een reden, om niet meer bij deze slager te komen (onnodig dieren leed :twisted: )
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie