Presentatie over Power Line Communication (PLC)

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Presentatie over Power Line Communication (PLC)

#16 Bericht door TheoDorus »

Ik kan me toch wel vinden in diverse uitspraken van Cor.
Ook toen de machtiging een vergunning werd, dit had nooit mogen gebeuren.
Waarom mag de vrij nieuwe vereniging D.K.A.R.S niet aan tafel aansluiten, zij willen werk maken van de storingsproblematiek volgens eigen zeggen.
Ik kan wel meer zeggen maar ik wil hier geen vijandige discussie oplaaien ten slotte zitten we allemaal in het zelfde schuitje, en willen graag storingsvrij van de hobby genieten.
Maar het gaat me nog steeds koud over het lijf dat diverse consumenten elektronica ons amateurs mag storen met signalen van S9 zodat je nog geen verbinding meer kan maken, maar als jij hun apparatuur stoort, dat mag dan niet, dan ben je zwaar fout bezig.
Eerlijk gezegd het lijkt nergens op wat er de laatste jaren allemaal gebeurd omtrent dit gebeuren.

-Verwijderd account

Re: Presentatie over Power Line Communication (PLC)

#17 Bericht door -Verwijderd account »

PA5COR schreef:Zie dit forum, en de vele problemen die gemeld worden...

Vele malen via het verenigings bestuur aangedrongen op actie, geen resultaat.
Brieven geschreven naar het hoofd bestuur, geen resultaat.
Wetende dat er veel meer onvrede heerst onder de leden die dat ook duidelijk hebben gemaakt, geen actie.

Het is duidelijk dat de verenigingen geen bonje met de vertegenwoordiging van het A.T. willen en liever goede vriendjes blijven.
Dat dit in de loop van de jaren heft geleid tot een situatie die zeer nadelig is voor ons als zend amateurs is wel duidelijk, zeker als we naar de situatie in b.v. Duitsland kijken waar een storende plasma tv gewoon permanent op zwart word gezet als voorbeeld.
Ik kan het niet beter onder woorden brengen dan jij gedaan hebt, hulde!
TheoDorus schreef:Ik kan me toch wel vinden in diverse uitspraken van Cor.
Waarom mag de vrij nieuwe vereniging D.K.A.R.S niet aan tafel aansluiten, zij willen werk maken van de storingsproblematiek volgens eigen zeggen.
Simpel, het is géén vereniging. En heeft derhalve geen leden.
DKARS is niets anders dan een stichting die een een gratis maandblad in digitale vorm uitgeeft.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Presentatie over Power Line Communication (PLC)

#18 Bericht door PA3DJS »

pe1hzg schreef:Iemand al eens geprobeerd een vergunning voor hoger vermogen aan te vragen omdat de ruisvloer gestegen is? Als de ruisvloer 20dB gestegen is zou het vermogen ook omhoog moeten kunnen om de s/n te behouden....
Stel dat iemand dat zou doen, dan kom je zeker boven 3V/m uit. En als dan een PLT onding storing ondervindt van een zendamateursignaal > 3 V/m (even de piek t.g.v. AM buiten beschouwing gelaten), dan moet de zendamateur maatregelen treffen. In de praktijk is dat meestal: vermogen naar beneden.

De PLT lobby heeft het (helaas) goed voor elkaar.

TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Presentatie over Power Line Communication (PLC)

#19 Bericht door TheoDorus »

PA4DHG schreef:
PA5COR schreef:Zie dit forum, en de vele problemen die gemeld worden...

Vele malen via het verenigings bestuur aangedrongen op actie, geen resultaat.
Brieven geschreven naar het hoofd bestuur, geen resultaat.
Wetende dat er veel meer onvrede heerst onder de leden die dat ook duidelijk hebben gemaakt, geen actie.

Het is duidelijk dat de verenigingen geen bonje met de vertegenwoordiging van het A.T. willen en liever goede vriendjes blijven.
Dat dit in de loop van de jaren heft geleid tot een situatie die zeer nadelig is voor ons als zend amateurs is wel duidelijk, zeker als we naar de situatie in b.v. Duitsland kijken waar een storende plasma tv gewoon permanent op zwart word gezet als voorbeeld.
Ik kan het niet beter onder woorden brengen dan jij gedaan hebt, hulde!
TheoDorus schreef:Ik kan me toch wel vinden in diverse uitspraken van Cor.
Waarom mag de vrij nieuwe vereniging D.K.A.R.S niet aan tafel aansluiten, zij willen werk maken van de storingsproblematiek volgens eigen zeggen.
Simpel, het is géén vereniging. En heeft derhalve geen leden.
DKARS is niets anders dan een stichting die een een gratis maandblad in digitale vorm uitgeeft.
Ja oké, ik snap het, duidelijk en begrijpelijk. :D

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Presentatie over Power Line Communication (PLC)

#20 Bericht door PA5COR »

Eerst lezen voor je commentaar geeft had je de zin bespaard aan het einde.

Zoals ik al duidelijk maakte in die post heb ik diverse male aan de verenigings bestuur tijd en functies gespendeerd...

Er is al jaren ontevredenheid in de gelederden van de leden waar niks aan word gedaan behalve schade beperking en veel sussende woorden.

Uiteraard die mensen die functies (hebben) bekleed is daar waardering voor, maar als een beleid na jaren blijkt niet te werken verwacht je toch dat men gaat nadenken over een andere strategie.
En daarvan is tot op heden niks gebleken.

Met mijn eigen ervaring in het omgaan met gemeentebesturen en ambtenaren ( ben er zelf jaren een geweest) bleek degelijk dat samen bakjes koffie drinken en koekje erbij? niet tot resultaten leidde.
Stevig met feiten op tafel komen en meer direct actie eisen deed meer.
Het polder model werkt al lang niet meer, het is nu een eenrichtings verkeer geworden.
En wel van boven opgelegd naar beneden toe...

73,
Cor
Ton schreef:Wat een verhaal Cor, ik zal het straks thuis nog eens doorlezen.
Je mag uiteraard een mening hebben, maar roeptoeteren dat een bestuur aan vriendjespolitiek doet vind ik te ver gaan en ook wel erg makkelijk.
Daar doe je tientallen mensen uit allerlei geledingen van de verenigingen tekort mee.
De beste stuurlui staan aan wal toch? Die schreeuwen hard en doen niets..
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Plaats reactie