Slimme energiemeter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pa3atd
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:23
Locatie: Bovensmilde

Slimme energiemeter

#1 Bericht door pa3atd »

Moet er nog een nieuwe energiemeter geplaatst worden?Let dan goed op
De iskra me 162 schijnt een niet goedgekeurde meter te zijn die veel rommel op de kortegolf produceert. Dus wees attent als de energiemaatschappij aan de deur komt om een nieuwe te plaatsen .Verlang dan een meter die geen storing veroorzaakt (ook voor de buren).De monteurs weten welke.
Henk

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#2 Bericht door PH2LB »

De afspraak staat voor de vervanging staat al.

Gelukkig is mijn energie meter voor 2 jaar terug vervangen door een moderne digitale meter zonder IQ (kan alleen tellen :lol: ) en kan die nog jaren mee. De gas meter mogen ze vervangen door een nieuw exemplaar (die zijn gelukkig niet zo slim zonder een slimme E meter).

Ondanks de bijna smeek beden van de energie leverancier komt er hier geen slimme meter in. De zogenaamde energie besparende tips van mijn energie leverancier is als advies van een drug-dealer om je te helpen afkicken.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Slimme energiemeter

#3 Bericht door PE9H »

PH2LB schreef:De zogenaamde energie besparende tips van mijn energie leverancier is als advies van een drug-dealer om je te helpen afkicken.
:lol:
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#4 Bericht door PA3HMP »

Ze hebben hier al 2 keer geprobeerd met leugens een nieuwe slimme meter te plaatsen, op de site van verispect kun je namelijk zien of je meter op de afkeurlijst staat, bij mij logen ze tot 2 keer toe dat mijn meter afgekeurd was terwijl dat niet zo was in een poging een slimme meter te kunnen neerhangen, helaas voor hun lukte ze dat niet en hangen er nu nog steeds ouderwetse 'domme' meters.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#5 Bericht door PA0FRI »

pa3atd schreef:Verlang dan een meter die geen storing veroorzaakt (ook voor de buren).Henk
Afgezien van storing is er nog een reden om het ding niet te plaatsen als men zonnepanelen geeft. De slimme meter kan nagaan hoeveel kWh men aan het net aflevert en de oude meter draait gewoon terug. Als er landelijk voldoende zonnepanelen geplaatst zijn, zal een toekomstige regering vast wel belasting gaan heffen. Met de slimme meter kan uw leverantie keurig vastgesteld worden.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Slimme energiemeter

#6 Bericht door PA4JAN »

:lol:
PD9H schreef:
PH2LB schreef:De zogenaamde energie besparende tips van mijn energie leverancier is als advies van een drug-dealer om je te helpen afkicken.
:lol:

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Slimme energiemeter

#7 Bericht door PA4JAN »

De Nuon is de leverancier van het gas en de stroom dus die krijg mijn geld daar voor
De liander die regelt het transport en de meters
Wat hebben de laatste nu te maken om, om de 3 jaar de meterstand op te nemen Dat willen ze
Dat ze willen kijken dat zijn ze verplicht vanaf 2013 maar ik geef de stand door in de zomer aan de Nuon
Als ik een brood koop bij de bakker ga ik ook niet betalen aan de man die de kassa heeft geleverd aan de bakker
Die meter gewoon niet nemen ook hier weer een stukje van je eigen weg geven

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Slimme energiemeter

#8 Bericht door PA1PDB »

Vergeet niet dat wij de stroom die de slimme meter verbruikt moeten betalen :?
Is voor elk huishouden misschien niet veel maar reken dit eens uit voor miljoenen huishoudens :idea:
Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Slimme energiemeter

#9 Bericht door PA4JAN »

En dat geld gaat dan bij mij naar de Nuon

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Slimme energiemeter

#10 Bericht door PA2LAD »

PA1PDB schreef:Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
Inderdaad en de stroomleveranciers zijn ook zeer in de nopjes met de toepassingen met die meter om je energieverbruik op je mobieltje of te lezen en je huis ermee te regelen. Dat dataverbruik levert ze ook leuke extra inkomsten op. Dat geld hou je nu ook in je zak :!: :wink:

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#11 Bericht door PA3HMP »

PA1PDB schreef:Vergeet niet dat wij de stroom die de slimme meter verbruikt moeten betalen :?
Is voor elk huishouden misschien niet veel maar reken dit eens uit voor miljoenen huishoudens :idea:
Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
niet alleen dat, de nieuwe meters kunnen ook blindstroom meten, gevolg je verbruik wordt ineens meer, en zo zijn er nog wel meer slimme truukjes waardoor de slimme meter enkel slim is voor de leverancier.

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Slimme energiemeter

#12 Bericht door jan58 »

PA3HMP schreef:
PA1PDB schreef:Vergeet niet dat wij de stroom die de slimme meter verbruikt moeten betalen :?
Is voor elk huishouden misschien niet veel maar reken dit eens uit voor miljoenen huishoudens :idea:
Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
niet alleen dat, de nieuwe meters kunnen ook blindstroom meten, gevolg je verbruik wordt ineens meer, en zo zijn er nog wel meer slimme truukjes waardoor de slimme meter enkel slim is voor de leverancier.
Nou dan wil ik wel eens weten waar jou slechte cos phi dan weg komt??
Anders heb jij geen last van blindstroom.

Gr Jan

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Slimme energiemeter

#13 Bericht door PA4JAN »

PA3HMP schreef:Ze hebben hier al 2 keer geprobeerd met leugens een nieuwe slimme meter te plaatsen, op de site van verispect kun je namelijk zien of je meter op de afkeurlijst staat, bij mij logen ze tot 2 keer toe dat mijn meter afgekeurd was terwijl dat niet zo was in een poging een slimme meter te kunnen neerhangen, helaas voor hun lukte ze dat niet en hangen er nu nog steeds ouderwetse 'domme' meters.
Waar kan ik de afkeur lijst vinden

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Slimme energiemeter

#14 Bericht door jan58 »

PA4JAN schreef:
PA3HMP schreef:Ze hebben hier al 2 keer geprobeerd met leugens een nieuwe slimme meter te plaatsen, op de site van verispect kun je namelijk zien of je meter op de afkeurlijst staat, bij mij logen ze tot 2 keer toe dat mijn meter afgekeurd was terwijl dat niet zo was in een poging een slimme meter te kunnen neerhangen, helaas voor hun lukte ze dat niet en hangen er nu nog steeds ouderwetse 'domme' meters.
Waar kan ik de afkeur lijst vinden

http://www.verispect.nl/controle-en-ins ... ers/item30

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#15 Bericht door PA3HMP »

jan58 schreef:
PA3HMP schreef:
PA1PDB schreef:Vergeet niet dat wij de stroom die de slimme meter verbruikt moeten betalen :?
Is voor elk huishouden misschien niet veel maar reken dit eens uit voor miljoenen huishoudens :idea:
Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
niet alleen dat, de nieuwe meters kunnen ook blindstroom meten, gevolg je verbruik wordt ineens meer, en zo zijn er nog wel meer slimme truukjes waardoor de slimme meter enkel slim is voor de leverancier.
Nou dan wil ik wel eens weten waar jou slechte cos phi dan weg komt??
Anders heb jij geen last van blindstroom.

Gr Jan
blindstroom heb je al snel bij bijvoorbeeld een transormator, electromotor maar ook bijvoorbeeld computervoedigen enz, en aangezien wij als amateurs nogal eens dergelijke apparaten in huis hebben.....
en dan heb ik het niet eens over tl verlichting die bijvoorbeeld inductief of capp. kan zijn enz enz.

De leveranciers zijn niet achterlijk, slimme meters zijn enkel in hun voordeel.

Plaats reactie