Slimme energiemeter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Slimme energiemeter

#16 Bericht door jan58 »

PA3HMP schreef:
jan58 schreef:
PA3HMP schreef:
PA1PDB schreef:Vergeet niet dat wij de stroom die de slimme meter verbruikt moeten betalen :?
Is voor elk huishouden misschien niet veel maar reken dit eens uit voor miljoenen huishoudens :idea:
Slimme meter dus voor de leverancier en netbeheerder. Niet slim voor ons.
niet alleen dat, de nieuwe meters kunnen ook blindstroom meten, gevolg je verbruik wordt ineens meer, en zo zijn er nog wel meer slimme truukjes waardoor de slimme meter enkel slim is voor de leverancier.
Nou dan wil ik wel eens weten waar jou slechte cos phi dan weg komt??
Anders heb jij geen last van blindstroom.

Gr Jan
blindstroom heb je al snel bij bijvoorbeeld een transormator, electromotor maar ook bijvoorbeeld computervoedigen enz, en aangezien wij als amateurs nogal eens dergelijke apparaten in huis hebben.....
en dan heb ik het niet eens over tl verlichting die bijvoorbeeld inductief of capp. kan zijn enz enz.

De leveranciers zijn niet achterlijk, slimme meters zijn enkel in hun voordeel.

Die paar trafootjes of voedingkjes.
Tl verlichting zit al een condensator in voor de cos phi.
En elektromotoren thuis?Valt allemaal mee hoor.
Of heb je een elektromotor van 100 kw voor je mastje hahahahaa.
Die paar euro die je dan meer per jaar zou betalen?
Valt allemaal wel mee.Ga me daar niet druk overmaken .
Heb hier thuis met de verbruikers ingeschakeld keurige cos phi van 0,99

Gr jan

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#17 Bericht door PA3HMP »

iedere euro is er een te veel, net als het verbruik van de meter zelf die bij de slimme meters ineens voor kosten van de gebruiker komt, en het is al aangetoond dat die meters te hacken zijn, dat zal ze nooit lukken met mijn ouderwetse ferrarismeter.

net als het feit dat de meters op afstand uit te schakelen zijn, en als je denkt dat zal niet gebeuren, zoek dan maar eens op google over het electriciteits tekort in Belgie enz enz.

Slimme meters zijn enkel slim voor de leverancier.
http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.nl/

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#18 Bericht door pe1cmo »

En wat doet die meter als er ergens HF op je net zit, omdat er bijvoorbeeld een zender aanstaat.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Slimme energiemeter

#19 Bericht door PD0Q »

De 'slimme' meter is slechts meer 'big data ' .. nog meer mogelijkheden om ditmaal ook het privedomein van een [strike]verdachte[/strike] consument in kaart te brengen..
Ik weiger zo'n spymeter..of ik wil besparen bepaal ik zelf wel , gaat Europa of onze overheid geen flikker aan :P

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#20 Bericht door PA3HMP »

laatste nieuws, BIG BROTHER :

Justitiële autoriteiten krijgen altijd de mogelijkheid gegevens af te tappen uit het internet der dingen, aldus een bericht in de Duitse ingenieurskrant VDI Nachrichten. Dat gaat dus gelden voor zaken als de Connected Car, Smart City sensoren, medische diagnose-op-afstand en de slimme meter.

De ontwikkeling van standaards bij communicatieprotocollen is essentieel voor de ontwikkeling van het internet der dingen. Zonder lukt het nooit om ervoor te zorgen dat apparaten, producten en wat niet al probleemloos met elkaar kunnen communiceren.

communicatie zal bij sommige toepassingen bij voorkeur via het mobiele netwerk verlopen, en momenteel is de Europese standaardiseringsorganisatie voor telecommunicatie ETSI bezig daarvoor een speciaal M2M (machine naar machine)-datakanaal te definiëren. In het protocol worden de gegevens versleuteld, zodat er alleen toegang tot data is door apparaten en producten die daarvoor zijn bedoeld. Maar standaard wordt ingebouwd dat justitiële autoriteiten altijd de mogelijkheid hebben om die gegevens in te zien of op te vragen.

Er staan nogal wat toepassingen voor de deur die van dit datacommunicatiekanaal gebruik kunnen gaan maken. Denk aan de communicatie tussen voertuigen (connected car), sensoren in de stad die aangeven welke auto geparkeerd staat of die bijhouden of de vuilcontainer van een bewoner vol is, diagnoseapparatuur voor bloedsuikergehalte of hartritmestoornissen die zijn aangesloten op het ziekenhuis, de slimme meter voor uw gas- en elektriciteitsgebruik, enzovoorts. Te allen tijde hebben politie en justitie de mogelijkheid die data af te tappen, en op die manier dus nog meer informatie te krijgen over ieders activiteiten.

Dat het ETSI aan justitie ruimte om biedt om in te breken is geen verrassing, het is een richtlijn waar ETSI bij mobiele communicatie nu eenmaal aan moet voldoen. Maar nu die mobiele communicatie ook gebruikt gaat worden voor toepassingen die wel heel ver af staan van het voeren van een telefoongesprek, is het niet vanzelfsprekend dat de afluistermogelijkheid door de overheid ook daarvoor moet gelden. Dat vereist toch eerst een discussie hoe ver de overheid mag gaan bij inzage in het doen en laten van burgers.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Slimme energiemeter

#21 Bericht door pa3dsc »


Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Slimme energiemeter

#22 Bericht door PA1WES »

Hoe zit dat met de iskra me 371 eigenlijk? dat model schijnt hier door stedin gebruikt te worden. Is dat ook zo'n stoorzender?

Storen die dingen alleen op t eigen stroom net of heeft de storing ook daadwerkelijk een bereik?

Plaats reactie