Ervaringen met MOCA?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Ervaringen met MOCA?

#1 Bericht door pe1hzg »

Op dit forum komen regelmatig (terecht!) allerlei verwensingen over PLC.

De vraag is of je de buurman alleen maar kunt vragen om draden door het huis te trekken, of dat er nog andere mogelijkheden zijn?

Recent vond ik iets over "MOCA". Dit is een systeem wat over bestaande RTV-coax werkt en naast de bestaande RTV-signalen ook ethernet stuurt. Heeft iemand ervaring met dit soort spul?

Dit is *niet* bedoeld als commercieel bericht (ik verkoop dit spul niet, heb verder geen belang, en stuur daarom geen link mee), maar kennis van alternatieven is prettig als je een burensituatie hebt en je suggesties kunt doen..

73,

Geert Jan

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Ervaringen met MOCA?

#2 Bericht door 19DT2120 »

Ik heb op tweakers al het een en ander over gelezen en het is een mooi alternatief voor gewone LAN waarbij waarschijnlijk de DVB-S frequenties gebruikt worden voor de lan verbinding.
Sinds een aantal weken is ook MoCA 2.0 verkrijgbaar,wat het nog interessanter maakt !
Soms weet ik het ook niet meer.........

PC2R
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jun 2008, 08:16

Re: Ervaringen met MOCA?

#3 Bericht door PC2R »

Zeker interessant om te achterhalen of dit niet verschrikkelijk stoort. Het schijnt tussen de 500>1500mhz te werken.
73 Roy

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Ervaringen met MOCA?

#4 Bericht door PA3BAS »

Volgens mij heb je het ontzettend grote voordeel dat coax voor tv veel beter HF afschermt dan gewone 230 volt-leiding.
.... But will it blend?

Plaats reactie