Storingsklachten & ruismeting

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: Storingsklachten & ruismeting

#16 Bericht door ad pa3fbi »

Hebben jullie nu je zin ? :evil:

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Storingsklachten & ruismeting

#17 Bericht door PD9CN »

Dit betreur ik ten zeerste Paul dat je dit forum verlaat.
Ga jou zeer interessante inbrengen missen!


Vanaf deze kant ook een hele fijn kerst en gelukkig 2015 toe gewenst.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Storingsklachten & ruismeting

#18 Bericht door PA3DJS »

@PD0PSB en anderen:
Helaas begin je als eenling nagenoeg niets tegen de grote massa (grote bedrijven, mensen, geld, etc). Je zal echt het geluk moeten hebben dat je een grote/machtige/rijke organisatie achter je krijgt.

Bijna 14 dagen terug hadden we een grote stroomstoring in de buurt (huizen en straatverlichting, duurde zo'n drie uur). Snel een radio aangezet, en dat was een verademing! Je hoort namelijk radiostations in de breedste zin van het woord.

Zo'n ervaring is voor mij toch een soort bewijs dat EMC (normen, handhaven, commissies, etc) aardig aan het mislukken is. In een ver verleden produceerde veel apparatuur slechts een aantal spectraalcomponenten. Met de komst van televisie begon daar verandering komen. Nu vind je veel apparatuur die over grote bandbreedte relatieve dicht tegen de limieten zit, of er ver overheen! Tel daarbij op dat de apparatuurdichtheid (aantal apparaten/km^2) sterk toegenomen is.

Het gevolg is dat we moeten leven met een hoog "omgevingsruisniveau", tenzij de stroom uitvalt.

De brij aan ruis is dusdanig (afkomstig van veel bronnen rondom) waardoor het lastig/tijdrovend is om individuele bronnen te localiseren. "Even" aan veel mensen in de buurt vragen of ik even binnen mag meten en dingen door bijv. DARE of Telefication te laten meten, zie ik niet als optie.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Storingsklachten & ruismeting

#19 Bericht door Radioot »

Paul moet gewoon blijven. Hij heeft natuurlijk wel een goed punt.
Maar het is wel een verloren zaak. De massa is niet geïnteresseerd in het probleem.
Sterker nog ze heeft andere belangen.

Radiospectrum vervuiling lijkt op de lichtvervuiling / geluidsoverlast problematiek.
Er is geen weg terug en eigenlijk ook geen ontsnappen meer aan.

Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: Storingsklachten & ruismeting

#20 Bericht door ad pa3fbi »

Er zijn ook veel lezers van dit forum die nooit iets schrijven, bij R12, VERON Dordrecht waren er meerdere mensen erg boos over de manier waarop Paul pd0psb werd aangevallen, een ander woord is er niet voor, en dat terwijl hij al jaren voor ons aller belang opkomt, voor mij en vele anderen onbegrijpelijk, tevens nog dit: er vielen op die clubavond woorden die niet voor herhaling vatbaar waren, wat wel aangeeft dat de gemoederen hoog opliepen...

Plaats reactie