grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#1 Bericht door pa3dsc »


Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#2 Bericht door elsinga »

Ook maar even getekend...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#3 Bericht door PA5COR »

Ook maar gedaan, alleen is de vraag wat het helpt. ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Paul PD0PSB

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#4 Bericht door Paul PD0PSB »

Er is al een navolgende norm voor 30-80MHz in de maak, waaraan AT, Veron en IARU hoogstwaarschjinlijk ook (net als EN 50561) hun vriendelijke medewerking verlenen.

Daarna kan de overige industrie dezelfde emissierechten claimen over het hele spectrum.

73
Paul
PD0PSB

-Verwijderd account

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#5 Bericht door -Verwijderd account »

Paul PD0PSB schreef:Er is al een navolgende norm voor 30-80MHz in de maak, waaraan AT, Veron en IARU hoogstwaarschjinlijk ook (net als EN 50561) hun vriendelijke medewerking verlenen.
Als het inderdaad waar is dat uitgerekend die organisaties, welke voor onze belangen zouden moeten opkomen, instemmen met dit voorstel :oops:
Bij mij roept het dan de vraag op: wat hebben we aan zulke organisaties en willen we daar dan wel lid van blijven???

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#6 Bericht door Randy »

PA4DHG schreef:
Paul PD0PSB schreef:Er is al een navolgende norm voor 30-80MHz in de maak, waaraan AT, Veron en IARU hoogstwaarschjinlijk ook (net als EN 50561) hun vriendelijke medewerking verlenen.
Als het inderdaad waar is dat uitgerekend die organisaties, welke voor onze belangen zouden moeten opkomen, instemmen met dit voorstel :oops:
Bij mij roept het dan de vraag op: wat hebben we aan zulke organisaties en willen we daar dan wel lid van blijven???
Omdat dit de enige manier is om de banden nog een beetje te beschermen. Permanente notches worden verplicht voor amateurbanden.

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#7 Bericht door PE9H »

Ook getekend.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Paul PD0PSB

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#8 Bericht door Paul PD0PSB »

Randy schreef:
PA4DHG schreef:
Paul PD0PSB schreef:Er is al een navolgende norm voor 30-80MHz in de maak, waaraan AT, Veron en IARU hoogstwaarschjinlijk ook (net als EN 50561) hun vriendelijke medewerking verlenen.
Als het inderdaad waar is dat uitgerekend die organisaties, welke voor onze belangen zouden moeten opkomen, instemmen met dit voorstel :oops:
Bij mij roept het dan de vraag op: wat hebben we aan zulke organisaties en willen we daar dan wel lid van blijven???
Omdat dit de enige manier is om de banden nog een beetje te beschermen. Permanente notches worden verplicht voor amateurbanden.
En om precedent te scheppen voor een ieder die straks toestemming tot "level playing field" emissiewaarden opeist. (om over het ondermijnende effect op EMC regelgeving in het algemeen nog maar te zwijgen)

Zonder leefbaar viswater geen visserij meer.
Zonder bruikbaar spectrum helaas geen zendamateurisme meer.
Ik weet het, ik wordt een krakende plaat, en heb mijn lidmaatschap inderdaad om deze reden onlangs opgezegd.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#9 Bericht door PA3DAT »

Laten we met zijn allen ons lidmaatschap opzeggen, dat is een goeie! :?

Dan hebben we geen vereniging meer, geen vertegenwoordiging meer, dan zijn we los zand.
Lijkt me dé manier om deze hobby meteen maar de nek om te draaien...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#10 Bericht door PA5COR »

Ben het met Aloys eens, ben je het niet eens met de vereniging dan doe je meer van binnen uit als buiten wat staan te roepen.
Heb in de Veron in de afgelopen decennia behoorlijk van binnen de vereniging geschopt voor de C en D gelicenseerden toendertijd.

Je weet van te voren dat het een lange weg is maar ook de enige manier wat zinnigs te bereiken.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Paul PD0PSB

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#11 Bericht door Paul PD0PSB »

PA3DAT schreef:Laten we met zijn allen ons lidmaatschap opzeggen, dat is een goeie! :?
Dan hebben we geen vereniging meer, geen vertegenwoordiging meer, dan zijn we los zand.
Lijkt me dé manier om deze hobby meteen maar de nek om te draaien...

De verenigingen zullen op allerlei gebied nuttig zijn, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik geen lid wil zijn van een visvereniging die zijn eigen viswater ziet vervuilen.

De doorverwijzing naar een (m.i. illegale) KPN klachtenbehandeling, de milde houding in het AO, het geloof dat PLC de HF vrijwillig zal verlaten.
Het echo'en van het AT dat wij "enige vorm van storing" zullen moeten accepteren, waarbij het storingsniveau open staat.
Ik merk te weinig scherpzinnigheid en urgentie, maar vooral mis ik de sterke tegenpool in de discussie die ik nou juist vanuit de verenigingen had verwacht.

Zelf blijf ik tegen EN50561, omdat hierin een groot aantal inconsistenties en gevaar voor de toekomst van EMC regelgeving verborgen liggen.
Er lijkt al een aantal jaren een ontwikkeling van langzame acceptatie,volgzaamheid en water-bij-de-wijn te zijn, en dat is -denk ik- niet de beste weg.

73
Paul
PD0PSB

-Verwijderd account

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#12 Bericht door -Verwijderd account »

Paul PD0PSB schreef:Zonder leefbaar viswater geen visserij meer.
Zonder bruikbaar spectrum helaas geen zendamateurisme meer.
Ik weet het, ik wordt een krakende plaat, en heb mijn lidmaatschap inderdaad om deze reden onlangs opgezegd.
Dit laatste is vanzelfsprekend jouw eigen keus. Maar je hebt jouw visie wel duidelijk onder woorden gebracht.
Toch ben ik bang dat je een roepende in de woestijn bent, gewoon omdat we als radio-amateurdienst blijkbaar niet -meer- serieus genomen worden.
PA3DAT schreef:Laten we met zijn allen ons lidmaatschap opzeggen, dat is een goeie! :?

Dan hebben we geen vereniging meer, geen vertegenwoordiging meer, dan zijn we los zand.
Tsja, ik krijg toch sterk de indruk dat we allang geen vertegenwoordiging meer hebben. Niet nationaal, maar ook niet internationaal blijkbaar. :cry:
Als de verenigingen (bijna) alles accepteren wat een inperking/aanslag op onze activiteiten betekend, dan zijn het geen vertegenwoordigers van de radiozendamateurs :oops:

Je merkt dat trouwens ook mbt de 13cm band. Daarover krijgen we steeds vaker te horen dat we gedurende een bepaalde tijd niet actief mogen zijn op 13cm ten gunste van commercieële gebruikers :(

Paul PD0PSB

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#13 Bericht door Paul PD0PSB »

Het is misschien nog steeds zinvol de petitie te tekenen, al is het alleen maar om "awareness" te genereren over het feit dat velen blijkbaar:

-onvoldoende op de hoogte waren van de impact van het besluit van IARU e.a. om "ja" te stemmen.
-kenbaar willen maken dat de route naar EN-50561 verre van ideaal/onpartijdig lijkt te zijn verlopen.
-op persoonlijke titel uiting willen geven dat men het gevoel heeft dat onderhandelingen uiteindelijk een "gelobbyd" resultaat hebben opgeleverd.

Het aantal stemmers in de petitie *zou* je kunnen interpreteren als een indicatie van enige verdeeldheid/miscommunicatie tussen vertegenwoordiging en achterban.

73
Paul
PD0PSB

Paul PD0PSB

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#14 Bericht door Paul PD0PSB »

sjaak afhaak schreef: De beste stuurlui staan aan wal.
vy 73 EJ PA3CEV
Dat besef ik.

In dit geval hebben echter 8992 "stuurlui aan wal" deze petitie getekend.
Zij waren blijkbaar niet voldoende op de hoogte van de koers van het schip.

(en nu hou ik weer op met mijn krakende plaat... ;-)

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: grenswaarden voor PLC straling 20.000 voudig verhogen

#15 Bericht door pa0ejh »

Wat de overige stuurlui hebben bereikt lees ik in het AO van April....

Tot 9Nov 2016 mag de oude apparatuur nog worden verkocht !!

En over de KPN stunt wordt geen woord gerept!!

Bedenk dat al die verkochte OUDE apparatuur nog in lengte van jaren zal worden gebruikt...

Fraai resultaat, maar ja dat hoort zeker bij 'Dat dit niet helemaal is wat we eigenlijk willen is iets waarmee we zullen moeten leven'

Ik vraag mij af wat de verenigingen in kunnen brengen, en wat er mee wordt gedaan......
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Plaats reactie