Slimme meter vanaf 2015...

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Slimme meter vanaf 2015...

#16 Bericht door PA5COR »

:mrgreen: Beetje te haastig getypt, maar moest ook naar het ziekenhuis voor en afspraaak,.
Verhuurder mag het verhuurde niet wijzigen zonder toestemming van de huurder, bij deze...

Nee hoor, de installatie zit achter de meter en dan moeten ze aantonen dat die niet veilig is, de meter en welke meter, dom of "slim", maakt daar niks op uit.

Ik had al aangegeven geen "slimme" meters te willen en niet te willen opdraaien voor hun gemak en stroomverbruik voor hun plezier.
Storing ben ik niet bang voor, maar heb wel aangegeven als ik last zou krijgen van de buren hun meter(s) er op terug te zullen komen.

Totaal onbegrip was hun reactie, en niet eens wetend hoe die meters werkten....
Goed, het is nog niet zover hier, we zullen wel zien.
En de meterstanden hou ik hier al jaren elke week trouw bij, mooi overzicht over het verbruik en kan ik meteen zien of er afwijkingen optreden en meteen ingrijpen.


quote="pa3bas"]Dus de huurder moet toestemming aan zichzelf vragen?

Eitje.... :mrgreen:

(of is hier sprake van een tiepfoutje... :wink: )

Even zonder gekheid, je hebt waarschijnlijk gelijk. De reactie zou kunnen zijn dat het gas en licht wordt afgesloten omdat de installatie niet meer veilig is. Dat is natuurlijk ook niet wat je wilt.[/quote]
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter vanaf 2015...

#17 Bericht door PA3HMP »

voor afsluiten zullen ze eerst aan moeten tonen dat jouw type meter afgekeurd is en dat wordt niet door de netwerkbeheerder gedaan, dus als ze met dat smoesje aankomen dan vraag ze eerst maar eens om te bewijzen dat jouw meter afgekeurd is, dat heb ik ook gedaan en dan breeklt er ineens lichtelijk paniek uit bij de netwerk beheerder.

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slimme meter vanaf 2015...

#18 Bericht door KHoos »

PA2OLD schreef:Is het op de HF banden vanaf 2015 afgelopen?
Met alles over privacy even buiten beschouwing en puur HF: geen probleem. Volgens onderwerp 'Slimme meter' op wikipedia nl communiceren de nieuwste lichting meters in Nederland alleen nog maar via GPRS of via een Ethernet poortje. In andere landen zijn ze iets actiever op amateur banden...
Koos van den Hout callsign PE4KH

Plaats reactie